Gå til innhold

Salg av halvdel av eiendom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks og jeg har felles bolig med lån i sparebank1, samt et husbanklån vi tok opp for egenkapital. Hadde også en ganske stor inkassosak. Han har leid min halvdel i ca to år da han ikke kunne få lån i banken (selvsagt) og vi ikke fikk solgt huset.

han søkte om lån i husbanken til å overta huset, med refinansiering av inkassosaken og egenkapital samtidig, og vi var enig om at han ikke betaler meg noe, kun overtar all gjeld og bolig. Jeg var med på dette møtet og gikk igjennom planen, budsjetter, gjeld osv. husbanken sier at han også skal få lånet i sparebank1 refinansiert. 

Logger inn i sparebank1 og ser at min halvdel av lånet fremdeles står i oversikten. Ringer eksen og ber han sende meg vedtaket fra husbanken, og ser at pga hans lave inntekt er ikke lånet i Sparebank1 tatt med - dette har han ikke sett før han signerte (han er ikke norsk og har nok ikke fått noen til å se på dette før han godkjente og det var nok gjort i beste mening). 

huset er jo allerede overført til han, og jeg finner ikke mitt navn når jeg søker opp eiendommen i kartverket. Hva gjør jeg nå? 

Anonymkode: cf0e9...583

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...