AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 Hva skjer med det? Anonymkode: 1bf52...2e1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Fordi det er krig og klimakrisen ødelegger logistikkløsninger. Anonymkode: 5c16d...948
Tomas77 Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 Alltid fascinert meg at bensin som må pumpes opp fra havbunnen som råolje, rafineres, og håndteres som eksplosivt under transport og lagring og deretter pålegges heftige avgifter selges for 10 kr halvliteren mens brus (altså vann, sukker/søtstoff, smakstilsetning og farge) går for 25-30 kr halvliteren når det selges i halvlitersflasker.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #4 Skrevet 14. august 2023 Tomas77 skrev (9 minutter siden): Alltid fascinert meg at bensin som må pumpes opp fra havbunnen som råolje, rafineres, og håndteres som eksplosivt under transport og lagring og deretter pålegges heftige avgifter selges for 10 kr halvliteren mens brus (altså vann, sukker/søtstoff, smakstilsetning og farge) går for 25-30 kr halvliteren når det selges i halvlitersflasker. Volum. Svaret er den enorme forskjellen i produsert volum. Pluss at man kan gå ned på avanse, når volumet av solgt vare øker. 30-50 liter bensin er helt vanlig å handle for en familie iløpet av en uke. Men brus bør jo ikke kjøpes inn i slike kvanta pr uke. Pluss at det det er dyrere å produsere ting i 0,5l og 1,5l enheter enn i tank. Pluss at bensinstasjoner er eksperter på å fortelle at de egentlig ikke tjener penger på drivstoffet. De tjener angivelig bare penger på kiosken. Noe jeg ikke får til å stemme. Anonymkode: 04594...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #5 Skrevet 14. august 2023 Koster vel mer enn det? Ihverfall på Meny: Hva som skjer med det, vet jeg ikke. Absolutt alt i samfunnet blir dyrere. Anonymkode: eb6c8...220
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #6 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Koster vel mer enn det? Ihverfall på Meny: Hva som skjer med det, vet jeg ikke. Absolutt alt i samfunnet blir dyrere. Anonymkode: eb6c8...220 Alt har blitt dyrere ja, men smirnoff ice er på et annet nivå, mye dyrere enn alle lignende varer Anonymkode: 1bf52...2e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå