Holm Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 (endret) Har snust av og på i ca 10 år. Sluttet å snuse for 22 dager siden. Har ingen planer om å begynne igjen og alle cravings er borte, men sliter skikkelig med søvnen. Sovner ganske fort, men våkner opp flere ganger om natten og søvnen er generelt dårlig. Drømmer utrolig mye, men blir ikke uthvilt. Jeg kjøpte depot melatonin tabletter og har prøvd dem i 2 dager nå, men de hjelper ikke. Vanligvis er søvnen min nær perfekt. Pleier aldri våkne om natten og har en ganske god rutine. Jeg trener om dagen, holder meg unna blålys om kvelden, spiser sunt, drikker vann, går til sengs samme tid hver dag. Skulle tro det hadde blitt bedre etter 22 dager, men blir bare verre… De første 2 ukene hadde jeg ekstrem angst og panikkanfall, men det har heldigvis gitt seg. Det skal sies at jeg også slutter med koffein samme dag som nikotin. Jeg droppet også alkoholen (som ikke var mye eller ofte, men følte at jeg brukte det for å roe ned sosial angst). Noen andre som har lignende problemer/erfaringer? Endret 14. august 2023 av Holm Store mellomrom
visp Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Du har vært veldig flink! Bra at alle cravings er borte, og nå kapitulerer du ikke pga søvnen! Jeg syns det er dumt at du kuttet ut kaffe og alkohol samtidig. Det blir liksom litt beinhardt. Hvorfor ikke kose seg med litt kaffe? Og en øl en gang i blandt? Jeg vil tro kroppen din trenger litt lengre tid til å tilpasse seg. Kunne du prøvd å holde ut 8 dager til, og om det ikke har bedret seg så kan du jo høre med legen om han kunne skrive ut noe mildt du kan bruke en liten periode. 1
enkefru Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 Kroppen din er nok "superstressa" nå som du har kuttet ut både snus, kaffe og alkohol, det er veldig ambisiøst. Ville nok lagt inn i litt kaffe på formiddagen i en overgangsperiode. Dette vil kunne ta tid! Flink er du!! 👏
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #4 Skrevet 14. august 2023 Det kommer til å gå seg til med tida, dette. Typisk at når angst og panikkanfall gir seg så går det over til søvnproblemer i en periode. Jeg har stor tro på at dette går over. Anonymkode: 69e16...2d4
Holm Skrevet 14. august 2023 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2023 Hehe, takk for svar og støtten folkens! Dere er så greie:) Om dere lurer på noe så er det bare å spørre! Grunnen til at jeg kuttet ut kaffe og alkohol samtidig er at de tingene får meg til å ville snuse, så måtte nesten bare kutte de ut. Blir ganske lett avhengig av ting og det har vært et stort mål for meg lenge å ikke være avhengig av de tre tingene. Føler der verste er over nå, bare få søvnen på plass så blir det bra:) Kjøpte ashwaganda idag! 1
visp Skrevet 16. august 2023 #6 Skrevet 16. august 2023 Hvordan går med deg nå? Du klarer deg fremdeles fint?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #7 Skrevet 16. august 2023 Så rart! For meg er det stikk motsatt. Jeg sover mye bedre nå som jeg ikke snuser. Har dessverre ikke klart å slutte helt med kaffe, for jeg merker at de dagene jeg drikker kaffe etter lunsj, sover jeg dårligere. Anonymkode: 64cdc...88b
Holm Skrevet 17. august 2023 Forfatter #8 Skrevet 17. august 2023 20 hours ago, visp said: Hvordan går med deg nå? Du klarer deg fremdeles fint? Det går mye bedre nå, takk! Mandag kveld: Ashwaganda, depot melatonin, magnesium glycinate. Sov fantastisk. Tirsdag kveld: Same deal. Sov kjempe bra igjen. Onsdag kveld: Ashwaganda, magnesium glyciante. Sov enda bedre. 3
Holm Skrevet 17. august 2023 Forfatter #9 Skrevet 17. august 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: Så rart! For meg er det stikk motsatt. Jeg sover mye bedre nå som jeg ikke snuser. Har dessverre ikke klart å slutte helt med kaffe, for jeg merker at de dagene jeg drikker kaffe etter lunsj, sover jeg dårligere. Anonymkode: 64cdc...88b Jeg sover også bedre når jeg ikke snuser, men withdrawl perioden har vært hard
visp Skrevet 17. august 2023 #10 Skrevet 17. august 2023 Holm skrev (8 timer siden): Det går mye bedre nå, takk! Mandag kveld: Ashwaganda, depot melatonin, magnesium glycinate. Sov fantastisk. Tirsdag kveld: Same deal. Sov kjempe bra igjen. Onsdag kveld: Ashwaganda, magnesium glyciante. Sov enda bedre. Da kan alt bare gå framover
Eliena Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 Hallo, jeg er i samme situasjon nå - som du var i. Jeg holder på å bli gal.. hva gjør jeg? Snart gått en måned. Har eksamner om 3-4 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå