AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 Den store flaskehalsen i netthandel i Norge i er leveringstid. Til stor glede for fysiske butikker. Når jeg bestiller noe fra nett så regner jeg alltid rundt en uke fra bestillingen er gjort til jeg har varen i hånda. Og jeg bor på østlandet. Noen ganger går det raskere, mange ganger tregere. Da jeg bodde på Hawaii i 6 mnd og bestilte noe på nett fra California, var leveringstiden også rundt en uke. Da ble varen sendt med skip over Stillehavet, en distanse på 4-5000 km. Det er like langt som Oslo til Baghdad. Jeg tror ikke leveringstiden kan gå noe mer ned i Norge. Vi er et lite befolket land i utkanten av verden. Litt som Hawaii. Vi må regne med at ting tar tid. Jeg tror netthandelsvolumet i Norge derfor har nådd sin topp. Det er spesielt dumt i en tid hvor man oppfordres til å kjøpe brukt. Hvem gidder å bestille brukte ting på nett når leveringstiden er så lang at man har glemt hele greia lenge før varen ankommer. Anonymkode: bce59...8fe
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Om man handler så mye at man glemmer hva man har bestilt i løpet av en uke, så er det nok ikke postgangen som er problemet. Jeg for min del tror netthandel bare vil øke, all den tid man kan handle på farten, utvalget er bedre, prisene er ofte lavere fordi det krever mindre driftskostnader, og man i tillegg er bedre beskyttet i form av angrerett. Men ja, man bør handle mer brukt, og man bør absolutt droppe handle ting man ikke har bruk for. Hvis man glemmer hva man har handlet, eller at man har handlet, i løpet av en uke, så er det nok noe man like gjerne kan sende i retur, for da er det nok ikke noe man har stort behov for. Anonymkode: 36d3d...272 1
Snublefot62 Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 Jeg tror ikke at netthandel vil gå ned. Derimot vil det gå opp uavhengig av om leveringstiden blir bedre eller ikke. Lokal tilgjengelighet er luksus få har i dag. Men folk er bortskjemt og kan velge akkurat den varen eller den modellen de vil, og er ikke bare begrenset til det butikken har på lager der og da. Jeg bor på et lite sted og skal jeg ha et par ulike ting så blir det fort mange omveier og stopp på ulike veier og ulike parkeringsplasser med ulik standard og forventninger om utforming etc. Det er et ork. Jeg leser oftere og oftere om butikker som klager på at folk ikke lenger går i bysentrum/handlegater for å handle. Nei. Det gjør vi ikke. For hvor skal jeg parkere? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå