piasi Skrevet 13. august 2023 #1 Skrevet 13. august 2023 Har truffet en mann på Tinder i vinter. Vi er begge midt i 40 årene. Datet jevnt og trutt, like på mye interesser og verdier. Vi har tatt det rolig og pent i ett halvt år, og blitt gradvis kjærester og glad i hverandre. Har det utrolig fint. Ingen røde flagg noensinne. Daglig kontakt, også når vi ikke har kunnet være sammen. Vi jobber begge turnus. Jeg er ute å reiser i 3-4 uker i strekk ifm jobb, for deretter å ha tilsvarende uker fri. Før jeg reiste ut sist skjedde følgende: Jeg var på badet hos han og hørte plutselig at han spratt utav sengen å hentet noe i nattbordskuffen og kastet inn i klesskapet. Det var på en måte ikke til å unngå å høre. Dagen etter kom jeg plutselig på dette og ble nysgjerrig. Nederst i klesskapet lå flere sexleketøy, samtlige utelukkende for kvinner. Vi har ikke brukt noe leketøy, det har enda ikke vært noe tema. Men er for meg i utgangspunktet ikke problematisk. Jeg ble helt satt ut, og klarte ikke å ta det opp med han rett å slett. Skammet meg over å ha snoket også. Jeg har vært bortreist ei stund og en lørdagskveld da svarte han plutselig ikke på noen mld. Han hadde impulsivt dratt ut å spise med sin bror og svigersøsteren ( jeg har ikke møtt dem enda, kun hans mor ) kom det frem tidligere på kvelden. Så startet han en samtale på mld og når jeg svarte kom det aldri noe svar før neste ettermiddag. Følte meg ignorert og ble utrolig usikker. Kjip følelse. Dagen etter ringte han og fortalte da at også en venninne av han hadde vært med på byen etterpå. Og han hadde fulgt henne til taxikø når de tok kveld. Klarte ikke å finne noen fornuftig spm og ble litt satt ut. Dette er en mann som er meget sjelden på byen, og jeg har aldri hørt om noen venninne. Plutselig veldig ivrig på kontakt utover neste dag, men jeg har siden bare følt meg nummen og småkvalm. Klarer ikke å svare skikkelig. Har virkelig hatt troen på oss og denne mannen, etter noen historier med useriøse og ikke bra relasjoner. Vil ikke fremstå som dramatisk og hysterisk heller. Klarer bare ikke å sette ord på hva jeg opplever og hvordan jeg skal ta det opp med han. Noen råd ? 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #2 Skrevet 13. august 2023 Hva har sexleketøy med venninne ut og spise å gjøre? Anonymkode: 59a17...94f 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #3 Skrevet 13. august 2023 Han ligger nok med den såkalte venninnen når du er borte. Hadde latet som ingenting og undersøkt ting bak ryggen hans. F.eks sjekket hvem han har lagt til på sosiale medier den suste tiden, googlet oppringte nummer ol. Anonymkode: 98ec3...a4e 3
Motelvibes Skrevet 13. august 2023 #4 Skrevet 13. august 2023 (endret) Du må etterforske litt. Men ta bilder av leketøyene så du kan vise han når han nekter. Samle bevis og så dump taperen. Endret 13. august 2023 av Motelvibes 3
Spearmint Skrevet 13. august 2023 #5 Skrevet 13. august 2023 Forstår godt du har en dårlig følelse, kjenner til den. Som regel er kommunikasjon det beste, å si ting som de er og spør rett ut. Samtidig som det kan være fryktelig vanskelig å gjøre det, og man kan være redd for konsekvensene (både for å ha rett, og for å ta feil). Å snoke litt for å styrke eller avkrefte en mistanke kan ofte være fristende, men samtidig ikke særlig tillitsvekkende og noe som kan skape flere hinder og problemer mellom dere. Tror jeg heller mot en god gammeldags "jeg tenker og føler slik ________, fordi slik _______. Hva tenker du om det?" Lykke til 🙂 Det er gjennom disse opplevelsene og episodene mellom dere du ser hans sanne jeg og får se kvalitetene hans som person og partner. Bruk det som en rettesnor for hvor du selv vil med forholdet. Plutselig ser du at de håp og ønsker som har dannet seg de siste mnd slår sprekker, og han viser seg å ikke være en du vil dele tiden og livet ditt med ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 Spearmint skrev (2 timer siden): Tror jeg heller mot en god gammeldags "jeg tenker og føler slik ________, fordi slik _______. Hva tenker du om det?" med ❤️ Prøvde det på en psykopatex en gang. Svaret hans: VEL - du FØLER FEIL!!!!! Konklusjon: er de dumme nok til å være utro, mangler de empati nok til å kunne bry seg særlig om hva du tenker og føler. Samle bevis og dump. Anonymkode: a6e80...e97 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 Et godt tips/råd jeg har lest som virker til å stemme bra også- vær aldri bekymret for venner av motsatt kjønn som partner nevner, vær bekymret for de du aldri har hørt om. Hvis man er utro nevner man ikke gjerne denne personen på noen som helst måte, med mindre det er uunngåelig da (familie, nabo, nær venn etc). Man prøver jo å holde det skjult! Han hadde ikke trengt å nevne venninnen, men gjorde det, så jeg hadde ikke vært bekymret.. Sexleketøyene er litt sus.. Det må du nesten spørre han om.. Anonymkode: 98cc1...b8a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #8 Skrevet 13. august 2023 piasi skrev (3 timer siden): ...Før jeg reiste ut sist skjedde følgende: Jeg var på badet hos han og hørte plutselig at han spratt utav sengen å hentet noe i nattbordskuffen og kastet inn i klesskapet. Det var på en måte ikke til å unngå å høre. Dagen etter kom jeg plutselig på dette og ble nysgjerrig. Nederst i klesskapet lå flere sexleketøy, samtlige utelukkende for kvinner. Hva mener du med utelukkende for kvinner? Rabbit og klittsuger? De fleste leketøy gir kvinner kan brukes på /i en manns kropp.... og det er den enkleste forklaringen på hvorfor han har dem. Anonymkode: b796d...141 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #9 Skrevet 14. august 2023 Jeg ville fulgt litt med på det leketøyet, om det ikke ligger på samme plass, men blir flyttet rundt på. Men egentlig ville jeg kanskje ha snakket med han, fortelle hva du sitter igjen med etter den byturen hans. Og da kan du også si at du ikke kan være i et forhold der du ikke stoler på mannen, og om du går med en følelse av at han ikke forteller deg alt. Du kan som regel stole på magefølelsen, og da vil du forhåpentligvis få en følelse av at han er ærlig eller ikke. Jeg vet at jeg nok hadde tenkt og reagert som deg, og jeg hadde snoket på tlf ol🙈 Anonymkode: 59852...b1f
piasi Skrevet 14. august 2023 Forfatter #10 Skrevet 14. august 2023 Takk for svarene. Hadde aldri hørt om denne venninnen før etterpå. Så hadde det vært hyggelig om han istedenfor å ignorere meg på mld bare sa at de skulle ut på byen å kose seg , snakkes imorgen liksom. Jeg ville gjort det om det var motsatt. Det handler om respekt og åpenhet mener jeg. Utrolig kjip følelse å gå fra at alt føles godt å trygt til utrygghet, mistenksomhet og usikkerhet 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #11 Skrevet 14. august 2023 De fleste menn med "jenteleketøy" bruker dem på seg selv. På penis eller i rompa. Anonymkode: b796d...141
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #12 Skrevet 14. august 2023 Motelvibes skrev (9 timer siden): Du må etterforske litt. Men ta bilder av leketøyene så du kan vise han når han nekter. Samle bevis og så dump taperen. Hvorfor skal hun samle bevis, for så å dumpe typen? Man kan fint dumpe noen, uten bevis for noe? Ts: spør han om sexleketøyene. Men om du ikke klarer å godta svaret hans eller ikke klarer å stole på at han snakker sant, så er kanskje ikke forholdet deres noe å satse på? Anonymkode: e9697...fbd
Motelvibes Skrevet 14. august 2023 #13 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor skal hun samle bevis, for så å dumpe typen? Man kan fint dumpe noen, uten bevis for noe? Ts: spør han om sexleketøyene. Men om du ikke klarer å godta svaret hans eller ikke klarer å stole på at han snakker sant, så er kanskje ikke forholdet deres noe å satse på? Anonymkode: e9697...fbd Fordi han kan finne på å snakke henne rundt, lyve og ro seg vekk fra det etc kanskje? For at da kan hun få en sterkere bekreftelse på hvor mye han faktisk lyver, kanskje? Og med det blir det enklere å gå fra idioten. enn å bli løyet til og gaslighted og stadig måtte tvile på seg selv…
piasi Skrevet 14. august 2023 Forfatter #14 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal hun samle bevis, for så å dumpe typen? Man kan fint dumpe noen, uten bevis for noe? Ts: spør han om sexleketøyene. Men om du ikke klarer å godta svaret hans eller ikke klarer å stole på at han snakker sant, så er kanskje ikke forholdet deres noe å satse på? Anonymkode: e9697...fbd Ser poenget ditt. Har bare ikke vært noe som helst tidligere jeg har reagert på før disse to hendelsene. Og jeg har følere mye ute pga tidligere dårlige forhold. Tror aldri jeg har følt meg så trygg å rolig med en mann før inntil nå. Han er en stille å rolig type, avbalansert, livet på stell....heller ikke noe stort ego som bare forteller meg det jeg vil høre, eller sier en ting å gjør noe annet ( som jeg også har opplevd tidligere ). Må bare få samlet meg litt å ta det opp med han direkte selvfølgelig. Mulig jeg går rett inn i gammelt reaksjonsmønster her rett å slett. Alltid hatt litt problemer med å være tydelig på mine behov og grenser.
Gjest ufiltrert Skrevet 14. august 2023 #15 Skrevet 14. august 2023 (endret) Jeg skulle ville påstå det at å skynde seg å gjemme ett sexlekeyøy for kvinner etter 6mnd dating virker meget mistenkelig og ikke akkurat noe han har glemt i 6mnd, men gjort NÅ. Han har hatt seg med andre kvinner det er det nok ingen tvil om. Eller så KAN det hende han bruker det på seg selv og da selvfølgelig ikke tørr å inrømme det for deg. Endret 14. august 2023 av ufiltrert
piasi Skrevet 14. august 2023 Forfatter #16 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ville fulgt litt med på det leketøyet, om det ikke ligger på samme plass, men blir flyttet rundt på. Men egentlig ville jeg kanskje ha snakket med han, fortelle hva du sitter igjen med etter den byturen hans. Og da kan du også si at du ikke kan være i et forhold der du ikke stoler på mannen, og om du går med en følelse av at han ikke forteller deg alt. Du kan som regel stole på magefølelsen, og da vil du forhåpentligvis få en følelse av at han er ærlig eller ikke. Jeg vet at jeg nok hadde tenkt og reagert som deg, og jeg hadde snoket på tlf ol🙈 Anonymkode: 59852...b1f Å snakke sammen er vel det beste ja. Vil ikke synke ned dit at jeg snoker på tlf. Føler at jeg har gått for langt allerede med å se i skapet.
Kvalitet Skrevet 14. august 2023 #17 Skrevet 14. august 2023 ufiltrert skrev (1 minutt siden): Jeg skulle ville påstå det at å skynde seg å gjemme ett sexlekeyøy for kvinner etter 6mnd dating virker meget mistenkelig og ikke akkurat noe han har glemt i 6mnd, men gjort NÅ. Han har hatt seg med andre kvinner det er det nok ingen tvil om. Tenker du han har brukt leketøy sammen med disse andre kvinnene da? Høres litt usannsynlig ut. Enten ligger de der fra «gammelt» av eller han bruker de på seg selv. Ang historien med venninna er jeg tilbøyelig å tenke at han har vært utro, at en gammel elskerinne har dukket opp, og så har det skjedd en glipp. . Han fremstår med dårlig samvittighet i og med at han er veldig «på» nå. Jeg forsvarer aldri utroskap, men historien her får meg til å tenke at han «våknet» etterpå og skjønte at det var ts som han ville være med. Min tolkning.
Gjest ufiltrert Skrevet 14. august 2023 #18 Skrevet 14. august 2023 Just now, Kvalitet said: Tenker du han har brukt leketøy sammen med disse andre kvinnene da? Høres litt usannsynlig ut. Enten ligger de der fra «gammelt» av eller han bruker de på seg selv. Ang historien med venninna er jeg tilbøyelig å tenke at han har vært utro, at en gammel elskerinne har dukket opp, og så har det skjedd en glipp. . Han fremstår med dårlig samvittighet i og med at han er veldig «på» nå. Jeg forsvarer aldri utroskap, men historien her får meg til å tenke at han «våknet» etterpå og skjønte at det var ts som han ville være med. Min tolkning. Nei han har jo såklart sexleketøy i nattbordsskuffen som han paniskt gjemmer unna fordi han IKKE bruker de på seg selv, eller andre.
piasi Skrevet 14. august 2023 Forfatter #19 Skrevet 14. august 2023 ufiltrert skrev (2 minutter siden): Jeg skulle ville påstå det at å skynde seg å gjemme ett sexlekeyøy for kvinner etter 6mnd dating virker meget mistenkelig og ikke akkurat noe han har glemt i 6mnd, men gjort NÅ. Han har hatt seg med andre kvinner det er det nok ingen tvil om. Eller så KAN det hende han bruker det på seg selv og da selvfølgelig ikke tørr å inrømme det for deg. Ja, det er denne tanken som plager meg. Evt hadde han tatt det frem og kanskje hadde en plan for oss...men fikk kalde føtter ? Ettersom det er noe han åpenbart liggende fra tidligere forhold. Det er bare så ubeskrivelig ubehagelig med alle tankene og tvilen
Gjest ufiltrert Skrevet 14. august 2023 #20 Skrevet 14. august 2023 Just now, piasi said: Ja, det er denne tanken som plager meg. Evt hadde han tatt det frem og kanskje hadde en plan for oss...men fikk kalde føtter ? Ettersom det er noe han åpenbart liggende fra tidligere forhold. Det er bare så ubeskrivelig ubehagelig med alle tankene og tvilen Du må bare ta det som det er, ikke overtenk (særlig! det er lett! 😅) og spørre, på en smidig måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå