AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 Exen min pleide å si at kroppslukten min var «gammel person» noen ganger. Noen dager var den sterkere, og da holdt han ikke ut å ligge nær meg. Husker det var skikkelig sårende, men samtidig ble jeg jo veldig glad for å vite det. Dette er 8 år siden. Jeg lukter det enda selv. Hva kan jeg gjøre?! Jeg pamprer meg med parfyme, dusjer x fler, men kroppslukten kommer jo fram. Er liksom alltid redd for at framtidige kjærester også skal legge merke til det etterhvert. De merker det jo ikke på dater, det er etterhvert når man er mer sammen Anonymkode: b6f58...f81
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Exen min pleide å si at kroppslukten min var «gammel person» noen ganger. Noen dager var den sterkere, og da holdt han ikke ut å ligge nær meg. Husker det var skikkelig sårende, men samtidig ble jeg jo veldig glad for å vite det. Dette er 8 år siden. Jeg lukter det enda selv. Hva kan jeg gjøre?! Jeg pamprer meg med parfyme, dusjer x fler, men kroppslukten kommer jo fram. Er liksom alltid redd for at framtidige kjærester også skal legge merke til det etterhvert. De merker det jo ikke på dater, det er etterhvert når man er mer sammen Anonymkode: b6f58...f81 Hvordan er kostholdet ditt? Drikker du nok vann? Tar du noen medisiner? Alt dette er ting som til en viss grad kan påvirke kroppslukt. Anonymkode: e6f78...7b0 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan er kostholdet ditt? Drikker du nok vann? Tar du noen medisiner? Alt dette er ting som til en viss grad kan påvirke kroppslukt. Anonymkode: e6f78...7b0 Spiser varierende, mye godteri/sjokolade dog. Drikker mye vann, tar ingen medisiner annet enn p-piller.. Anonymkode: b6f58...f81
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #4 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spiser varierende, mye godteri/sjokolade dog. Drikker mye vann, tar ingen medisiner annet enn p-piller.. Anonymkode: b6f58...f81 Trener mye styrke, men dusjer såklart etter hver økt. Anonymkode: b6f58...f81
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #5 Skrevet 14. august 2023 Dra til legen? Bytt deo? Endre kosthold? Kan jo være flere grunner til at en har vond kroppslukt da. Men ville dratt til legen og undersøkt det nærmere. Anonymkode: 6d480...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #6 Skrevet 14. august 2023 Kosthold påvirker kroppslukt veldig, men det tar litt tid etter endringer er gjort. Jeg kuttet ut prosessert mat, godteri, sukker, osv, og spiser mye grønt. I tillgg hydrerer jeg godt hver dag. Spiser mest grønt og rent kjøtt/fisk/egg og litt korn, egentlig. I tillegg så har jeg fått låst opp brystkassa hos kiropraktor fordi jeg hadde låsninger. Jeg trenger ikke lenger bruke deodorant. I mellomtiden, så finn en annen deodorant. Jeg har god erfaring med den fra biotherm. Og ikke dusj FOR mye. Bruk en god dusjsåpe (jeg liker dr greve), og bruk klut når du vasker deg. Dra kluten godt over kroppen/under armene, fremfor å bare såpe inn/skylle. Anonymkode: a4421...8b2 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #7 Skrevet 14. august 2023 Hormon prøver og andre blodprøver hos legen nr 1. nr to spiser du keto? Om du gjør, slutt! Det lukter helt forjævlig av folk som gjør det, rett og slett bæsje lukt. Anonymkode: 3e8e4...756 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #8 Skrevet 14. august 2023 Har andre sagt at du lukter? Og kjenner du det selv? Hvis du skraper forsiktig med neglene i armhulen etter at du har dusjet, lukter det noe? Jeg tror jeg kjenner en lukt som folk flest ikke kjenner. Den er ikke veldig illeluktende, men litt skarp. Ingen har noensinne kommentert lukta selv når jeg har kjent det selv og jeg har spurt flere om de kjenner den. Den eneste som har kjent den er søstera mi. Jeg har funnet ut at denne lukten kommer av koffein. Jeg kan lukte om noen får i seg mye koffein. Jeg pleier ikke å få i meg noe særlig koffein (kaffe, te, cola, energidrikk, sjokolade) og ikke søstera mi heller. Hvis jeg har en periode der jeg får i meg litt koffein, så lukter jeg det av meg selv. Det er ikke nok å vaske med vanlig såpe. Jeg må vaske armhulene med lactacyd eller talgsåpe. Det er de eneste tingene jeg har funnet ut som virkelig hjelper. Hvis jeg merker at jeg begynner å lukte når jeg ikke er hjemme, så er håndsprit en kriseløsning som hjelper litt. Jeg tar håndsprit i armhulene, lar det virke litt og så vasker jeg det av med vått papir. Anonymkode: a1ca7...ece 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #9 Skrevet 14. august 2023 Bruker du sengen mye? Noen bruker jo sengen som sofa/oppholdsted hjemne. Jeg vet at folk som ofte ligger i sengen kan få en slags kroppslukt/søvnlukt over tid. Det samme med klær, ikke la de ligge rundt om men legg de i skapet -ja om du ikke har gamle skap i et gammelt hus da, for huset i seg selv og møbler osv. kan faktisk også påvirke lukt. Jeg bodde en gang i en gammel bygård og mens bodde jeg der luktet det alltid(!!!) av klærne mine selv om de var rene..! Slitsomt Nå henger jeg ofte klærne mine ute. Om jeg skal bruke de flere ganger så blir de alltid luftet i mellomtiden. Jeg svømmer også mye om dagen og da føles kroppen mye friskere, vet ikke om sjøen og svømming hjelper i din situasjon, men det er i allefall et tips. Anonymkode: 85503...587 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #10 Skrevet 14. august 2023 Hvilke p-piller tar du? Snakk med legen din om å bytte merke (enda bedre, slutt å ta dem). https://www.nettavisen.no/derfor-lukter-svetten-ekstra-ille/s/12-95-8537415#:~:text=Medikamenter,til noen typer p-piller. Anonymkode: a4421...8b2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #11 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hormon prøver og andre blodprøver hos legen nr 1. nr to spiser du keto? Om du gjør, slutt! Det lukter helt forjævlig av folk som gjør det, rett og slett bæsje lukt. Anonymkode: 3e8e4...756 Folk som lukter på keto e.l gjør det kun i en ovegangsfase til kroppen har skilt ut avfall fra den (dårlige) maten som ble spist tidligere. Kan skje på flere dietter. Jeg stinket da jeg kuttet ut ultraprossessert mat, sukker, m.m, men det gikk over når "dritet" var ute. Anonymkode: a4421...8b2 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #12 Skrevet 14. august 2023 Er det av deg? Kan det være av klærne eller selve huset? Anonymkode: db975...850
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #13 Skrevet 14. august 2023 Bruker du skyllemiddel/vaskemiddel som lukter? Forsøk å bytte til noe uten parfyme. Pass på å lufte godt der du har garderoben, så ikke det blir gammel lukt av klærne. Anonymkode: ddb08...3c8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #14 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er 8 år siden. Jeg lukter det enda selv. Kan dette være en sånn historie som han på reddit som fortalte kjæresten at hun luktet så stygt, sånn at hun skulle få dårlig selvfølelse, og dermed, i hans logikk aldri kom til å være utro/forlate han? Hvilken skyllemiddel bruker du på klærene dine ? Når vaska du pleddene dine hjemme sist ? Er dette bare i hodet ditt, og egentlig lukter du helt vanlig ? Anonymkode: e372b...d0a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #15 Skrevet 14. august 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Exen min pleide å si at kroppslukten min var «gammel person» noen ganger. Noen dager var den sterkere, og da holdt han ikke ut å ligge nær meg. Husker det var skikkelig sårende, men samtidig ble jeg jo veldig glad for å vite det. Dette er 8 år siden. Jeg lukter det enda selv. Hva kan jeg gjøre?! Jeg pamprer meg med parfyme, dusjer x fler, men kroppslukten kommer jo fram. Er liksom alltid redd for at framtidige kjærester også skal legge merke til det etterhvert. De merker det jo ikke på dater, det er etterhvert når man er mer sammen Anonymkode: b6f58...f81 Hvordan vet du at de ikke merker på dater? Har en venninne som lukter sånn. Sitter hun på et lukket rom så går det ikke å være der inne. Gå til legen! Kamskje andre p piller eller så har du kanskje noen sykdom. Jeg hadde begynt der. Etterhvert hadde jeg vasket alt som er å vaske i hjemmet og byttet pute/dyne og madrasser og etter alt så hadde jeg spurt noen jeg vet kan være ærlig med meg feks min søster om det fortsatt lukter... Anonymkode: 7678c...cd9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #17 Skrevet 14. august 2023 Kan du beskrive lukten? Er du veldig overvektig, at det er sånn emmen lukt fra sopp i hudfolder? Ta en tur til legen og beskriv problemet. Det finnes mange tilstander som lager dårlig kroppslukt. Jeg regner med frykten for at du lukter vondt, hemmer deg sosialt. Kanskje du ikke lukter i det hele tatt? Anonymkode: 6a520...1de
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #18 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Exen min pleide å si at kroppslukten min var «gammel person» noen ganger. Noen dager var den sterkere, og da holdt han ikke ut å ligge nær meg. Husker det var skikkelig sårende, men samtidig ble jeg jo veldig glad for å vite det. Dette er 8 år siden. Jeg lukter det enda selv. Hva kan jeg gjøre?! Jeg pamprer meg med parfyme, dusjer x fler, men kroppslukten kommer jo fram. Er liksom alltid redd for at framtidige kjærester også skal legge merke til det etterhvert. De merker det jo ikke på dater, det er etterhvert når man er mer sammen Anonymkode: b6f58...f81 Sitronsåpe. Eneste som tar lukta. Favoritt såpa mi er akkuat gått ut av produksjon, nivea lime og sitrongress. Den tok også lukta på tenårings hormonlukt på gutten her. Den var stram en stund. Så nå har jeg foreløpig kun funnet en håndsåpe jeg bruker på kroppen med sitron. Og er på let etter en ny Anonymkode: fea2e...1e3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #19 Skrevet 14. august 2023 Hvordan lagrer du klærne dine? Klær som lagres i tette skuffer osv og blir lagt der mens de er fuktige får en litt jordaktig lukt (litt gamme mann). Anonymkode: 5bee2...69a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #20 Skrevet 14. august 2023 Bruk spraydeodorant fra parfymeri. Kan kaffe og te gjøre av man lukter vondt? Og kjøtt og fisk? Anonymkode: c4f83...6e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå