AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #1 Skrevet 13. august 2023 Det dukket plutselig opp i en samtale at min kjæreste har pågående kontakt over Snapchat med en dame han holdt på med for 6-7 år siden, og at de bare er venner. Jeg selv har ikke opprettholdt relasjoner til karer jeg tidligere har datet seriøst eller hatt en greie med, så jeg har vansker med å forstå hva denne relasjonen til denne damen gir ham. Av annet har han nevnt at hun har vært suicidal tidligere og at han har vært livredd for at hun kom til å ta livet sitt, der han bl.a har enten ringt ambulansen eller kjørt henne til legevakta. Er det veldig drittsekk og kontrollerende av meg om jeg forteller ham at jeg ikke liker at han har kontakt med henne og at det er en dealbreaker for meg? Anonymkode: 2cac0...707
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Jeg tenker du kan si at du ikke føler deg komfortabel med dette, og at du hadde sittet pris på om han sluttet. Selvsagt skal han prioritere deg, og ikke en kjæreste fra 6-7 år siden. Om han velger "feil", så har du svaret ditt. Han har ikke noe ansvar for henne, spesielt etter så lang tid, så det er ikke et argument at hun har slitt/sliter(?) med det. Anonymkode: e5d37...eb5 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 Du står fritt til å gi han aksept for dette, altså å bli i forholdet. Eller du kan gå og med det vise han at dette er uakseptabelt. Trolig er hun andre mer spennende enn deg, altså har han deg fordi du ble tilgjengelig, det er trolig ikke hun for han (annet enn som venn). Tipper han altså håper på å få henne mer på glid, at det er derfor han ikke gir slipp men fortsatt vil ha henne der selv om han har deg. Anonymkode: f4090...9a9 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #4 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du står fritt til å gi han aksept for dette, altså å bli i forholdet. Eller du kan gå og med det vise han at dette er uakseptabelt. Trolig er hun andre mer spennende enn deg, altså har han deg fordi du ble tilgjengelig, det er trolig ikke hun for han (annet enn som venn). Tipper han altså håper på å få henne mer på glid, at det er derfor han ikke gir slipp men fortsatt vil ha henne der selv om han har deg. Anonymkode: f4090...9a9 Hvorfor er folk her inne så kjappe med å komme med påstander som dette? Alltid når ts tar opp sin egen usikkerhet jobbes det for å trykke enda mer ned. Hva med å heller komme med råd fremfor å komme med antakelser om at «han/hun tenner ikke på deg», «du er ikke bra nok», «du er ikke spennende nok» +++ Jeg har kontakt med to av mine ekser og det er ikke for at mannen min ikke er bra nok. Det er ene alene for at vi fortsatte å være venner etter bruddene og var derfor venner da jeg ble sammen med min mann. Min mann ser ikke problemet og er nå venner med begge to. Hadde min mann blitt usikker på disse vennskapene hadde jeg satt pris på at han sa det og tatt hensyn til hans følelser. Vennskapet til mine ekser står langt ned på lista sammenlignet med forholdet til min mann. Anonymkode: 68d68...6c6 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #5 Skrevet 14. august 2023 De hadde en psykisk usunn relasjon hvor han måtte hindre henne i å forsøke å ta livet av seg. De er ikke venner, de er avhengige og låst til hverandre. Anonymkode: 889a2...022
Million Skrevet 14. august 2023 #6 Skrevet 14. august 2023 Jeg synes det høres ut som de bare er venner, og at han synes oppriktig synd på henne og bare vil henne vel som venn. Kjøre henne til legevakt og ringe ambulanse osv., det er sånt en god venn gjør som har medfølelse. Jeg hadde følt meg smålig om jeg ikke unnet en kvinne som har det psykisk så dårlig og vanskelig en god venn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå