Gå til innhold

Normalt å ta voksenpris for en stor 11-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok datteren min til frisøren i morges, hadde bestilt barneklipp (opp til 12 år for 299kr).

Dette var en, i min mening, enkel stuss og litt tynning. Ikke vasking heller. Brukte 20 min av 30 som står i bestillingen.

Når jeg skulle betale stod det 399kr som er prisen for over 13 år klipp.

Jeg sa hun er jo bare 11 år, men frisøren mente hun var så stor at det telte som over barneklipp-grensen…

Greit det er «bare» 100kr men synes det er litt sleipt og tenker på familier hvor det ikke er «bare»…

Anonymkode: f2542...8a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tok datteren min til frisøren i morges, hadde bestilt barneklipp (opp til 12 år for 299kr).

Dette var en, i min mening, enkel stuss og litt tynning. Ikke vasking heller. Brukte 20 min av 30 som står i bestillingen.

Jeg sa hun er jo bare 11 år, men frisøren mente hun var så stor at det telte som over barneklipp-grensen…

Greit det er «bare» 100kr men synes det er litt sleipt og tenker på familier hvor det ikke er «bare»…

Jeg vil mene at det er ulovlig, med mindre hun sa i fra på forhånd om at det kom til å koste mer enn avtalt. 

Anonymkode: aa5c5...c8e

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er svindel ja. 

Anonymkode: 446b5...5dc

• Liker 2
Skrevet

Om hun er "stor" eller ikke bør vel ikke ha noe å si hvis de har en aldersgrense og hun er innenfor den? Da er det jo feil av de å si at de har barneklipp opp til 12 år.

• Liker 8
Skrevet

Nei det skal ikke være slik. Ta kontakt med daglig leder på salongen.

Anonymkode: 7a7a7...939

• Liker 5
Skrevet

Aldergrense gjelder. Montro om de tar mer betalt av overvektige også?🤣

Ta det opp med daglig leder. Prinsippsak syns jeg!

Anonymkode: 5e071...401

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt latterlig, hadde ikke akseptert å betale for mer enn en barneklipp. 

Anonymkode: 5458a...5e3

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke betalt annet enn 299 kr. Gir blaffen i hvilket styr jeg lager.  

Anonymkode: e3fb4...ace

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette ville jeg gått videre med til eier av frisørsalongen. Det er virkelig ikke greit, uansett hvor stor hun måtte se ut er det fortsatt alder man skal se på.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er det frekkeste!! Vi har en 15-åring som er over 190 høy og ser ut som han er 18 år. han spiser som en hest! Han gikk likevel som barn på buffet i helgen der barnepris var til og med 15 år.

Anonymkode: b7add...24e

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger!

Skal ta kontakt med salongeier og avklare.

Hadde det vært en krevende klipp eller masse floker etc skulle jeg naturligvis betalt ekstra men synes dette var drøyt. 

TS

• Liker 1
Skrevet

Utrolig frekt av frisøren 😱. Hadde klart tatt det videre til leder og eventuelt enda videre dersom dette er en kjede, og det er ikke på grunn av hundrelappen. Men man sier bare ikke sånn, det kan for enkelte slå veldig uheldig ut dersom barnet selv overhører at hun er så stor. Jeg hadde vært saklig, men gitt klokkeklar beskjed om hva jeg mente om saken. Hundrelappen ville jeg også hatt tilbake, men det er bare prinsipielt. 

Anonymkode: 8b703...5f5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for tilbakemeldinger!

Skal ta kontakt med salongeier og avklare.

Hadde det vært en krevende klipp eller masse floker etc skulle jeg naturligvis betalt ekstra men synes dette var drøyt. 

TS

Nei pris er pris. Ekstra må avklares på forhånd.  

Anonymkode: d0b0e...149

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helt latterlig, hadde ikke akseptert å betale for mer enn en barneklipp. 

Anonymkode: 5458a...5e3

Du hadde akseptert det.

Anonymkode: 75d36...b89

Skrevet

Var det ikke ALDERS-grense? Ikke størrelsesgrense? Det hadde jeg ikke godtatt. Meld fra videre, prinsippsak

Anonymkode: e98d0...73a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da hadde jeg sagt «okei, men da nekter jeg å betale - dette er svindel». 

Anonymkode: a2be4...324

• Liker 1
Skrevet

Flere frisører prøver seg på dette, men det er ikke greit. Salongeier vet ikke nødvendigvis at de gjør det, så jeg ville gitt beskjed.

Men 299,- for å klippe enhver jente over 5 år er veldig lite, det bør du ha i mente når du klager😬

Anonymkode: dd7bc...9d4

Skrevet

Hadde jeg aldri akseptert,  har de satt opp 12 år så har de satt opp det uavhengig av om barnet er stort eller lite for alderen. Det er jo ikke størrelsen på barnet de har satt opp som kriteriet for prisen. 

Hadde sendt en mail med klage for det er misvisende reklame og ræva gjort om det kommer noen der som har lite penger og budsjettert med en pris og så får de en annen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...