Gå til innhold

Å bli til partneren sin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et kjempe problem og det er så flaut og skammer meg sånn at jeg ikke tør å dele med andre heller.

Jeg opplever det at når jeg møter en mann så liker jeg heller tingene hans, maten han liker, ting han liker å snakke om. Jeg møtte en mann og lærte meg språket hans finsk nok til å holde en enkel muntlig samtale. Mine ting, interesser, hobby blir egentlig glemt fordi vi begge er så fokusert på ham. Når jeg etter en stund vil dele så er det ikke godt mottatt så da fortsetter det om ham.

På grunn av slike ting kan jeg ting som feks skru bil på en del områder, og det er jo fint å kunne ta vare på egen bil, men også verdi og tilstand på frimerker, rundet ett eller to ps4 spill på nivå vanskelig, lært et fremmed språk, hjulpet med familie konflikter, lært å lage mat jeg ikke en gang liker, tatt førerkort på et kjøretøy da jeg var sammen med en som hadde det som hobby+++++ 

Mens det de mennene hadde til felles om meg var at de knapt visste fargen på øynene mine eller hva jeg liker til frokost. 

Hvordan jobber man seg til å kutte dette ut uten å ende opp alene? Har gjort øvelser for selvfølelse og selvtillit, men når jeg har gått på date og inkludert meg i samtalen også, har jeg ikke blitt bedt igjen ut igjen, er jeg bare ikke en ålreit person eller hva 

Anonymkode: 815c4...de7

Videoannonse
Annonse
Gjest Raptuss
Skrevet

Du har ikke ADHD vel? 

Jeg er så nysgjerrig av natur og blir lett revet med på nye hobbyer og interesser. Det er ikke noe problem at det tar litt plass så lenge du også gir plass til deg og dine interesser. Du må øve på å være bevisst på dette, så du ikke mister deg selv. 

Strengt tatt burde du se mer på hva du liker og ikke være så opptatt av at han skal like deg på date. For du vil at noen skal like deg for deg, ikke sant? Da må du tåle at mange ikke liker deg også, sånn er det bare. 

Skrevet

Du har litt lite egenhet og fokuserer kun på ham. De fleste fokuserer og engasjerer seg i ting partner liker så det er ikke merkelig. Bare synd du glemmer ditt eget. Mennene du liker er tydeligvis selvsentrert og liker at du bygger oppunder hans ego uten å få noe tilbake. 

Akkurat det å bli engasjert i hans ting kan være en ressurs. Er du mer motivert til å gjøre noe for han enn deg selv så kan interessen for han brukes til at du når et mål. Å ha lært et språk er jo kjempebra. Da har du noe bra fra han. Og førerkort fra en annen. Du kan finne en mann med interesse for noe du vil oppnå slik at dere når målet sammen. 

Jeg har lært noe viktig på den måten. Fyren i seg selv var egoistisk så greit det ble slutt. Kunnskapen er jeg glad for. 

Du får prøve å være påpasselig med at ny fyr engasjerer seg i dine ting. 

Anonymkode: 7f008...040

Skrevet
Raptuss skrev (1 minutt siden):

Du har ikke ADHD vel? 

Jeg er så nysgjerrig av natur og blir lett revet med på nye hobbyer og interesser. Det er ikke noe problem at det tar litt plass så lenge du også gir plass til deg og dine interesser. Du må øve på å være bevisst på dette, så du ikke mister deg selv. 

Strengt tatt burde du se mer på hva du liker og ikke være så opptatt av at han skal like deg på date. For du vil at noen skal like deg for deg, ikke sant? Da må du tåle at mange ikke liker deg også, sånn er det bare. 

Nei, jeg tror ikke det, men hvem vet. Har gått i terapi for andre ting, men adhd ble aldri nevnt. 

Ja det er jo ikke feil med nye ting, jeg lærer jo noe nytt og koser meg der og da, men senere føler skam over at jeg setter andre ting over meg selv.

Før likte jeg ikke meg selv så godt kanskje så lot andre komme til før, men redd jeg ikke klarer å tenke at jeg er viktig også. Kanskje det er løsningen å fokusere mer på meg og mitt, bli mer fokusert på eget liv og jobby før jeg begynner å date igjen

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har litt lite egenhet og fokuserer kun på ham. De fleste fokuserer og engasjerer seg i ting partner liker så det er ikke merkelig. Bare synd du glemmer ditt eget. Mennene du liker er tydeligvis selvsentrert og liker at du bygger oppunder hans ego uten å få noe tilbake. 

Akkurat det å bli engasjert i hans ting kan være en ressurs. Er du mer motivert til å gjøre noe for han enn deg selv så kan interessen for han brukes til at du når et mål. Å ha lært et språk er jo kjempebra. Da har du noe bra fra han. Og førerkort fra en annen. Du kan finne en mann med interesse for noe du vil oppnå slik at dere når målet sammen. 

Jeg har lært noe viktig på den måten. Fyren i seg selv var egoistisk så greit det ble slutt. Kunnskapen er jeg glad for. 

Du får prøve å være påpasselig med at ny fyr engasjerer seg i dine ting. 

Anonymkode: 7f008...040

Du sier noe der, jeg har jo fått interesser og resurser å ta med meg videre så det er jo ikke bare bortkastet. Du har et poeng i at det som regel er menn som foretrekker at det hele handler mest om de, jeg må ta hardt tak der. 

Fint å høre at dette ikke er helt feil og dumt, jeg må bare passe på å finne fyrer som interesserer seg i det jeg liker også, og ikke miste meg selv helt. 

Skrevet

Pussig beskrivelse. 

Først og fremst skal du ha ros for at du engasjerer deg i partneren din og har evne og vilje til å lære ting!! Vær stolt av det! 

Det som kan være et problem er at du ikke gir deg selv plass i forholdet og at du legger vekk alt som er "deg" - helt til du snur og prøver å skape det rommet. Men da har allerede partneren din vendt seg til at alt handler om hans (nå deres)  interesser. 

Hvis den eneste måten du får en date til å være interessert i å fortsette er ved å bare snakke om han og interessere seg for hans ting, så dater du feil menn. Da dater du bortskjemte og kanskje til og menn med litt narcisistiske trekk. Det lurt å selektere vekk dem ved å la samtalene handle om deg også så lenge det er en balanse i det. Du må interessere deg for ham og han må interessere seg for deg. Ellers er det ikke noe vits og da bør du trekke deg ut. 

Hvis det er veldig vanskelig for deg å prioritere deg selv og gi deg selv rom, tipper jeg at det har med selvfølelse å gjøre. Det er noe du sikkert burde snakke med en terapeut om. De er ikke så ivrige med å sette diagnoser og merkelapper på ting. Det er det mest folk på nettforum som er. De er mer opptatt av deg. Det er nå min erfaring. 

Anonymkode: 420f5...704

• Nyttig 1
Skrevet

Veldig likt meg, jeg har ADHD... 

Blir hovedfokusert på ny partner og alt med han, også hans interessefelt.... 

Han jeg dater nå driver med billakkering og lignende. 

Så nå kan jeg alt om pussing, polering, vasking, coating, sealing, avfetting... Ja  .  Ikke før å "tekkes" han eller bli mer attraktiv,  men fordi jeg synes nye ting(og mennesker) er superspennende! :)

Mister ikke helt egne interesser da.... :)

Anonymkode: e0026...c93

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så nå kan jeg alt om pussing, polering, vasking, coating, sealing, avfetting... Ja  .  Ikke før å "tekkes" han eller bli mer attraktiv,  men fordi jeg synes nye ting(og mennesker) er superspennende! :)

Rettelse

Hovedfokusert= HYPERfokusert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Pussig beskrivelse. 

Først og fremst skal du ha ros for at du engasjerer deg i partneren din og har evne og vilje til å lære ting!! Vær stolt av det! 

Det som kan være et problem er at du ikke gir deg selv plass i forholdet og at du legger vekk alt som er "deg" - helt til du snur og prøver å skape det rommet. Men da har allerede partneren din vendt seg til at alt handler om hans (nå deres)  interesser. 

Hvis den eneste måten du får en date til å være interessert i å fortsette er ved å bare snakke om han og interessere seg for hans ting, så dater du feil menn. Da dater du bortskjemte og kanskje til og menn med litt narcisistiske trekk. Det lurt å selektere vekk dem ved å la samtalene handle om deg også så lenge det er en balanse i det. Du må interessere deg for ham og han må interessere seg for deg. Ellers er det ikke noe vits og da bør du trekke deg ut. 

Hvis det er veldig vanskelig for deg å prioritere deg selv og gi deg selv rom, tipper jeg at det har med selvfølelse å gjøre. Det er noe du sikkert burde snakke med en terapeut om. De er ikke så ivrige med å sette diagnoser og merkelapper på ting. Det er det mest folk på nettforum som er. De er mer opptatt av deg. Det er nå min erfaring. 

Ja jeg må skape det rommet for meg mye tidligere og ta plass i forholdet. Ellers skjønner jeg det jo at det er en viss type menn jeg møter som liker veldig godt at jeg er slik samtidig som de slipper å ta minste del i meg og mitt. Jeg ser det klart henger sammen med selvtillit og hvor mye jeg setter meg selv høyt/lavt. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har gått mye i terapi og adhd ble ikke nevnt, men hvem vet. Men som deg ender jeg opp med å kunne det meste om det partner kan, men jeg liker det også, lære og kunne nye ting. Er din partner interessert i det du kan og liker, og vil lære mer om det? 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ring meg hvis du blir ledig en dag da. 🤩 Jeg har mange år bak med med partner som bevisst blokkerer ut alt som har hatt med meg å gjøre. Ganske kjipt. 

Bra at du tar vare på deg selv også. 👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ring meg hvis du blir ledig en dag da. 🤩 Jeg har mange år bak med med partner som bevisst blokkerer ut alt som har hatt med meg å gjøre. Ganske kjipt. 

Bra at du tar vare på deg selv også. 👍

Vet åssen du har det, men tror ikke jeg hadde holdt ut i mange år.. kudos for at du ser du kan få det bedre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...