Gå til innhold

De beste jentene finner sin livslange partner når de er atten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var usikker i tenårene og det var aldri noen jenter som kom bort for å spørre meg om jeg ville bli sammen med de. Nå er jeg i starten av tredveårene og ser at de venninnene mine som er mest attraktive har hatt kjæreste siden starten av studietiden eller tidligere. Det har også de jentene jeg var forelsket i da jeg var tenåring. Er det greit å gå ned i alder så lenge man er ute etter forhold eller må jeg for alltid være preget av fortiden?

Anonymkode: 891ee...418

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var usikker i tenårene og det var aldri noen jenter som kom bort for å spørre meg om jeg ville bli sammen med de. Nå er jeg i starten av tredveårene og ser at de venninnene mine som er mest attraktive har hatt kjæreste siden starten av studietiden eller tidligere. Det har også de jentene jeg var forelsket i da jeg var tenåring. Er det greit å gå ned i alder så lenge man er ute etter forhold eller må jeg for alltid være preget av fortiden?

Skrevet av Kari 43 som ble sammen med mannen sin da hun var 17 år og kjeder seg, men likevel vil tviholde på sin markedsverdi 

Anonymkode: 76509...028

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

18 er vel kanskje litt tidlig, men er enig i at de beste er "tatt" innen de fyller 25 år. Eller at kvinner som fortsetter med festing og slikt som hører ungdommen etter den alderen gradvis blir mindre og mindre konemateriale.

Samme med menn for den saks skyld.

Anonymkode: cebba...5b6

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

18 er vel kanskje litt tidlig, men er enig i at de beste er "tatt" innen de fyller 25 år. Eller at kvinner som fortsetter med festing og slikt som hører ungdommen etter den alderen gradvis blir mindre og mindre konemateriale.

Samme med menn for den saks skyld.

De eneste som etablerer seg tidlig er kvinner hvis eneste ambisjon er å formere seg.

Anonymkode: 71fb5...1c7

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De eneste som etablerer seg tidlig er kvinner hvis eneste ambisjon er å formere seg.

Snodig, kjenner flere leger som valgte å få barn mens de tok utdannelsen. (Tror det er noe med at ett av årene er ganske gunstig for dette). 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som om du trenger en grunn for å gå etter 18 åringer, å tok noen rytmiske gymnastikk kunster i tankene. 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Snodig, kjenner flere leger som valgte å få barn mens de tok utdannelsen. (Tror det er noe med at ett av årene er ganske gunstig for dette). 

Ja, men de er langt over 25 og får barn i studietiden fordi de ikke kom inn på medisin som 19 åring og har ett langt studie, med praksis og spesialisering efteråt.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ble sammen med typen da jeg var 16. To barn, over en mill i lønn. 

Vil ikke si jeg er så lite ambisiøs... 🙄

Anonymkode: 22e8b...dcc

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Morsom du, var 17, 22, 24, 25 og 27. Ja jeg har spredt genene ganske godt, men har også høy utdannelse, veldig ambisiøs.

Anonymkode: 71fb6...082

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skrevet av Kari 43 som ble sammen med mannen sin da hun var 17 år og kjeder seg, men likevel vil tviholde på sin markedsverdi 

Hæ?

Anonymkode: 959ac...035

Skrevet

Kari har vel markedsverdien sin inntakt så lenge hun har kjæreste/ ektemann? 

Anonymkode: 3a43b...7e8

Skrevet

Ble sammen med min mann da vi var 17. bestemte oss for barn da vi var 35.. tjener 1.3 mill. Vet ikke jeg..

Anonymkode: 67f1d...465

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror du kan vente enda noen år før du fastslår at de har funnet sin "livslange partner". Og det er de aller færreste som ender opp med den de er sammen med når de er 18.

Jeg vil tro at de du snakker om, gjerne har fått barn tidlig, og at dere bor på et lite sted.

Anonymkode: ac69f...74f

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det gjelder menn også. De beste mennene er ambisiøse, skikkelige og familieorienterte, og de finner jevnaldrende kjærester å etablere seg med tidlig i studieløpet. 

Anonymkode: c4f38...c00

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er kanskje regelen, men det finnes alltid unntak.

Anonymkode: ba851...d0b

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ble sammen med min mann da vi var 17. bestemte oss for barn da vi var 35.. tjener 1.3 mill. Vet ikke jeg..

Anonymkode: 67f1d...465

Om du først fikk barn ved 35 så etablerte du deg ikke tidlig.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi begge var i slutten av tenårene da vi ble sammen, men fikk ikke barn før vi var i slutten av 20-årene. Vi har høyere utdanning, hus, hytte, nye biler, et rikt sosialt liv, 3 barn og et godt og stabilt forhold med et rikt sexliv. 

Jeg tror mye spiller inn på hvorvidt man finner sin partner tidlig eller ikke. Ingen av oss var ute etter noe forhold eller hadde planer om å etablere oss tidlig. Her skulle vi begge bare ha et enkelt knull med noen vi fant attraktive, men det var en ekstrem seksuell kjemi som vi ikke kunne la være å utforske mer. Det førte til forelskelse som utviklet seg til kjærlighet. Nå, 15 år senere, angrer ingen av oss på at vi valgte hverandre fremfor et utsvevende liv. Vi sørget likevel for å fullføre utdanninger og "leve livet" før vi først giftet oss og deretter fikk barn. Har aldri latt valg av tidlig etablering stått i veien for ambisjonene våre, men ambisjonene våre har endret seg i takt med forholdets gang. Skulle vi ha latt den store kjærligheten gå kun for at vi var unge og ville utforske mer? Da hadde nok sjansen vært stor for at vi ikke hadde funnet tilbake til hverandre igjen og da har vi sittet her nå, ferdig utforsket, og lurt på om alle attraktive mennesker fant sin make da de var unge for det hadde vært få på markedet for oss nå. 

Anonymkode: 85223...74e

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Om du først fikk barn ved 35 så etablerte du deg ikke tidlig.

Ikke meg du svarer, men svarer likevel da du har en påstand som ikke gir mening. Man kan fint være etablert selv om man ikke har barn? Har man funnet seg en partner og startet å bygge et liv sammen har man etablert seg. Hvorvidt man får barn eller ikke er irrelevant. Vi fikk ikke barn før i slutten av 20-årene, men innen vi var 20 eide vi bolig sammen. Giftet oss kort tid etter. Før fylte 30 hadde vi barn, hus og hytte. Vil si vi etablerte oss unge, selv om vi ikke var unge da vi fikk første barn. 

Anonymkode: 85223...74e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bor du i ei bittelita bygd? Hvis ikke, oppfør deg normalt og finn noen fremmede på samme alder å være sammen med. 

Anonymkode: 3ab3a...3d5

Skrevet

18 er kanskje litt tidlig, men jeg tror nok det er mye sannhet i at veldig mange av de som er godt egnet for forhold finner en partner i relativt unge år, og at det dermed gjerne er en periode i slutten av 20-årene og begynnelsen av 30-årene der utvalget er mer begrenset. Det betyr selvfølgelig ikke at en ikke kan finne noen da, men jeg vil tro det kan kreve litt mer, kanskje særlig for kvinner. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...