AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #21 Skrevet 13. august 2023 Hæ? Så klart de er annerledes med deg: 1.Du er voksen 2. Du er kollega 3. Du er ikke pasient på avdelingen Hva forventer du?😂 Anonymkode: 1578e...ce3 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #22 Skrevet 13. august 2023 Hmm, forstår følelsene dine her! Må være en ubehagelig følelse, når noen du har hatt mange og lange samtaler med inntil nylig plutselig nærmest ignorerer deg (føles det kanskje som) Det er klart rollene er helt annerledes nå, men personene er jo likevel de samme, og vi er jo bare mennesker. Samtidig er det jo positivt at de anser deg som en likeverdig kollega! De har jo også taushetsplikt ifbm. med jobben sin, og kan hende de selv synes det er vanskelig å forholde seg til en tidligere «nær» pasient. Kanskje de derfor nesten overdriver profesjonaliteten sin, fordi de ikke helt vet hva som blir riktig/galt å snakke med deg om på en profesjonell måte? Anonymkode: 7d937...9d7 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #23 Skrevet 13. august 2023 Omsorgen er ikke falsk, men det er forskjellige roller. Anonymkode: c04fa...577 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #24 Skrevet 13. september 2024 Ts her Jeg har fortsatt å jobbe på avdelingen. Det går nye bedre nå. Nå har vi igså snakket noe om periodene jeg var innlagt. Det gjør godt. Takk for alle svar Anonymkode: be1f5...82b 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #25 Skrevet 14. september 2024 Kollegene dine høres profesjonelle ut. Anonymkode: 8fb29...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #26 Skrevet 14. september 2024 Jeg syns det er ganske spesielt å søke den avdelingen da. Hvorfor akkurat den? Tenkte du de skulle ta vare på deg på samme måte som den gang? Anonymkode: 3e98e...346 2 2
petterm Skrevet 14. september 2024 #27 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg syns det er ganske spesielt å søke den avdelingen da. Hvorfor akkurat den? Tenkte du de skulle ta vare på deg på samme måte som den gang? Anonymkode: 3e98e...346 Siden ts har en kronisk sykdom er det vel ikke unaturlig at hun har mye kunnskap om sykdommen som hun tenker kan komme til nytte på den avdelingen? Evt at ts liker å jobbe med barn, og det er den eneste barneavdelingen i rimelig nærhet?
Frøkenfryden Skrevet 14. september 2024 #28 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ts her Jeg har fortsatt å jobbe på avdelingen. Det går nye bedre nå. Nå har vi igså snakket noe om periodene jeg var innlagt. Det gjør godt. Takk for alle svar Anonymkode: be1f5...82b Fint å høre. Noen ganger trenger ting litt tid. Tenker det styrker deg at du ikke bare sluttet, men avventet, og har sikkert lært noe av dette som er fint å ha med seg🥰 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #29 Skrevet 14. september 2024 Jeg syns ikke du skal takke "ja" til jobben, i og med at du ikke klarer å skille rollene. Når man har vært så mye syk som barn som du har vært, kan dette være en styrke i bagasjen, men det kan også bli til hindring. Start med blanke ark på et nytt sted, uten minner i veggen. Omsorgen du fikk den gangen var ekte den, i form av at det var profesjonell omsorg. Denne forskjellen må du lære deg, om du skal klare å stå i yrket over tid. Anonymkode: 9ac6a...279 1
petterm Skrevet 14. september 2024 #30 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns ikke du skal takke "ja" til jobben, i og med at du ikke klarer å skille rollene. Når man har vært så mye syk som barn som du har vært, kan dette være en styrke i bagasjen, men det kan også bli til hindring. Start med blanke ark på et nytt sted, uten minner i veggen. Omsorgen du fikk den gangen var ekte den, i form av at det var profesjonell omsorg. Denne forskjellen må du lære deg, om du skal klare å stå i yrket over tid. Anonymkode: 9ac6a...279 Ts har takket ja og jobbet der et år. Det gikk bra!. 1 1
Gjest Vecky Skrevet 14. september 2024 #31 Skrevet 14. september 2024 Hvis du har vært innlagt der såpass mye i din barndom/ungdomstid kan det jo hende de syns det er litt “ubehagelig” eller rart at du nå har blitt kollegaen dems? Kanskje de ikke helt vet hvordan de skal opptre og forholde seg til deg. Det hadde nok jeg følt litt på, hadde jeg fått en tidligere pasient som kollega. Generelt ganske enig med det flere skriver her, man behandler pasienter og kollegaer forskjellig.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #32 Skrevet 15. september 2024 Oj Ts, jeg tror faktisk du tenker riktig i at du bør jobbe et annet sted. Du tenker som en pasient mens du er på jobb. Det er helt naturlig og riktig at kommunikasjonen er HELT anderledes. Tenk selv hvordan du oppfører deg og snakker med dine barnepasienter. Også sammenlikner du det med hvordan du snakker i en telefon til banken din. Man har ulike roller i ulike relasjoner. Ingen ting av det du opplevde som barn var direkte falskt, bare riktig og profesjonelt. Og alle jentene som var mye innlagt der følte seg nok som «jenta dems». Jeg jobber selv i helsevesenet, og om jeg har en skikkelig dårlig dag, så merker jo ikke pasientene det. Fordi jeg er profesjonell og alle pasienter skal få føle seg sett og unike. Så kan jeg «dette litt sammen» på pauserommet mens jeg scroller på telefonen og hiver i meg litt lunsj, uten et voldsomt overskudd til kollegaer. Anonymkode: 4a972...2e6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #33 Skrevet 16. september 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Oj Ts, jeg tror faktisk du tenker riktig i at du bør jobbe et annet sted. Du tenker som en pasient mens du er på jobb. Det er helt naturlig og riktig at kommunikasjonen er HELT anderledes. Tenk selv hvordan du oppfører deg og snakker med dine barnepasienter. Også sammenlikner du det med hvordan du snakker i en telefon til banken din. Man har ulike roller i ulike relasjoner. Ingen ting av det du opplevde som barn var direkte falskt, bare riktig og profesjonelt. Og alle jentene som var mye innlagt der følte seg nok som «jenta dems». Jeg jobber selv i helsevesenet, og om jeg har en skikkelig dårlig dag, så merker jo ikke pasientene det. Fordi jeg er profesjonell og alle pasienter skal få føle seg sett og unike. Så kan jeg «dette litt sammen» på pauserommet mens jeg scroller på telefonen og hiver i meg litt lunsj, uten et voldsomt overskudd til kollegaer. Anonymkode: 4a972...2e6 Du må lese dato, det var ett år siden. Og hun jobber fortsatt der! Anonymkode: 2474e...a81 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå