Gå til innhold

Fotballcup og kjøring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

datteren min var på fotballcup i helgen. Jeg meldte meg frivillig til å være med som sosial støtte. Fikk 2 dager før vite at jeg måtte ha bilen full og at jeg da ble sjåfør for helgen. 
det er helt greit, for jeg er jo med for å bidra og være med datteren min. Trenerne hadde hovedansvar, men ikke alle de hadde bil. 

fikk med en venninne av datteren min i bilen og en annen jente fra laget og hennes mamma.

hadde det bare vært barn i bilen hadde jeg ikke spurt om å få betalt for bensin for de jentene. Men nå som moren til hun ene var med, så tenker jeg det er normalt at vi 2 deler på kjøreutgiftene. Hva tenker dere?

jeg hadde gledelig delt på drivstoff og bomring hvis jeg hadde fått sitte på med noen ned. Er ca. 1,5-2 t hver vei, i tillegg har jeg kjørt 3-4 turer daglig for p transportere de til kamper, middag, sosialt ol. 

Anonymkode: dcef2...368

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart at ikke den andre mamma’n sa noe om å dele på utgiftene. Hadde aldri som sjåfør spurt om penger, men som passasjer, hadde jeg tilbudt å spleise på utgiftene.

Anonymkode: ce481...7dc

• Liker 9
Skrevet

Som sjåfør hadde jeg aldri spurt. Jeg hadde jo uansett meldt meg og således påtatt meg kostnaden. Som passasjer hadde jeg tilbudt et par hundrelapper. 

• Liker 3
Skrevet

Ts her

ja jeg har tatt på meg jobb med å hjelpe til med kjøring av jentene, men syns faktisk at hvis foreldrene vil sitte på må de betale.

jeg er bare så lei av å alltid være hun som må betale for andre eller stille opp for å hjelpe til. Hun moren har hatt meg som privat sjåfør hele helgen, så føler faktisk at jeg kan be om litt penger. Sånn jeg ser det er det en selvfølge at vi voksne deler på det. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet

Tja…jeg hadde nok aldri spurt om penger selv, men det er kanskje fordi det stortsett er hver sin gang med å kjøre. Den ene helga tar vi med noen ekstra. Neste gang er det noen andre som kjører. Da utgår egentlig diskusjoner om utgifter. Men om du føler at du stadig blir utnyttet av samme person, kan det jo være på sin plass å forslå enten deling av utgifter eller en annen fordeling av oppgaver. Det kommer kanskje også litt an på økonomi og livssituasjon. Har man god råd selv og vet at den andre sliter enten med å få bidratt med oppgaver eller økonomisk, ser man kanskje gjennom fingrene med det j større grad enn om det er omvendt.

Anonymkode: e325b...e3f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja…jeg hadde nok aldri spurt om penger selv, men det er kanskje fordi det stortsett er hver sin gang med å kjøre. Den ene helga tar vi med noen ekstra. Neste gang er det noen andre som kjører. Da utgår egentlig diskusjoner om utgifter. Men om du føler at du stadig blir utnyttet av samme person, kan det jo være på sin plass å forslå enten deling av utgifter eller en annen fordeling av oppgaver. Det kommer kanskje også litt an på økonomi og livssituasjon. Har man god råd selv og vet at den andre sliter enten med å få bidratt med oppgaver eller økonomisk, ser man kanskje gjennom fingrene med det j større grad enn om det er omvendt.

Anonymkode: e325b...e3f

Helt enig. Hvis man tar annenhver gang er det ok, eller hvis det kun er 10 min unna og kamp en kveld. Men her har de som sagt sittet på med meg hele helgen, jeg har kjørt de rundt. 

men her var vi borte hele helgen. Jeg er alenemor og hun er i forhold, men usikker på om hun vet det da dette er første gang jeg har hilst på/vært sammen med moren. 

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på om dette er en du vil stifte vennskap med. Hvis ja, vent til hun evt tilbyr. Hvis nei, send et vippskrav så får hun gjøre som hun vil med det. 

Anonymkode: fa872...a5e

Skrevet

Var denne moren en av trenerene? Eller bare tilskuer/støtte? 

Synes du fremstår fryktelig smålig. Det kan jo ikke dreie seg om fryktelig mange kronene uansett? 
Og du har jo ikke vært «hennes privatsjåfør», hun har sittet på strekninger du måtte kjøre uansett om du hadde ekstra passasjerer eller ikke. En annen dag er det din jente som får sitte på med noen, så slikt jevner seg stort sett ut over tid. 

Anonymkode: a0dca...bff

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde ikke bedt om penger når jeg uansett skal kjøre, men hadde jeg vært passasjer hadde jeg tilbudt meg å betale for drivstoff, spandere middag e.l. ila helgen. Men neste gang det kommer opp i klubbsammenheng, på foreldre møte e.l. så kan du jo ta opp der at du gjerne kjører, men det blir dyrt i det lange løp å være fast sjåfør for store og små, så det hadde vært fint å ta en diskusjon om fordeling av utgifter.

Som en som ofte kjører på folk uten bil og/eller lappen vet jeg dog at mange ikke tenker over at de bør bidra med litt i det hele tatt. Den gang jeg tok lappen og fikk bil var det helt vanlig at folk la igjen litt mynter til bensin når de gikk av, men etter at myntene forsvant ble den skikken borte. 

Anonymkode: d5ccd...15e

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Du har rett I at det blir anerledes om en forelder er med enn om det bare er barn. Samtidig tror jo nå denne moren at turen er gratis så samtalen ihht penger blir overraskende og klein. Ingen liker overraskelser

Skrevet

Hvorfor skal ikke kjøreutgiftene deles likt på alle spillerne? Alle foreldrene (evt klubben) skal vel betale når det er cup langt unna?

Anonymkode: a7c7f...85c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Synes du fremstår fryktelig smålig. Det kan jo ikke dreie seg om fryktelig mange kronene uansett? 
Og du har jo ikke vært «hennes privatsjåfør», hun har sittet på strekninger du måtte kjøre uansett om du hadde ekstra passasjerer eller ikke. En annen dag er det din jente som får sitte på med noen, så slikt jevner seg stort sett ut over tid. 

Ts her

moren var bare med som sosial støtte, likt som meg. Noen av oss foreldre var med, enten fordi barna ville det eller fordi man ville delta som heiegjeng. 

hun ble plassert i min bil da de ikke kunne kjøre selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er ikke smålig når man blir tynt på kjøring og tilogmed moren er med.

Anonymkode: 55da0...5d2

Skrevet

På mine barns lag har sjåfører kun EN gang fått penger for å være sjåfør- den eneste gangen vi ikke kjørte. Jeg har et par ganger spurt om å få sitte på til cup - EN vei fordi familie skulle møte meg på plass. Hadde det vært fullt i bilene hadde jeg funnet alternativ transport. Som oftest er jeg den som kjører og har noen som skal sitte på. 

Har også vært med på cup langt unna hvor jeg har sittet på med andre foreldre, men vi hadde også egen bil med, men den var full av spillere som min mann kjørte på og så kjørte en annen forelder noen av oss voksne mellom kamper. 

Ja, det blir dyrere for oss foreldre som melder oss frivillige- på samme måte som trenerne, men for meg så hadde jeg dratt om jeg får penger eller ikke og hyggelig med selskap. 

Anonymkode: da89b...ef1

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

hadde det bare vært barn i bilen hadde jeg ikke spurt om å få betalt for bensin for de jentene. Men nå som moren til hun ene var med, så tenker jeg det er normalt at vi 2 deler på kjøreutgiftene. Hva tenker dere?

Det hadde jeg aldri bedt om, det jevner seg ut.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hun moren har hatt meg som privat sjåfør hele helgen, så føler faktisk at jeg kan be om litt penger. Sånn jeg ser det er det en selvfølge at vi voksne deler på det. 

Du har vel ikke vært privatsjåfør for moren, hun har vel vært med jentene? 

Skrevet

Ville aldri spurt om penger. Ville aldri forventet penger om det bare var barn som satt på. Da måtte det eventuelt være klubben som stilte med bidrag. Men med en annen forelder i bilen er det helt underlig at vedkommende ikke bidro. Da ville jeg undersøkt litt, om familien var pengelens. Om de var ville jeg hørt om jeg kunne hjulpet de med noe. Jeg kan ikke ta på meg all verdens, men jeg har fortsatt overskudd. Om en alenemor på laget knapt får det til å gå rundt kunne jeg stilt opp med ett draktsett, sko og kjøring for ett barn til. Det skulle jeg fint klart. Jeg er ikke rik, men har overskudd hver måned. Har råd til ferie, om ikke noe snobbete noe, for meg og mine. Så jeg kunne hjulpet til litt for en annen familie. 

Vi går inn i en tid der vi vil se mye mer fattigdom. Så vi må nok tenke annerledes enn før. 

Anonymkode: 11031...3c3

Skrevet

Du sier hun er plassert i bilen din? Da hadde jeg ikke spurt, siden du har meldt deg frivillig til å kjøre uansett… Dersom hun hadde ringt deg privat og spurt hadde det vært anderledes… Hadde jeg vært passasjer hadde jeg tilbudt meg å betale bensin eller mat… 

Anonymkode: bf6a4...cad

Skrevet

På mine barn sine lag bytter vi på å kjøre, og det har aldri vært snakk om noe betaling. Det jevner seg ut over tid. Blir mye styr om man skal drive og regne på kostnadene hver gang. 

Anonymkode: dcb9e...37c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kristin70 skrev (10 timer siden):

Det hadde jeg aldri bedt om, det jevner seg ut.

Du har vel ikke vært privatsjåfør for moren, hun har vel vært med jentene? 

Ts her

nei men du skjønner hva jeg mener, jeg har sørger for at hun har kommet seg rundt omkring hele helgen uten å måtte ta buss eller bli igjen i leiligheten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ville aldri spurt om penger. Ville aldri forventet penger om det bare var barn som satt på. Da måtte det eventuelt være klubben som stilte med bidrag. Men med en annen forelder i bilen er det helt underlig at vedkommende ikke bidro. Da ville jeg undersøkt litt, om familien var pengelens. Om de var ville jeg hørt om jeg kunne hjulpet de med noe. Jeg kan ikke ta på meg all verdens, men jeg har fortsatt overskudd. Om en alenemor på laget knapt får det til å gå rundt kunne jeg stilt opp med ett draktsett, sko og kjøring for ett barn til. Det skulle jeg fint klart. Jeg er ikke rik, men har overskudd hver måned. Har råd til ferie, om ikke noe snobbete noe, for meg og mine. Så jeg kunne hjulpet til litt for en annen familie. 

Vi går inn i en tid der vi vil se mye mer fattigdom. Så vi må nok tenke annerledes enn før. 

Anonymkode: 11031...3c3

Ts her

er jeg som er alenemor, hun er gift. 
jeg kjenner ikke til deres økonomi. Men selvom jeg stiller opp for laget på mange området, både bår det er cup og ellers er det ingen selvfølge at jeg skal betale for alt. Dvs at folk kan forvente å sitte på gratis, diesel er heller ikke gratis i dag. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...