AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #1 Skrevet 13. august 2023 Hei trenger hjelp! Startet på ppiller desember 2022, hadde ingen kviser. nå har jeg skikkelig mye kviser evt hormonell kviser. har hørt at man får post pill acne etter man slutter med ppiller. er det noen som har gått på ppiller og ikke hadde kviser før og som har sluttet, og ikke fikk værre kviser? Anonymkode: 0fe35...2b6
Rød potet Skrevet 13. august 2023 #2 Skrevet 13. august 2023 (endret) Jeg har slitt med kviser siden jeg var 13 år cirka. Aldri noe veldig ille akne og har ingen arr den dag i dag, men hadde mye. Begynte på loette da jeg var 15, det forverra det. Bytta deretter til microgynon og det ble aldri bedre.. fikk diane(nå zyrona), da jeg var 17, (er nå 24) og nå får jeg bare litt kviser i forbindelse med mensen og som som går bort. Bivirkninger av ppiller og andre prevensjonsmidler er dessverre kviser. Vet ikke hvor ille ditt er? Skal vel gå ca 3-6 mnd før alt skal stabilisere seg, men jeg slutta tvert på de andre og da ble problemet borte. Aldri mer andre ppiller. Skal jeg slutte på disse jeg har nå så vurderer jeg kobberspiral uten hormoner. Du får evt prøve å bruke basiron om nettene, så vil det hjelpe litt iallfall Endret 13. august 2023 av Rød potet 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #3 Skrevet 13. august 2023 Takk! Når jeg var hos legen for 3mnd siden for å få resept på Yasmin. Så sa han hvis de ppillene ikke funket så kunne jeg starte på Zyrona. Hvor lang tid tok det før huden forbedret seg? Anonymkode: 0fe35...2b6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #4 Skrevet 13. august 2023 Rød potet skrev (1 time siden): Jeg har slitt med kviser siden jeg var 13 år cirka. Aldri noe veldig ille akne og har ingen arr den dag i dag, men hadde mye. Begynte på loette da jeg var 15, det forverra det. Bytta deretter til microgynon og det ble aldri bedre.. fikk diane(nå zyrona), da jeg var 17, (er nå 24) og nå får jeg bare litt kviser i forbindelse med mensen og som som går bort. Bivirkninger av ppiller og andre prevensjonsmidler er dessverre kviser. Vet ikke hvor ille ditt er? Skal vel gå ca 3-6 mnd før alt skal stabilisere seg, men jeg slutta tvert på de andre og da ble problemet borte. Aldri mer andre ppiller. Skal jeg slutte på disse jeg har nå så vurderer jeg kobberspiral uten hormoner. Du får evt prøve å bruke basiron om nettene, så vil det hjelpe litt iallfall Og er diane og zyrona likt? siden står på nettet at begge har lik effekt Anonymkode: 0fe35...2b6
Rød potet Skrevet 13. august 2023 #5 Skrevet 13. august 2023 (endret) Zyrona og diane er likt, tror bare zyrona er et annet navn og billigere. Men de selger tydeligvis ikke diane lenger. Tror jeg merka forskjell etter kanskje 6 mnd? Mulig før. Husker ikke helt. Men hvis legen sier du kan bruke de, så hadde jeg tatt sjansen. Jeg har faktisk aldri fått noen bivirkninger av dem😊 Vet mange ikke er så fan av de pillene pga det er litt forhøyet risiko for ting i forhold til andre piller, men jeg har prata mye med gynekologen om det, og hun sa at så lenge jeg er fornøyd med de, så går det fint. Har jo brukt de i 7 år nå, og aldri opplevd noe som helst. Hun sa jeg også kunne prøve Yasmin, men jeg liker zyrona så jeg kommer ikke til å bytte. Risikoen for blodpropp osv på piller er jo størst de første 3 månedene mener jeg, også stabiliserer det seg Endret 13. august 2023 av Rød potet
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #6 Skrevet 14. august 2023 Rød potet skrev (2 timer siden): Zyrona og diane er likt, tror bare zyrona er et annet navn og billigere. Men de selger tydeligvis ikke diane lenger. Tror jeg merka forskjell etter kanskje 6 mnd? Mulig før. Husker ikke helt. Men hvis legen sier du kan bruke de, så hadde jeg tatt sjansen. Jeg har faktisk aldri fått noen bivirkninger av dem😊 Vet mange ikke er så fan av de pillene pga det er litt forhøyet risiko for ting i forhold til andre piller, men jeg har prata mye med gynekologen om det, og hun sa at så lenge jeg er fornøyd med de, så går det fint. Har jo brukt de i 7 år nå, og aldri opplevd noe som helst. Hun sa jeg også kunne prøve Yasmin, men jeg liker zyrona så jeg kommer ikke til å bytte. Risikoen for blodpropp osv på piller er jo størst de første 3 månedene mener jeg, også stabiliserer det seg tusen takk for hjelp, skal definitivt prøve Zyrona! Anonymkode: 0fe35...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå