Gå til innhold

Ble visst lurt av hundeselger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her i byen og prøver å ta en tekopp på biblioteket. Jeg er lei meg og frustrert men mest av alt på meg selv, jeg tror jeg er dumheten selv. Saken er den at jeg svarte på en annonse på finn på en 5 mnd gammel valp, dette var den rasen min mamma ønsket seg, og siden hun ikke er på nett så har jeg vært mellom mann . Vi var der begge 2 for å hilse på de og alt var tipp topp og jeg skulle tilbake dit i dag for å hente denne hunden , jeg har hatt 12 timers kjøretur for å hente den, da jeg ikke fikk med hunden på flyet.  Vi har fått diverse bilder av hunden og alt har vært greit, vi har betalt et depositum på 1/3 del av summen. VI fikk godt inntrykk av alt sammen. Men da eg kom i dag for å hente hunden er de ikke hjemme, ikke svare de på tlf, og når jeg leter opp annonsen så finner jeg ikke noe . Jeg prøvde å få tak i de i går for å høre om jeg kunne komme  1 time før men siden de ikke svarte så kom jeg til avtalt tid. Naboen sier at hun hadde pakket bilen med koffert og bager og alt som hører til før hun  hadde reist avgårde, med hund og alt. Så her sitter jeg da og innser at jeg mest sannsynlig er lurt. Noen råd? Hva kan man gjøre?

Anonymkode: 9ec1a...430

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anmeld selvsagt.

Anonymkode: 939f0...0b8

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Anmeld til politiet.

Anonymkode: 47842...f9c

• Liker 7
Skrevet

Hvordan betalte du depositumet? har du ikke noe kontaktopplysninger der som hjelper politiet? For selvfølgelig må du anmelde. 

Anonymkode: 0c742...9d3

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Anmeldelser til politiet, simpelt gjort! Du gjorde det etter boka føler jeg, ikke din feil at de valgte å svindle deg. 

Anonymkode: 3921a...bdc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde dere en skriftlig avtale ?

Anonymkode: 155db...e32

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan betalte du depositumet? har du ikke noe kontaktopplysninger der som hjelper politiet? For selvfølgelig må du anmelde. 

Anonymkode: 0c742...9d3

Depositumet er betalt via kontooverføring, og jo vi har alt av kontakt info og reiser på stasjonen og anmelder etter anbefaling fra dere

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hadde dere en skriftlig avtale ?

Anonymkode: 155db...e32

Kontrakt, med depositum sum, kjøpesum, og også hentedato.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Anmeld. La henne ikke slippe unna. Fy søren!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns jeg ikke du har vært dum. Du har vært og hilst på hund på forhånd og sjekket at alt var i orden. Alle kan bli svindlet, dessverre. Anmeld og håp at det ordner seg. Virker i hvert fall som om personen bor der dere tror de bor, så dere har ikke bare sendt penger til noen som er borte fra jordens overflate.

Anonymkode: b291c...98e

• Liker 6
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

jeg har hatt 12 timers kjøretur for å hente den, da jeg ikke fikk med hunden på flyet. 

Dette er trolling, ikke noe problem å ha med hund på innenlandsfly. En valp kan også være med i kabinen.

Anonymkode: 36a32...235

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er trolling, ikke noe problem å ha med hund på innenlandsfly. En valp kan også være med i kabinen.

En hund + flybag kan ikke veie mer enn 8kg og må være innenfor visse mål. Du vet ikke rase/størrelse på denne 5mnd gamle valpen, og kan derfor ikke si noe om den kunne ha vært med i kabinen eller ikke. Siden Ts sier at de ikke kunne fly med den, regner jeg med at den var stor nok til at de ikke kunne knøvle den neddi en reisebag og dytte den under setet foran. 

De fleste av oss vil heller kjøre 12 timer enn å slenge en hund i bagasjerommet på et fly.

Anonymkode: abb7e...d59

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Ialledager… Hvis alt dette er sant så er det mange av oss som kunne blitt lurt! 😞 

Anonymkode: 3eefc...146

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det kommer an på så mye. Hundens størrelse, hvor man skal ta fly til og fra (noen strekk er veldig dyre) og hvor langt det er fra flyplass til adressen. Vi kjørte 16 timer t/r. Valpen var for stor til cabinen og takk og lov for at vi kjørte for valpen var svært utrygg og en tur i lasterommet hadde vert totalt ødeleggende for hundens psyke.

Anonymkode: 47842...f9c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dette er ikke en liten hund, så nei den veier mer enn 8 kg så inn i  kabinen kan den ikke være med, vi snakker om 15+ kg, og  det var kun et fly som hadde plass til oss, men det ble for dyrt. Vi snakker om stor hund altså, så ikke noe lite bur heller.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje hun dro på ferie?

Anonymkode: 2ee4d...40b

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nei? googla du ingenting før du kom med innlegget ditt? Jeg har hatt mange hunder og har jobba på flyplass, det er ikke sånn at hunder automatisk får være med i kabinen, og man skal være forsiktig med å sende hunder som bagasje, det er ingen automatikk i at alle hunder takler det like bra. 

Til TS, for en fortvilende situasjon, jeg skjønner det er skikkelig kjedelig. Håper at beløpet ikke var for stort, og at du får pengene tilbake. 

Anonymkode: c755c...93a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje hun dro på ferie?

Anonymkode: 2ee4d...40b

Når vi i lengre tid har avtalt denne datoen, og hun ikke en gang gir beskjed, da hadde jeg kunne hentet i går f.eks

• Liker 4
Skrevet

Regner med dette er hunden i Nord Norge som er solgt 20 + ganger i sommer?

Anonymkode: d2d86...f28

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Regner med dette er hunden i Nord Norge som er solgt 20 + ganger i sommer?

Anonymkode: d2d86...f28

Nei det er det nok ikke. Denne hunden befinner seg i Hordaland

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...