Gå til innhold

Hvorfor koster smirnoff ice svimlende 159kr / literen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer med det?

Anonymkode: 1bf52...2e1

Skrevet

Fordi det er krig og klimakrisen ødelegger logistikkløsninger. 

Anonymkode: 5c16d...948

Skrevet

Alltid fascinert meg at bensin som må pumpes opp fra havbunnen som råolje, rafineres, og håndteres som eksplosivt under transport og lagring og deretter pålegges heftige avgifter  selges for 10 kr halvliteren mens brus (altså vann, sukker/søtstoff, smakstilsetning og farge) går for 25-30 kr halvliteren når det selges i halvlitersflasker. 

Skrevet
Tomas77 skrev (9 minutter siden):

Alltid fascinert meg at bensin som må pumpes opp fra havbunnen som råolje, rafineres, og håndteres som eksplosivt under transport og lagring og deretter pålegges heftige avgifter  selges for 10 kr halvliteren mens brus (altså vann, sukker/søtstoff, smakstilsetning og farge) går for 25-30 kr halvliteren når det selges i halvlitersflasker. 

Volum. Svaret er den enorme forskjellen i produsert volum. Pluss at man kan gå ned på avanse, når volumet av solgt vare øker. 30-50 liter bensin er helt vanlig å handle for en familie iløpet av en uke. Men brus bør jo ikke kjøpes inn i slike kvanta pr uke. Pluss at det det er dyrere å produsere ting i 0,5l og 1,5l enheter enn i tank. Pluss at bensinstasjoner er eksperter på å fortelle at de egentlig ikke tjener penger på drivstoffet. De tjener angivelig bare penger på kiosken. Noe jeg ikke får til å stemme. 

Anonymkode: 04594...b8a

• Liker 1
Skrevet

Koster vel mer enn det?
Ihverfall på Meny:
image.png.783aac8b23da031022460a795d648992.png

Hva som skjer med det, vet jeg ikke. Absolutt alt i samfunnet blir dyrere.

Anonymkode: eb6c8...220

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Koster vel mer enn det?
Ihverfall på Meny:
image.png.783aac8b23da031022460a795d648992.png

Hva som skjer med det, vet jeg ikke. Absolutt alt i samfunnet blir dyrere.

Anonymkode: eb6c8...220

Alt har blitt dyrere ja, men smirnoff ice er på et annet nivå, mye dyrere enn alle lignende varer

Anonymkode: 1bf52...2e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...