AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #1 Skrevet 13. august 2023 Hei! Hva er fordelen med en master? Har sett en del på LinkedIn og veldig mange som jobber i samme stilling med forskjellige og kortere grader. Og noen ganger virker det som det er litt "pynt på kaka". Lønner det seg å ta en bachelor og deretter starter rett i jobb eller hoppe på integrert? Har hørt og lest om folk som får betalt master om det skulle vært et behov. Anonymkode: 54988...d7b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #2 Skrevet 13. august 2023 Sammenlignet med andre sektorer, så legger ikke IT/data noe spesielt vekt på master over bachelor. Det er uansett et område som beveger seg så fort at den kompetansen du lærer under studiene for lengst er utdatert. Det kan selvfølgelig være at kommune og stat bryr seg, men i det private så gir de egentlig en god faen. Arbeidserfaring og kompetanse bruker å trumfe alt. Jeg jobber med datateknologi, og har selv bachelor+master...men ser i ettertid at jeg kunne klart meg helt fint med bare bachelor. Anonymkode: 223a7...514 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #3 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Sammenlignet med andre sektorer, så legger ikke IT/data noe spesielt vekt på master over bachelor. Det er uansett et område som beveger seg så fort at den kompetansen du lærer under studiene for lengst er utdatert. Det kan selvfølgelig være at kommune og stat bryr seg, men i det private så gir de egentlig en god faen. Arbeidserfaring og kompetanse bruker å trumfe alt. Jeg jobber med datateknologi, og har selv bachelor+master...men ser i ettertid at jeg kunne klart meg helt fint med bare bachelor. Anonymkode: 223a7...514 Okei, takk for svar😁 Gjelder det i så å si alle sektorer? Hva "blir" man egentlig med en mastergrad (utenom status vel å merke)? Anonymkode: 54988...d7b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #4 Skrevet 13. august 2023 Et annet poeng er at snittlønna hos Nito viser at forskjellen mellom BSc og MSc er bare noen få titusen i året. Men med bachelor så starter du å jobbe to år tidligere og de to årslønnene skal en med master arbeide hardt for å ta igjen. Etter noen år i bransjen så er det egenart og nettverk som er viktigst. Anonymkode: ea9ba...f2c 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #5 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Et annet poeng er at snittlønna hos Nito viser at forskjellen mellom BSc og MSc er bare noen få titusen i året. Men med bachelor så starter du å jobbe to år tidligere og de to årslønnene skal en med master arbeide hardt for å ta igjen. Etter noen år i bransjen så er det egenart og nettverk som er viktigst. Anonymkode: ea9ba...f2c Så du ville anbefalt bachelor for å så heller jobbe? Anonymkode: 54988...d7b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du ville anbefalt bachelor for å så heller jobbe? Anonymkode: 54988...d7b Vi ansetter mest folk med master. Jeg tror at det handler om at disse har gått på mer prestisjefulle studie-steder, og en antagelse om at de mest ambisiøse tar en master. Anonymkode: 948e8...97a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå