AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 Tenker dere det er innafor å prøve når man ikke har kommet noen vei med dating det siste året? Jeg stresser litt med tanke på min alder. Har fått de to barna jeg skal ha, er ute av et forhold som varte i nesten 15 år og jeg nærmer meg 40. Tinder er det jeg har prøvd, men kom ikke videre til date nr. 2. Har møtt mellom 6-8 menn på første date og det har stoppet der. Da var de ikke interesserte mer, unntatt en, men også av han ble jeg fadet ut. Jeg er ikke så flink til å flørte og bruke sjarm og humor, så jeg må nok øve mer på dette. Ellers har jeg litt kjedelige interesser og skiller meg ikke ut her. Kan kort beskrive utseendet mitt: gjennomsnittlig høy, bmi: 21, langt lysebrunt hår. Noen av mennene jeg matchet med har skrevet at jeg er søt eller vakker i chaten før første date. Har hatt en god profil på Tinder med utfyllende tekst, men jeg har vært usikker på hva jeg skal se etter i profilene til mennene. Har datet menn mellom 44-50 år, og de er vanlige menn vil jeg si med både litt rynker, grålig hår, kommune-hår, vanlige kropper og helt gjennomsnittshøyde for menn. Ingen hadde høy utdanning, for det har jeg ikke selv heller. Et forhold er så viktig for meg, det er derfor jeg tenker å ta dette skrittet nå. Anonymkode: 2b66f...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Hørt om ei som gjorde det. Bortkasta penger. Hun ble noe skuffet ja. Anonymkode: 4384e...bf0 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 Hvis du ser så bra ut, og får kun førstedater, så lurer jeg virkelig på hvordan du framstår? Har du ærlige venner, som kan fortelle deg hvor dårlig du egentlig er på flørt, sjarm, og humor, eller om du snakker om ting som plutselig gjør deg uaktuell for date nr 2? Kanskje trenger du en coach, mer enn akkurat noen til å finne en mann for deg? Anonymkode: 22715...846 4
Engel Skrevet 14. august 2023 #4 Skrevet 14. august 2023 (endret) Jeg har faktisk registrert meg hos Venus og Mars nå i sommer. Fordi jeg er så inderlig lei datingappene og mye useriøse menn der. Jeg tenker at menn som reigstrer seg et sånt sted i alle fall er klare for et varig forhold, imotsetning til svært mange på de appene. Jeg har dog ikke bestemt meg for om jeg skal bruke penger på å få dem til å lete fram spesifikke kandidater til meg, det koster en god del, og man har jo ingen garantier der heller. Så foreløpig er det kun hvis jeg blir hentet fram som en mulig match med en mann som har betalt for det at jeg evt får møtt noen. Jeg får se litt hva jeg føler for utover høsten. Jeg har lett etter kjæreste lengre enn deg da. Skjønner ikke helt hvorfor du stresser pga alderen din? Siden du har de barna du skal ha, så spiller det da ingen rolle om du er 38 eller 43 når du finner mannen i ditt liv? Selv er jeg midt i 40-årene. Og jeg får ikke mindre oppmerksomhet nå enn da jeg var 38. Endret 14. august 2023 av Engel 7 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #5 Skrevet 14. august 2023 17 minutter siden, Engel said: Jeg tenker at menn som reigstrer seg et sånt sted i alle fall er klare for et varig forhold, imotsetning til svært mange på de appene. Er mennene de finner registrert hos tjenesten da, eller blir de "headhuntet"? Jeg leste en artikkel der det fremsto som at kvinner betalte for tjenesten, så fant byrået menn på andre datingsider etc. som de tok kontakt med. Mulig det er en miks. Det er vel i stor grad de mest kresne damene som bruker slike tjenester, det gjør nok at det er liten vits for vanlige menn å betale for å få tilgang til damene der. Anonymkode: cd964...b78
Engel Skrevet 14. august 2023 #6 Skrevet 14. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er mennene de finner registrert hos tjenesten da, eller blir de "headhuntet"? Jeg leste en artikkel der det fremsto som at kvinner betalte for tjenesten, så fant byrået menn på andre datingsider etc. som de tok kontakt med. Mulig det er en miks. Det er vel i stor grad de mest kresne damene som bruker slike tjenester, det gjør nok at det er liten vits for vanlige menn å betale for å få tilgang til damene der. Anonymkode: cd964...b78 Jeg tror det er litt forskjell på matchmakerfirmaene der. MatchMe tror jeg jobber litt mer som du skriver, og de koster også betydelig mer. Men de gjør nok også en mer omfattende jobb for deg. Men jeg tenker at de ikke er helt for "vanlige folk". Hos Venus og Mars er både menn og kvinner registrert hos dem med profil, i tillegg til at alle er inne til et intervju i starten. De sorterer sånn ut de som evt ikke er seriøse/klare for forhold evt har andre egenskaper som gjør at kvinner ikke vil ha dem (ikke alle får bli registrert der, det gjelder nok kvinner også), samt at de går mer i dybden for å finne ut hvilken type mann/kvinne du søker. Så leter de fram kandidater blandt de som er registrert når noen ønsker det, og de setter opp en date etter at du har godkjent kandidaten. Du betaler for at de jobber et visst antall timer for deg, så det er jo vanskelig å vite om man har flaks bland de første de finner. Det koster ikke noe å bli plukket ut til date utover at iman må betale for det første intervjuet. Men jeg har som sagt ikke fått testet ut det selv, har kun vært inne til intervju og fått opprettet profil. Tilføyer: jeg bor på østlandet, og fikk beskjed om at det var rundt 350 menn innenfor min aldersgruppe (40-årene) som var registrert hos dem i dette området. Og fikk inntrykk at det vel så ofte er menn som betaler dem for å lete fram kandidater som kvinner. Endret 14. august 2023 av Engel 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #7 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du ser så bra ut, og får kun førstedater, så lurer jeg virkelig på hvordan du framstår? Har du ærlige venner, som kan fortelle deg hvor dårlig du egentlig er på flørt, sjarm, og humor, eller om du snakker om ting som plutselig gjør deg uaktuell for date nr 2? Kanskje trenger du en coach, mer enn akkurat noen til å finne en mann for deg? Anonymkode: 22715...846 Støtter dette. Høres ikke ut som om du trenger noe hjelp til å finne en mann. Det er etterarbeidet du trenger hjelp til. Skjønner forøvrig ikke hvorfor du stresser. Anonymkode: 8ab03...2bd 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #8 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Støtter dette. Høres ikke ut som om du trenger noe hjelp til å finne en mann. Det er etterarbeidet du trenger hjelp til. Skjønner forøvrig ikke hvorfor du stresser. Anonymkode: 8ab03...2bd Eller kanskje TS bør vurdere litt nærmere hvliken type mann hun faktisk søker? At hun plukker ut feil menn for seg. TS: du skriver at ingen av de du har møtt ønsket å fortsette etter første date. Jeg tolker det da sånn at du ønsket flere dater med alle? Det syns jeg faktisk er ganske rart. Selv må jeg møte ganske mange til første date før jeg finner en og annen innimellom som fanger interessen nok til at jeg ønsker å møte vedkommende flere ganger. Kanskje 2 av de 8 du har møtt er min erfaring. Kjenner du i det heletatt etter om de er en person du ønsker å møte igjen, eller går du i fella at du bare fokuserer på om de liker deg? Hvis du gjør det siste så viser du dem nok ikke hvem du virkelig er heller. Tenk at du skal finne ut om vedkommende er noen du kan tenke deg å ha i livet ditt. Da vil du også mer naturlig vise interesse og stille spørmål for å finne ut mer om dem som person. Og de fleste mennesker liker å snakke om seg selv. Og du vil vise hva du er interessert i, hva som er viktig for deg. Og det vil tiltrekke personer som ser etter det samme. Så aller først bør du finne ut av hva du virkelig ønsker deg i et fremtidig forhold, så du vet hva du skal lete etter. Du virker litt for desperat etter å ikke være alene, og da famler man fort rundt i blinde, og skremmer de man møter framfor å tiltrekke seg dem. Og ender veldig fort opp med feil mann fordi man ikke bruker hodet. Det er bedre å bruke et år ekstra på dette nå enn å oppleve et nytt brudd om et år. Anonymkode: f646e...e41 3 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #9 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Eller kanskje TS bør vurdere litt nærmere hvliken type mann hun faktisk søker? At hun plukker ut feil menn for seg. TS: du skriver at ingen av de du har møtt ønsket å fortsette etter første date. Jeg tolker det da sånn at du ønsket flere dater med alle? Det syns jeg faktisk er ganske rart. Selv må jeg møte ganske mange til første date før jeg finner en og annen innimellom som fanger interessen nok til at jeg ønsker å møte vedkommende flere ganger. Kanskje 2 av de 8 du har møtt er min erfaring. Kjenner du i det heletatt etter om de er en person du ønsker å møte igjen, eller går du i fella at du bare fokuserer på om de liker deg? Hvis du gjør det siste så viser du dem nok ikke hvem du virkelig er heller. Tenk at du skal finne ut om vedkommende er noen du kan tenke deg å ha i livet ditt. Da vil du også mer naturlig vise interesse og stille spørmål for å finne ut mer om dem som person. Og de fleste mennesker liker å snakke om seg selv. Og du vil vise hva du er interessert i, hva som er viktig for deg. Og det vil tiltrekke personer som ser etter det samme. Så aller først bør du finne ut av hva du virkelig ønsker deg i et fremtidig forhold, så du vet hva du skal lete etter. Du virker litt for desperat etter å ikke være alene, og da famler man fort rundt i blinde, og skremmer de man møter framfor å tiltrekke seg dem. Og ender veldig fort opp med feil mann fordi man ikke bruker hodet. Det er bedre å bruke et år ekstra på dette nå enn å oppleve et nytt brudd om et år. Anonymkode: f646e...e41 Tusen hjertelig takk for et svar som «vekker» meg! Og tusen takk til dere andre som har svart hittil også. Jeg er veldig glad for at jeg har barn fra før, så jeg slipper å stresse med det. Skal svare litt mer utfyllende i kveld, men noe av nøkkelen til at jeg blir avvist: Fremstår litt sjenert/ tilbakeholden, men jeg viser masse interesse for mannen på date og er varm og imøtekommende. Om de merker desperat-vibbene? Ja, det er fullt mulig uten at jeg helt vet hvordan. Jeg har nok også absolutt lett i blinde på Tinder og ikke reflektert nok over hvilken mann jeg ønsker og trenger. Det skal jo være gjensidig også. Ts Anonymkode: 2b66f...3aa 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #10 Skrevet 16. august 2023 TS her. Det er riktig at jeg ønsket å møte alle de 8 mennene jeg var på første date med igjen. Jeg ønsket virkelig å gi de en sjanse pga. at jeg har aldri savnet en kjæreste og nærhet så mye som jeg gjør nå. Det er både hardt og tøft å leve sånn alene uten en kjæreste. Samtidig har jeg ikke mulighet til å betale mange tusen kr for matchmaking. Da måtte jeg heller ha registrert meg som interessent som det kalles (profil uten at man betaler). Anonymkode: 2b66f...3aa 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #11 Skrevet 16. august 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: TS her. Det er riktig at jeg ønsket å møte alle de 8 mennene jeg var på første date med igjen. Jeg ønsket virkelig å gi de en sjanse pga. at jeg har aldri savnet en kjæreste og nærhet så mye som jeg gjør nå. Det er både hardt og tøft å leve sånn alene uten en kjæreste. Samtidig har jeg ikke mulighet til å betale mange tusen kr for matchmaking. Da måtte jeg heller ha registrert meg som interessent som det kalles (profil uten at man betaler). Anonymkode: 2b66f...3aa Tar du kontakt med dem, eller sitter du å venter at de skal gjøre det? Anonymkode: f5c16...fe2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #12 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Tar du kontakt med dem, eller sitter du å venter at de skal gjøre det? Anonymkode: f5c16...fe2 Jeg har sendt første melding etter date til ca. halvparten og har da blitt avvist pga. kjemien i følge mennene. De andre tilbød sex eller skrev at han ikke var interessert. Den siste slettet matchen etter gåturen vår på første date. Jeg sa nei til sex til de to mennene som spurte om jeg ville etter date nr. 1. ts Anonymkode: 2b66f...3aa 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #13 Skrevet 16. august 2023 Det var en matchmaker her nylig, mulig hun dukker opp igjen etter ferien. Som du nevner kan du registrere deg gratis i det minste. Gjorde faktisk det selv, men forventer ingenting ut av det. Likevel nyttig å tenke mer gjennom hva jeg ser etter, når jeg fylte ut profilen. Prisen var hinsides, så neppe aktuelt for de som ikke driter penger. Anonymkode: 08fee...45d 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #14 Skrevet 16. august 2023 Får melde seg på gift ved første blikk😬 Anonymkode: 4384e...bf0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #15 Skrevet 16. august 2023 Kunne tenke meg å prøve Venus og Mars, men alle sier det er så dyrt. Noen som vet hva det faktisk koster? Og hva man betale for da helt konkret? Anonymkode: b0eac...b4a
norw Skrevet 16. august 2023 #16 Skrevet 16. august 2023 Engel skrev (På 14.8.2023 den 8.34): Jeg har faktisk registrert meg hos Venus og Mars nå i sommer. Fordi jeg er så inderlig lei datingappene og mye useriøse menn der. Jeg tenker at menn som reigstrer seg et sånt sted i alle fall er klare for et varig forhold, imotsetning til svært mange på de appene. Jeg har dog ikke bestemt meg for om jeg skal bruke penger på å få dem til å lete fram spesifikke kandidater til meg, det koster en god del, og man har jo ingen garantier der heller. Så foreløpig er det kun hvis jeg blir hentet fram som en mulig match med en mann som har betalt for det at jeg evt får møtt noen. Jeg får se litt hva jeg føler for utover høsten. Jeg har lett etter kjæreste lengre enn deg da. Skjønner ikke helt hvorfor du stresser pga alderen din? Siden du har de barna du skal ha, så spiller det da ingen rolle om du er 38 eller 43 når du finner mannen i ditt liv? Selv er jeg midt i 40-årene. Og jeg får ikke mindre oppmerksomhet nå enn da jeg var 38. Det spiller jo en rolle om man er 38 eller 43 når man finner mannen i sitt liv. Hvem vil miste de fem årene? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #17 Skrevet 16. august 2023 norw skrev (1 minutt siden): Det spiller jo en rolle om man er 38 eller 43 når man finner mannen i sitt liv. Hvem vil miste de fem årene? Poenget var vel at det er dumt å stresse. Det kommer det sjelden noe godt ut av. Anonymkode: fcccf...fe4 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #18 Skrevet 16. august 2023 Har du pengene er det bedre å bruke dem på en coach enn en matchmaker. Det er bedre å få hjelp til å akseptere singellivet og finne glede i seg selv enn å håpe på at et forhold vil gi deg lykke. Lykke må du finne i deg selv først, og så finner du en mann å dele denne lykken med. Anonymkode: 920bf...bf0 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #19 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kunne tenke meg å prøve Venus og Mars, men alle sier det er så dyrt. Noen som vet hva det faktisk koster? Og hva man betale for da helt konkret? Anonymkode: b0eac...b4a Som vanlig er nå til dags, er det nesten umulig å finne priser på noe som helst - selv på deres priser-side. Finner ikke pris-info noe sted om det de kaller VIP-kunde, men for DATE-kunde er det 3750. Slik jeg forstår det er det bare én date, så det kan jo bli en rimelig stiv pris for en kaffe med noen du ikke kan fordra (i verste tilfelle) 😅 Gratis å registrere seg da, så den biten er grei vertfall. Og MatchMe hadde enda villere priser, flere titusener. Personer som brenner av så mye gryn på å finne seg kjæreste er neppe ute etter noen som jobber i kassa på Kiwi, eller en deltidsansatt, eller delvis ufør osv. Sikkert bare creme de la creme. Anonymkode: 08fee...45d 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #20 Skrevet 17. august 2023 norw skrev (9 timer siden): Det spiller jo en rolle om man er 38 eller 43 når man finner mannen i sitt liv. Hvem vil miste de fem årene? TS her. Ville heller funnet mannen min som 43-åring hvis alternativet mitt var å leve som singel, aseksuell og evig ulykkelig resten av livet. (Sex får jeg i et forhold). Evig singel høres ut som en grusom skjebne. Men hvis man uansett finner mannen sin til langvarig forhold, så er jeg enig med deg. Jeg er ute av et forhold som varte 15 år, jeg vet meget godt hvordan det er å leve i et fantastisk parforhold. Dessverre varte det ikke. Anonymkode: 2b66f...3aa 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå