AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #1 Skrevet 13. august 2023 Sånn virkelig panikk der det stod om livet? Hvordan reagerte du? Jeg har aldri opplevd panikk, og vet ikke hvordan jeg ville reagert. Men jeg frykter at jeg blir en skikkelig egoist som tråkker på andre for å redde meg selv. Anonymkode: 414f3...061
Tatja Skrevet 15. august 2023 #3 Skrevet 15. august 2023 Min datter på 16 hadde sovet vanvittig mange timer, sammenhengende. Jeg sto i døra og ropte navnet hennes, uten antydning til reaksjon hos henne. Det slo meg at hun måtte være død. Det merkelige skjedde, at jeg mistet kontakt med bena mine, de dovnet liksom bort. Alt gikk i vanvittig sakte film, men fikk karret meg bort til henne. Da hun rørte på seg, sank jeg sammen. 5
Lea Skrevet 15. august 2023 #4 Skrevet 15. august 2023 En gang pus sov og han ikke rørte på seg. Han levde heldigvis.
Frøkenfryd30 Skrevet 15. august 2023 #5 Skrevet 15. august 2023 Det var tidlig en morgen og jeg skulle på jobb, barnet mitt var ca. 4 år. Det var sommer, så ganske lyst i rommet, reagerte på at han var blek i huden, gikk bort for å se nærmere på han og da ser det ikke ut til at han puster... Prøve å vekke han, men fikk ikke "liv" i han. Hva mer som skjedde, vet jeg ikke, men hadde på et tidsrom hentet samboeren min... Alt er svart. Men hadde greid å vekke han, for når samboeren min kom satt han i senga... Var til legen, og han ble nøye undersøkt, var videre i kontakt med barnelege og ble godt fulgt opp. Legen mente det var en tilstand der barnet var i veldig dyp søvn.. Han hadde et navn på det, men husker ikke hva. Men ja, da hadde jeg panikk! Aldri vært så redd, deler av hendelsen er borte.. Og jeg våkner fortsatt på natta for å sjekke om han puster.. 7 år etterpå 🙈
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #6 Skrevet 15. august 2023 Jeg var i en alvorlig bilulykke en gang, og når jeg kom til bevissthet igjen, reagerte jeg visstnok først med fullstendig taushet, og deretter panikk og et voldsomt sinne mot han som forårsaket ulykken. Var nok en god blanding av sjokk og fortvilelse. Anonymkode: d765d...9ba
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #7 Skrevet 15. august 2023 Én gang. Mitt eldste barn var liten baby og pleide å våkne for mat flere ganger hver natt. Jeg våknet en morgen av at det var stille, og oppdaget at det var helt lyst. Var i underskudd på søvn og hadde sovet kjempetungt fordi ingenting hadde vekket meg. Det var helt stille. Hoppet ut av senga og ser at barnet mitt ligger helt stille i senga si. Tror ikke jeg pustet engang, og jeg rørte han forsiktig. Ingen reaksjon. Da mistet jeg det helt og følte at alt blod i kroppen bare forsvant. Umulig å forklare! Fikk vekket mannen, og ropte hysterisk. Da våknet babyen av lydene. Han må ha sovet utrolig dypt, og i mange timer. Lettelsen jeg følte da kan heller ikke beskrives ❤️ Anonymkode: 65d94...cf9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #8 Skrevet 16. august 2023 En gang på fjellet. Gikk tur alene, langt inne på snaufjellet, når jeg plutselig blir angrepet av en million fluer. De var overalt, krøyp inni nese, øyne, ører. Jeg var milevis fra alt og alle og løp i panikk for å bli kvitt dem i 6-7 km i lyng, myr og mose. Var helt grusomt. Anonymkode: 0bf57...da2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #9 Skrevet 18. august 2023 Fikk helt panikk da jeg ble innelåst på en do i ett offentlig bygg mens brannalarmen gikk. Har aldri hatt panikk på den måten verken før eller senere. Har litt klaus også, så var vel derfor det ble å voldsomt. Anonymkode: 46dae...9c3 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #10 Skrevet 18. august 2023 Flere ganger. Ironisk nok har jeg to ganger vært i virkelig livsfare, og da ble jeg helt rasjonell og handlet med kaldt hode og klokt. Reddet ikke bare meg selv ene gangen, men også en annen. (Og fikk reaksjonen etterpå, da jeg og andre var trygg igjen.) Men, min mor måtte klapse til meg da jeg hadde fått en edderkopp på jakkekragen. Edderkoppen var forlengst borte da jeg fremdeles veivet og skrek hysterisk. Vært flere slike episoder. Anonymkode: f7c21...021
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #11 Skrevet 18. august 2023 Har panikkangst, så ja. Men det er jo ingen reel fare, bare virker slik. Anonymkode: f2eec...631
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #12 Skrevet 19. august 2023 Ikke hatt det selv, men satt på fly en gang da en medpassasjer med flyskrekk fikk panikk. Det var tydelig for alle at han hadde flyskrekk for han satt og pustet og svettet, og så ut ikke bra ut. Men så fikk han brått panikk og det var dritekkelt, for han løp mot flydøren og veivet med armene for å prøve å åpne døren. Kabinpersonalet fikk ham i bakken, men det halve minuttet før de oppfattet hva som skjedde og rakk å reagere var utrolig skummelt. Anonymkode: f87f7...605 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #13 Skrevet 19. august 2023 Jeg hadde angst som var i ferd med å bryte ut i panikk. Jeg forholdt meg så rolig jeg kunne, men pulsen raste, det var ufattelig vondt innvendig, hendene mine skalv og jeg slet med å puste skikkelig. Anonymkode: 59306...b74
Intervence Skrevet 19. august 2023 #14 Skrevet 19. august 2023 (endret) Ja, èn gang. Hadde visst nok gått over en vepsebol uti skogen uten å se den det mislikte de vepsene sterkt tydeligvis. Tror jeg fikk 20 stikk iløpet av under 1-2 minutter. Endret 19. august 2023 av Intervence
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #15 Skrevet 19. august 2023 Ja jeg ble stalket av en fremmed. 2 mil. Ble hysterisk. Anonymkode: fb343...4a5 1 1
Intervence Skrevet 19. august 2023 #16 Skrevet 19. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja jeg ble stalket av en fremmed. 2 mil. Ble hysterisk. Anonymkode: fb343...4a5 2 mil?! Ved noen kilometer ville jeg nok ha ringt politiet eller var det ikke dekning?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #17 Skrevet 19. august 2023 Intervence skrev (Akkurat nå): 2 mil?! Ved noen kilometer ville jeg nok ha ringt politiet eller var det ikke dekning? Du vet at ikke alle hadde mobil i 1994? Anonymkode: fb343...4a5 1
Intervence Skrevet 19. august 2023 #18 Skrevet 19. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du vet at ikke alle hadde mobil i 1994? Anonymkode: fb343...4a5 Ah! Naturligvis! Sorry!
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #19 Skrevet 19. august 2023 Ja, flere ganger. Noen ganger fryser jeg helt til og klarer ikke gjøre noe, andre ganger bare reagerer jeg og gjør alt «riktig», men nesten uten å være tilstede og andre ganger har jeg blitt bortimot hysterisk. Anonymkode: 3c4d4...654
Olive_North Skrevet 19. august 2023 #20 Skrevet 19. august 2023 Ja, jeg kom meg ikke ut av rommet mitt når det brant i bygget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå