Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært ledig lenge nå og ble ferdig med min siste utdanning innen administrasjon for et halvt år siden, men enda ikke fått meg jobb. Synes det er så frustrerende. Føles som man aldri får noen mulighet og er bare en av mange som søker. Vet ikke hva man skal gjøre. 

Anonymkode: ec48b...04a

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vært ledig lenge nå og ble ferdig med min siste utdanning innen administrasjon for et halvt år siden, men enda ikke fått meg jobb. Synes det er så frustrerende. Føles som man aldri får noen mulighet og er bare en av mange som søker. Vet ikke hva man skal gjøre. 

Hvorfor får du ikke jobb( hva er tilbakemeldingene)? Hvilken utdanning er det snakk om? 

Det høres veldig rart ut å ikke få napp på noe relevant innen rimelig tid. Uavhengig blir jo løsningen å ta en jobb som ikke er like relevant inntil man får det man ønsker på sikt.

Anonymkode: 426e4...037

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvorfor får du ikke jobb( hva er tilbakemeldingene)? Hvilken utdanning er det snakk om? 

Det høres veldig rart ut å ikke få napp på noe relevant innen rimelig tid. Uavhengig blir jo løsningen å ta en jobb som ikke er like relevant inntil man får det man ønsker på sikt.

Er ofte andre med mer erfaring som får jobben. Har bachelor innen pedagogikk og fagskole innen administrasjon. Ønsker å jobbe innen administrasjon evt kundeservice. Men ikke butikkjobber. Er så lei av å søke og aldri få muligheten. Så klart er det andre jobber men, ikke noe man kan leve av. Trenger noe mer enn bare 10% stilling i en butikk. Dessuten er ikke butikk noe for meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2023 den 11.46):

Vært ledig lenge nå og ble ferdig med min siste utdanning innen administrasjon for et halvt år siden, men enda ikke fått meg jobb.

Ikke at det er noen trøst for deg, men da jeg var ferdig med master tok det 1,5 år før jeg fikk meg fast jobb. I mellomtida jobbet jeg på en pizzasjappe og som ringevikar i barnehage. Drit kjedelig, men jobb er jobb, man gjør det man må for å få det til å gå rundt. 

Anonymkode: 28155...80c

• Liker 4
Skrevet

Ville ikke fokusert veldig på at du ikke vil ha butikkjobb og samtidig søke kundeservice jobber, det motsier seg selv litt for en potensiell arbeidsgiver

Anonymkode: 9b208...16e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2023 den 11.46):

Vet ikke hva man skal gjøre. 

Vil anbefale å søke opp noe som kalles "gooning", der har du fritidsaktivitet, gratis er det også!

Anonymkode: fdf92...02c

• Liker 3
Skrevet

Er bedre å jobbe enn å snylte på velferdssamfunnet. Å gå hjemme i stedet for å ta en annen type jobb enn du helst ønsker er tafatt og det vil skinne igjen på cv'en din. Hva sier du når de spør hva du har gjort på siste året? Jeg ville ikke ansatt noen som driver dank...

Anonymkode: 80a09...564

• Liker 3
Skrevet

Hull i cv er verre enn å jobbe i butikk. Å vise viljestyrke og jobbe med noe annet en periode i mangel av noe bedre er utelukkende positivt i et fremtidig jobbintervju. At du går ledig nå taler ikke godt for deg. Selvmedlidenhet er sjelden noe du bygger karakter på, så suck it up. 

Anonymkode: 403d9...e0c

• Liker 2
Skrevet

En "butikkjobb" kan også være et inngang til å komme seg videre opp i systemet. Jeg sluttet på skolen og begynte som vekter. Driver i dag mitt eget selskap og har rundt 20 ansatte.

Anonymkode: 80a09...564

• Liker 1
Skrevet

Jeg slet også med å finne jobb etter studiene, men jeg ville ta hva som helst bare for å kunne ha jobb. Jeg tok vikariater og deltidsjobber og bygget meg opp til jeg i dag sitter i en jobb som er mer relevant, fast og bra betalt som jeg trives i. Men jeg startet med helger som pleieassistent på sykehjem og noen uker som avlastning i resepsjon for en sykemeldt.

Anonymkode: cdda8...3d2

• Liker 1
Skrevet

Mange dumme og unødvendige kommentarer her inne synes jeg. Er visst enkelte som har misforstått innlegget mitt ser jeg. Selvfølgelig tar jeg  midlertidige tilbud man man få, men greia er at jeg er lei av å ha det slik. Det er jo ikke akkurat noe man kan leve på i lengden og det er tøft økonomisk å aldri få muligheten til å spare opp til feks bolig og bil. Jeg vil ha fast 100 jobb. Nå er jeg i 30 årene og har som sagt utdanning og jobbet mye tidligere, innen flere bransjer. Men føler at når man er voksen og jobbet med så mange midlertidige stillinger i lang tid er det på tide å få mulighet til noe mer stabilt og fast. Det er absolutt ikke mangel på arbeidsvilje i det hele tatt fra min side. Til dere som tror at dette er noe syteinnlegg trenger dere ikke kommentere engang. Jeg er bare lei av å leve på den måten i voksen alder. Det er vel ikke så vanskelig å forstå at man blir lei og frustrert av å ha det slik? Ikke kom med at andre har det værre. Det burde vært flere arbeidsplasser og muligheter for folk flest, men samfunnet vi lever i nå er ikke slik dessverre.  Bare plass til en type mennesker virker det som og for oss som ikke er slik blir det tøft i lengden.

• Liker 3
Skrevet

'drive dank', som om det ikke er annet man gjør når man er arbeidsledig... Skremmende mange nedlatende folk her inne, men det er vel det man kan forvente her på KG.

Anonymkode: e31c6...037

• Liker 5
Skrevet
On 8/14/2023 at 12:06 PM, AnonymBruker said:

Typisk er det jo bare folk med mer erfaring som får jobben. Det er sjelden CV eller søknad som gir utslaget, men rett og slett at det er ti andre søkere som er bedre kvalifisert.

Ikke like relevante jobber er det gjerne enda flere søkere på. Er du en 30-åring med mastergrad som aldri har jobbet i butikk, vil de ikke ha deg på Kiwi.

Anonymkode: bb48f...9b2

• Liker 3
Skrevet

Skjønner frustrasjonen din. Var ledig i 1.5 år etter masteren, og selvtilliten var helt på bund ei stund. 

Jeg meldte meg opp på frivillige verv etter en stund. Det hjalp å ha noe annet å gjøre enn å bare søke jobb. Fint å ha følelsen av å kunne bidra med litt tilbake samfunnet, så ville sjekket muligheten. Kanskje finnes det verv du kan ta som gir erfaring som du kan bruke i en fremtidig jobb? 

Anonymkode: 02464...d48

• Liker 2
Skrevet
On 8/14/2023 at 11:46 AM, AnonymBruker said:

Søker du jobber over hele landet? :)

Anonymkode: 3e3eb...448

Annonse
Skrevet

Typisk er det jo bare folk med mer erfaring som får jobben. Det er sjelden CV eller søknad som gir utslaget, men rett og slett at det er ti andre søkere som er bedre kvalifisert.

Ikke like relevante jobber er det gjerne enda flere søkere på. Er du en 30-åring med mastergrad som aldri har jobbet i butikk, vil de ikke ha deg på Kiwi.

Anonymkode: bb48f...9b2

Ja nettopp, at andre er mer kvalifisert, om det skjer hele tiden får man aldri bedre jobb heller virker det som. Vil jo videre i livet og få mer utfordrene jobber og få brukt kompetansen min og er det som jeg synes er mest frustrerende. Kommer ikke så langt med å bare jobbe i butikk akkurat.  Og ja igjen, til butikkjobber, der blir man overkvalifisert, de velger jo som oftest yngre folk idag. 

• Liker 1
Skrevet

'drive dank', som om det ikke er annet man gjør når man er arbeidsledig... Skremmende mange nedlatende folk her inne, men det er vel det man kan forvente her på KG.

Anonymkode: e31c6...037

Altfor mye nedlatende kommentarer her ja. Folk er utrolig raske til å kommentere uten å tenke seg om minst 2 ganger her inne.

• Liker 1
Skrevet

Forstår at det er en lei situasjon å være i. Perioden etter endt utdannelse og frem til fast stilling synes jeg også var helt grusomt. Jeg ble rett og slett deprimert, mistet selvtilliten og var nok ikke så artig å være med.

Jeg stod i det og landet et vikariat etter 4 måneder. Mot slutten av vikariatet landet jeg en fast stilling i den organisasjonen og avdelingen jeg ønsket.

Mitt beste tips er å åpne opp for muligheten til å jobbe andre steder i landet. Vet om flere som tok 1-2 år utenfor byen(e) for å høste erfaring. Derfra søkte de seg inn til byene igjen til de attraktive jobbene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har forsøkt å komme meg bort fra pleiesektoren. Etter ny bachelor i it har jeg allikevel problemer med å få meg ny jobb. Det er til tross for at jeg har jobbet nesten fulltid under studiene 

Anonymkode: 2580f...a4c

Skrevet
c_buk skrev (På 21.8.2023 den 12.18):

Forstår at det er en lei situasjon å være i. Perioden etter endt utdannelse og frem til fast stilling synes jeg også var helt grusomt. Jeg ble rett og slett deprimert, mistet selvtilliten og var nok ikke så artig å være med.

Jeg stod i det og landet et vikariat etter 4 måneder. Mot slutten av vikariatet landet jeg en fast stilling i den organisasjonen og avdelingen jeg ønsket.

Mitt beste tips er å åpne opp for muligheten til å jobbe andre steder i landet. Vet om flere som tok 1-2 år utenfor byen(e) for å høste erfaring. Derfra søkte de seg inn til byene igjen til de attraktive jobbene.

Da var du heldig. Jeg har registrert meg i forskjellige vikarbyråer, men virker ikke som det hjelper så mye det heller. Bor 1 time unna en stor by, så søker både lokalt og bredt. Kjører ikke bil selv så må ta hensyn til kollektivtrafikk, men det går greit her vi bor siden vi bor såpass sentralt. Men vikarbyråer har jeg ikke så god erfaring med, føler jeg aldri får sjansen til å vise meg og aldri blir valgt. Er sikkert noe jeg gjør feil eller så er jeg aldri den beste kandidaten, siden de alltid ser etter de som har mest erfaring. Et sted må man jo begynne så håper  noen gir meg mulighet snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...