Gå til innhold

Foreldre som begynner å bli gamle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan håndterer dere andre foreldre som begynner å bli gamle? Tenker ikke på den praktiske hjelpen de evt trenger, men på måten personlighetstrekkene forsterker seg på. Jeg har foreldre som er fysisk friske, men hvor den ene har begynt å bli så sær. Virker å bry seg lite om hva som skjer i verden. Sitter mye hjemme og er mest opptatt av hva naboen gjør. Gjentar til det kjedsommelige historier fra nabolaget, sladder og helst ondsinnede rykter om alle andre, viser lite interesse for oss og andre rundt og får nærmest litt oppheng på tema i samtaler sånn at h*n fortsetter å snakke om dette lenge etter at vi andre har gått videre.  Jeg strever veldig med å forholde meg til dette og må virkelig mobilisere for å orke å være der lenge av gangen uten å vise frustrasjonen min. Det skal sies at denne personen aldri har vært enkel, så det er nok en del gammelt grums som ligger der og gjør det ekstra vanskelig. Er det noen som helst måte å komme gjennom dette på uten å bli sprø? 

Anonymkode: 26348...99d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hjelper til så godt jeg kan, besøker så ofte jeg kan, hører på historier så godt jeg kan. Det viktigste er at de er vitale nok til å gjøre ting uten hjelp. Så er det å spe på hjelpen der de ikke kan. Mora mi døde ifjor etter mange års sykdom (hun kunne leve for seg selv helt til slutt). Faren har parkinson men så langt kunne han leve alene med litt hjelp

Anonymkode: c8954...8eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...