AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 Uten tilberedning eller koking/steking? Og kan lagres i romtemperatur på 20 grader? Jeg trenger mat som er noenlunde sunt og greit å spise de dagene min sykdom ikke tillater meg å stå på kjøkkenet. Det betyr null koking/steking. Gjerne matvarer som kan spise med skje. Forslag? Anonymkode: c944a...381
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Kjøper på internasjonal grønnsaksbutikk Libabrød med hummus/baba ganoush /tomatbønner Fylte vinblader på boks Ajvar på brød/knekkebrød Hummus med ymse hermetikk i en skål Anonymkode: e7201...ffd 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kjøper på internasjonal grønnsaksbutikk Libabrød med hummus/baba ganoush /tomatbønner Fylte vinblader på boks Ajvar på brød/knekkebrød Hummus med ymse hermetikk i en skål Anonymkode: e7201...ffd Takk for tips! 🙂 Anonymkode: c944a...381
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #4 Skrevet 15. august 2023 Har noen flere forslag? Kan erter på boks spises uten skylling? Feks middag med skinke i biter og erter/gulrot blanding på boks? Anonymkode: c944a...381
Brunhilde Skrevet 16. august 2023 #5 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har noen flere forslag? Kan erter på boks spises uten skylling? Feks middag med skinke i biter og erter/gulrot blanding på boks? Anonymkode: c944a...381 Erter på boks kan spises uten skylling, ja. Jeg forstår null koking og steking, men klarer du ikke en gang å bruke mikrobølgeovn? Om du kan bruke den så får du jo straks atskillig større variasjonsmulighet, tenker jeg. Da kan du kjøpe suppe på boks som du varmer i mikroen. 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #6 Skrevet 16. august 2023 Brunhilde skrev (2 timer siden): Erter på boks kan spises uten skylling, ja. Jeg forstår null koking og steking, men klarer du ikke en gang å bruke mikrobølgeovn? Om du kan bruke den så får du jo straks atskillig større variasjonsmulighet, tenker jeg. Da kan du kjøpe suppe på boks som du varmer i mikroen. Jeg har ikke mikrobølgeovn og ingen planer om å kjøpe en. Når jeg er syk må maten være kald uansett. Lei av brødblingser. Anonymkode: c944a...381
Brunhilde Skrevet 16. august 2023 #7 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har ikke mikrobølgeovn og ingen planer om å kjøpe en. Når jeg er syk må maten være kald uansett. Lei av brødblingser. Anonymkode: c944a...381 *Makrell i tomat - godt og sunt *Skinkeboks *Grønnsaker på boks *Bak pizzasnurrer en god dag, så kan du ta opp av fryseboksen på dårlige dager *Bak fylte horn en annen god dag osv *Ha ost i kjøleskapet og noen glass med oliven 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #8 Skrevet 16. august 2023 Hermetikk. Det er en uting at produsenter går vekk fra hermetikk, er perfekt for langtids lagring. Anonymkode: 9a31b...bf5 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #9 Skrevet 16. august 2023 Fiskeboller rett fra boksen Anonymkode: 87ce4...493 1
Hedda-78 Skrevet 16. august 2023 #10 Skrevet 16. august 2023 Hva med å lage kjøleskapsgrøt? Omtrent like mye arbeid som å smøre en brødskive. Den tåler å stå en stund i kjøleskapet, så om du spiser den til lunsj eller venter til middag spiller ingen rolle. Kald, og kan spises med skje uten noe styr. Ha på en dæsj syltetøy.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #11 Skrevet 16. august 2023 Kan du bruke vannkoker? I såfall kan du lage couscous med grønnsaker: nok opp vann. Ha couscous, litt olje og salt i en skål, hell over vannet. La stå i fem minutter. Tilsett litt amerikansk blanding, rør, og vent litt til. Varmen fra couscousen tiner grønnsakene, og alt blir klart til spising. Du kan tilsette egg, bønner eller skinke for protein. Unnskyld, glemte romtemperatur. Noen butikker har bedre utvalg av hermetiske grønnsaker, f.eks bunnpris og gourmet. Du kan også finne syltede grønnsaker, men de må i kjøleskap etter åpning. Anonymkode: afbc7...d44
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #12 Skrevet 17. august 2023 Tusen takk for alle gode tips! Anonymkode: c944a...381 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå