Gå til innhold

Busslinjer Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Trondheim snart, skal bo på hotell ved Pirbadet. Vi har med en liten tass som ikke er glad i å gå langt, så lurte på hvilke busslinjer som går til/fra Pirbadet - Sentrum? Har lastet ned ATB-appen. Er det sone A-billett man må kjøpe innenfor bygrensa?

Anonymkode: cbc1c...fee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sone A billett. Du kan ta buss 25 fra hurtigbåtterminalen feks.

Men det er seriøst mye bedre å gå, går ei gangbru over jernbanen. Den har til og med heis. Det er ikke langt å gå.

Anonymkode: b579b...ad9

• Liker 2
Skrevet

Du kan laste ned Entur appen, der kan du skrive fra og til - så dukker det opp bussruter som går mellom disse stoppene.

Ja, det er sone A billett.

Anonymkode: 6f999...009

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Visste ikke at det var gangbru. Da får vi se om det går an å gå likevel. 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan laste ned Entur appen, der kan du skrive fra og til - så dukker det opp bussruter som går mellom disse stoppene.

Ja, det er sone A billett.

Anonymkode: 6f999...009

Atb-appen er bedre om man skal reise i Trondheim, der kan man også kjøpe billett.

Jeg bruker ofte å se på "avganger", spesielt hvis jeg skal reise fra en endestasjon som du skal. Da kommer alle bussene fra holdeplassen opp.

Det går veldig greit å ta med vogn/trille på bussene, hvis du har den med hit.

Anonymkode: c11cb...083

• Liker 1
Skrevet

Det er ca 20 min å gå fra pirbadet og inn til Trondheim torg (midten av sentrum). Veldig kurant for voksne, men antagelig litt langt for små barn. Bruk atb-appen, også finner du også busstider om du bruker google maps 🙂

Anonymkode: e1bb2...f6c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! Visste ikke at det var gangbru. Da får vi se om det går an å gå likevel. 😄

Avhengig av toåringen kan det bli langt å gå hvis dere skal til f.eks Nidarosdomen. Ta en titt på kartet. Når du planlegger.

Det er heis på begge sider av brua om bakken mot fjorden blir for bratt. Heisen der er litt bortgjemt inni et bygg, men den er tilgjengelig. Oppå brua kan være et fint sted for en pause, med utsikt rett ned på togskinnene.

• Liker 2
Skrevet

Fra Pirbadet holdeplass går 21 og 23 via sentrum med hyppige avganger. 28 går forsåvidt til sentrum, men tar en omvei forbi Kristiansten festning. 

På mange holdeplasser er det skjerm der det står når bussen kommer. Jeg tror det er det på Pirbadet holdeplass, men jeg husker ikke helt sikkert.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for nyttige svar!

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...