Gå til innhold

Føler min far bryr seg svært lite om at hsn skal bli morfar

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Postet denne under graviditeten også, men mulig den heller skulle vært postet her)

Jeg har alltid hatt et nært forhold til min far, men han har sjeldent besøkt meg. Vår kontakt er hovedsakelig på tlf eller hvis jeg reiser til ham. 

Føler at jeg har glorifisert (unnskyldt ham) fra jeg har vært liten og føler nå at han egentlig er ganske egoistisk. Han har aldri kommet på et eneste foreldremøte, skoleavslutning, ei heller i konfirmasjon selv om han betalte halve selskapet. 

Jeg kan prate med ham om slt og har alltid satt pris på hans emosjonelle støtte. 

Jeg er gravid med mitt første barn og har termin om 5 uker. Jeg har hatt mange spontanaborter i forkant, så barnet er veldig etterlengtet. 

Min far har ikke en eneste gang spurt om vi trenger noe, trenger hjelp til noe. Jeg synes det er trist. Virker heller ikke som om at han har planlagt å komme på besøk når baby kommer heller. 

Jeg tok opp alt jeg følte og tenkte til ham for flere måneder siden, fordi jeg tenkte mye over egen oppvekst og lurte på hvordan det kom til å bli når baby kommer og fordi han hver måned har bedt om å låne penger som jeg var lei av. (Han betaler alltid tilbake, men føler meg som et kredittkort som må låne han 4000-7000 hver bidige måned) 

Jeg er bare så skuffet. . 

Anonymkode: cbe8d...c66

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke alle skrudd slik sammen at det er naturlig for de å spørre hva andre trenger. Dette må da være helt greit. Eller hva vil du ha?  Vil du ikke låne bort penger så sier du jo bare at du ikke har råd.

Nei kan tenkes det medmenneskelige ikke er en ting for din far. Det vil du ikke få endret. Eneste du kan endre er det og dine forventninger til andre.

Anonymkode: 089c3...42a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Min største skrekk og grunn til å rømme inn i døden er om en av mine barn kom og  fortalte at de skulle ha barn. 

Anonymkode: 24841...3d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min største skrekk og grunn til å rømme inn i døden er om en av mine barn kom og  fortalte at de skulle ha barn. 

Anonymkode: 24841...3d7

What😆 Hvorfor?

Anonymkode: 4e3d9...eef

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er ikke alle skrudd slik sammen at det er naturlig for de å spørre hva andre trenger. Dette må da være helt greit. Eller hva vil du ha?  Vil du ikke låne bort penger så sier du jo bare at du ikke har råd.

Nei kan tenkes det medmenneskelige ikke er en ting for din far. Det vil du ikke få endret. Eneste du kan endre er det og dine forventninger til andre.

Jeg er i aller høyeste grad åpen og ærlig, spesielt med mennesker som står meg nær. Jeg har gitt beskjed opptill flere ganger vedr lån av penger, allikevel fortsetter han å spørre. Jeg har til og med sagt at "Vi har masse innkjøp osv. Til babyen som kommer, så jeg kan ikke fortsette å låne deg penger hver måned."  Jeg synes bare det er sårende at selv om jeg har uttrykt meg klart og tydelig så fortsetter han allikevel og det føles som han tenker mest på seg selv. 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har en mamma som var sånn, hun skjønte ikke hva det innebar og være mor/mamma mormor. Ikke fordi hun ga f… men hun visste ikke bedre. Hun er selv som et barn eller burde heller vært mitt lille barn en min mor. Men hun som din far kunne jeg prate med om ting. Hun har aldri spurt om vi trengte noen eller kom om hun ikke ble invitert. Men jeg følte meg alltid velkommen når vi kom. Det var min oppgave som datter og være den som opprettholdt kontakten oss i mellom. Noen bryr seg ikke, men noen har heller ikke den evnen med det man kaller sosiale antenner og gi og ta i en relasjon. Enten så får man godta det, ellers er det også helt lov og ta avstand om dette er noe man ikke takler. Mamma døde for for snart 3 år siden, og jeg merker at jeg ikke sorger som mange andre som har mistet sin mor, men jeg savner henne nå og da, og jeg er gla for minnene vi har sammen. Og så er jeg gla at jeg selv har gitt mine barn en helt annen type mor. Jeg var og er veldig gla i mamma ❤️

Anonymkode: 55e58...30f

• Hjerte 2
Skrevet

Når det kommer til lån av penger fremover må du bare si nei vi har ingenting ekstra lengre. Eller si nei ferdig. Forsvinner han da, så er det ikke dit ansvar 

Anonymkode: 55e58...30f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er i aller høyeste grad åpen og ærlig, spesielt med mennesker som står meg nær. Jeg har gitt beskjed opptill flere ganger vedr lån av penger, allikevel fortsetter han å spørre. Jeg har til og med sagt at "Vi har masse innkjøp osv. Til babyen som kommer, så jeg kan ikke fortsette å låne deg penger hver måned."  Jeg synes bare det er sårende at selv om jeg har uttrykt meg klart og tydelig så fortsetter han allikevel og det føles som han tenker mest på seg selv. 

Du har da ikke sagt nei og ikke gitt, da ville problemet ikke vært der. Det du selv synes er klart å tydelig må ikke være det for han. Man må faktisk godta mennesker som det de er . Hvis ikke får du kutte han ut. Han er den han er, du eller ditt barn vil ikke endre han.

Skrevet

Ta en pause. Han bidrar ingenting inn i deres relasjon høres det ut som. Du fortjener bedre. Fokuser på noen som fokuserer på deg.

Anonymkode: 403b7...3dc

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han ikke er så interessert i barn? Det er naturlig at det er dere som er mest opptatt av babyen, jeg kommer heller ikke til å bli tussete om mine barn får barn. Når det gjelder penger - hvorfor gir du han penger? Det er jo et valg du tar, når du like gjerne kan si nei.

Anonymkode: b9f68...7f4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kanskje han ikke er så interessert i barn? Det er naturlig at det er dere som er mest opptatt av babyen, jeg kommer heller ikke til å bli tussete om mine barn får barn. Når det gjelder penger - hvorfor gir du han penger? Det er jo et valg du tar, når du like gjerne kan si nei.

Ja, det er fordi han legger det frem som om at han ikke har penger til mat. Og selv om jeg sier at jeg ikke har så kan han like vel spørre om å "bare låne 200" så går det en dag og han spør igjen og igjen og igjen - så er vi oppi 4000-7000

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er fordi han legger det frem som om at han ikke har penger til mat. Og selv om jeg sier at jeg ikke har så kan han like vel spørre om å "bare låne 200" så går det en dag og han spør igjen og igjen og igjen - så er vi oppi 4000-7000

For all del, jeg skjønner det er vanskelig å si nei, men har han ikke penger til mat får han gå til NAV og be om sosialstønad. Det er ikke din jobb å forsørge han, du har en baby å tenke på.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...