AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #1 Skrevet 13. august 2023 Jeg skulle gjerne ha hatt henne på overnatting hos meg. Men jeg jobber til 22-23 og må opp klokken 6 for å starte arbeidsdagen min, og jobber som regel helger også. Dette er hun veldig klar over, men jeg tror hun forventer at jeg bare tar fri eventuelt at hun kan sove hos meg og dra når hun skal dra. Føler meg skikkelig slem og lurer på hvordan jeg kan si ifra på en hyggelig måte at det blir vanskelig med overnatting. Hva jeg jobber med er ikke så viktig. Vet at noen kommer til å spørre om det Anonymkode: b623b...05b 1
Kaisamaia Skrevet 13. august 2023 #2 Skrevet 13. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skulle gjerne ha hatt henne på overnatting hos meg. Men jeg jobber til 22-23 og må opp klokken 6 for å starte arbeidsdagen min, og jobber som regel helger også. Dette er hun veldig klar over, men jeg tror hun forventer at jeg bare tar fri eventuelt at hun kan sove hos meg og dra når hun skal dra. Føler meg skikkelig slem og lurer på hvordan jeg kan si ifra på en hyggelig måte at det blir vanskelig med overnatting. Hva jeg jobber med er ikke så viktig. Vet at noen kommer til å spørre om det Anonymkode: b623b...05b Jobber du hver dag? Og hvorfor kan hun ikke låse seg ut selv? Hvordan du kan si fra på en hyggelig måte, hmm, du må vel bare si det rett ut at det ikke passer pga. jobben din, men at du skal si fra en gang det passer? Hvis du har lyst til at hun skal gjøre det en gang da... Endret 13. august 2023 av Kaisamaia
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #3 Skrevet 13. august 2023 Kaisamaia skrev (Akkurat nå): Jobber du hver dag? Og hvorfor kan hun ikke låse seg ut selv? Så og si nesten hver dag. Jeg er selvstendig næringsdrivende, så har litt jobb hver dag å gjøre. Hun kan sikkert låse seg selv ut, men jeg får jo nesten ikke vært med henne i huset og hun kommer jo mest for å henge med meg. Jeg kan få til 2-3 timer på dagtid hvor jeg kan være med henne. Men kan ikke ta to hele dager fri, det er bare min egen inntekt det går utover. Anonymkode: b623b...05b
Friluftsmann70 Skrevet 13. august 2023 #4 Skrevet 13. august 2023 Du får bare si du jobber så mye den uka/helgen hun kommer, og si dere må planlegge en annen uke helg 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #5 Skrevet 13. august 2023 Hva gjør det at hun overnatter? Du trenger da ikke ta fri fra jobben. Ingen forventer det. Anonymkode: a29ba...4ba 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 Det høres ikke ut som problemet er overnatting, men at du ikke har tid til besøk i det hele tatt. Gjør jo ingenting om hun sover mens du jobber, men når skal du være med henne? Anonymkode: f6c0a...46a 14
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så og si nesten hver dag. Jeg er selvstendig næringsdrivende, så har litt jobb hver dag å gjøre. Hun kan sikkert låse seg selv ut, men jeg får jo nesten ikke vært med henne i huset og hun kommer jo mest for å henge med meg. Jeg kan få til 2-3 timer på dagtid hvor jeg kan være med henne. Men kan ikke ta to hele dager fri, det er bare min egen inntekt det går utover. Anonymkode: b623b...05b Men hva mener du? Vil du ikke ha besøk av henne hele tiden liksom? Men heller bare henge med henne et par timer på en kafé for eksempel? Da må du være helt klar på det før hun drar, og dersom du ikke bor midt i en by er det faktisk heller DU som bør besøke henne, og ikke omvendt. Anonymkode: a8110...837 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #8 Skrevet 13. august 2023 Tror du må gi litt flere detaljer her Anonymkode: a8110...837 2
Mona123 Skrevet 13. august 2023 #9 Skrevet 13. august 2023 Hvorfor sier du bare ikke rett ut at du jobber og det ikke passer med besøk og heller foreslår når dere kan være sammen? 9 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #10 Skrevet 13. august 2023 Skal gi litt mer detaljer. Så blir det enklere. Venninnen min jobber i en degradert stilling grunnet sykdom. Så hun har ofte fri halve onsdag og hele torsdag og fredag. Disse dagene er hun ekstremt glad i å finne på noe gøy med venner. Hun bor per i dag i en veldig liten by par timer med bil unna Oslo. Av og til i løpet av året tar hun seg noen Oslo-turer for å henge, slappe av og shoppe (aller mest for det sistnevnte, da de nesten ikke har noe butikker der hun bor). Hun sier at hotell blir veldig dyrt for henne og ønsker å bo hos meg da hun kommer for å shoppe (og for å møte meg). Det er helt okei og hun har tidligere også bodd hos meg. Men da hadde jeg en 9-16 jobb og kunne få det til å gå rundt. Nå er jeg selvstendig næringsdrivende og kan ikke henge med henne fra da hun kommer til hun skal dra. Jeg kan møte henne for lunsj eller tidlig middag mellom shoppingen, men får ikke til å ta hele dagen fri i to dager for å underholde henne med selskap i butikkene. Men jeg syns det er vanskelig å si ifra. Hun kan godt bo hos meg og spare på hotell utgiften, men jeg får jo ikke vært med henne før 23 på kvelden og dagen etter må jeg dra tidlig om morgenen. Hun kommer til Oslo uavhengig om jeg får møtt henne eller ikke da hun skal handle klær. Men vil jo se henne, og har på følelsen at hun kommer til å spørre om å sove over, noe jeg ikke kan få til. Anonymkode: b623b...05b 1
nordlending Skrevet 13. august 2023 #11 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun kan godt bo hos meg og spare på hotell utgiften, men jeg får jo ikke vært med henne før 23 på kvelden og dagen etter må jeg dra tidlig om morgenen. Hun kommer til Oslo uavhengig om jeg får møtt henne eller ikke da hun skal handle klær. Men vil jo se henne, og har på følelsen at hun kommer til å spørre om å sove over, noe jeg ikke kan få til. Så hun kan bo der, men det går ikke? 18 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #12 Skrevet 13. august 2023 "Hei, det passer ikke akkurat da." Hvordan klarer du deg i hverdagen ellers??? Anonymkode: 17bf8...c68 6 1 1
Lykkeligper Skrevet 13. august 2023 #13 Skrevet 13. august 2023 nordlending skrev (5 minutter siden): Så hun kan bo der, men det går ikke? Hvorfor skal venninnen bo hos henne når hun selv ikke er hjemme? Jeg hadde ikke likt å ha en venn boende hos meg når jeg er på jobb hele dagen. Problemet ditt TS er at du ikke vet hvordan du skal si ifra at det ikke går. Har hatt sånne venninner før, som bare forventer at du skal møte og henge med de de dagene de har barnefri, skal inn til byen eller hva det måtte være. Ting skjer rundt deres timeplan og ønsker. Din venninne vil jo åpenbart ikke til Oslo for deg, men for å shoppe og trenger et sted hun kan kræsje uten å måtte betale for det. Syns du kan være ærlig og si at du har mye jobb og ikke får til å møtes mer enn ett par timer. Da må hun eventuelt kjøre hjem igjen på kvelden, og det er vell greit det? 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 Hvordan makter du å jobbe så mye? Anonymkode: 8a1d9...629 2
nordlending Skrevet 13. august 2023 #15 Skrevet 13. august 2023 Lykkeligper skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal venninnen bo hos henne når hun selv ikke er hjemme? Jeg hadde ikke likt å ha en venn boende hos meg når jeg er på jobb hele dagen. Det hadde ikke jeg heller, men innlegget jeg siterte gir ikke mening. 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #16 Skrevet 13. august 2023 nordlending skrev (1 minutt siden): Det hadde ikke jeg heller, men innlegget jeg siterte gir ikke mening. Det er litt som Lykkeligper sier. Jeg vil innerst inne ikke ha besøk når jeg selv ikke er tilstede. Jeg har mye verdisaker og selv om jeg stoler på denne venninnen, så er det litt ubehagelig følelse. Hadde vært mye hyggeligere å lage middag sammen, ta en flaske på deling og spist frokost osv, men når jeg må jobbe mye så blir det ikke aktuelt. Jeg makter å jobbe så mye fordi jeg trives med det og fordi jeg har satset alt jeg har og eier på dette, så det må jeg få til! 🙂 Sånn er det av og til, og det er helt okei! Anonymkode: b623b...05b 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #17 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det høres ikke ut som problemet er overnatting, men at du ikke har tid til besøk i det hele tatt. Gjør jo ingenting om hun sover mens du jobber, men når skal du være med henne? Anonymkode: f6c0a...46a Hæ? Nei. Folk må få lov til å ha personlige grenser. Ærlig sak ts, synes du skal si at du ikke har overskudd til overnatting når du skal jobbe/ikke får lagt opp til det. Anonymkode: d6f19...aeb 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #18 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er litt som Lykkeligper sier. Jeg vil innerst inne ikke ha besøk når jeg selv ikke er tilstede. Jeg har mye verdisaker og selv om jeg stoler på denne venninnen, så er det litt ubehagelig følelse. Hadde vært mye hyggeligere å lage middag sammen, ta en flaske på deling og spist frokost osv, men når jeg må jobbe mye så blir det ikke aktuelt. Jeg makter å jobbe så mye fordi jeg trives med det og fordi jeg har satset alt jeg har og eier på dette, så det må jeg få til! 🙂 Sånn er det av og til, og det er helt okei! Anonymkode: b623b...05b Bare si det som det er da. Du må vel klare å være åpen om hvem du er med din venninne. Anonymkode: d5373...708
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #19 Skrevet 13. august 2023 Høres ikke ut som du har tid til andre enn deg selv.. Anonymkode: 76fcf...baf 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #20 Skrevet 14. august 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skulle gjerne ha hatt henne på overnatting hos meg. Men jeg jobber til 22-23 og må opp klokken 6 for å starte arbeidsdagen min, og jobber som regel helger også. Dette er hun veldig klar over, men jeg tror hun forventer at jeg bare tar fri eventuelt at hun kan sove hos meg og dra når hun skal dra. Føler meg skikkelig slem og lurer på hvordan jeg kan si ifra på en hyggelig måte at det blir vanskelig med overnatting. Hva jeg jobber med er ikke så viktig. Vet at noen kommer til å spørre om det Anonymkode: b623b...05b Hvordan i helvete kan dette være så vanskelig!? «Jeg skal på jobb kl. 6.» Anonymkode: b87e9...f9a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå