Gå til innhold

Dere med ALTFOR mye klær, hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å rydde i garderobeskapet og er rett og slett LEI! Jeg har så mye klær, blir nesten trist - spesielt når nesten ingen av de blir brukt. Garderobeskapet mitt er fordelt opp i klær jeg aldri bruker typisk kjøpt i mine yngre dager, fast fashion osv. og klær som jeg bruker en del, typisk klær fra litt dyrere merker med bedre kvalitet. Klærne jeg aldri bruker har jeg kanskje 500 plagg av, og nesten alle til salg. Men ingen gir bud eller er interessert. Hva gjør man? Har lyst til å selge de og blir sliten av å ta bilder hele tiden for å få de solgt. Hva anbefaler dere? Nei, jeg kan ikke gi de bort eller kaste de. Jeg er avhengig av å selge de pga økonomien. Jeg selger også mye fra den andre garderoben og de går fortere unna. Men er jo helst det jeg har mest av som jeg ønsker å kvitte meg med 

Anonymkode: 09701...c10

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selg i klespakker til en billig penge.

Anonymkode: d1766...b43

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøver å rydde i garderobeskapet og er rett og slett LEI! Jeg har så mye klær, blir nesten trist - spesielt når nesten ingen av de blir brukt. Garderobeskapet mitt er fordelt opp i klær jeg aldri bruker typisk kjøpt i mine yngre dager, fast fashion osv. og klær som jeg bruker en del, typisk klær fra litt dyrere merker med bedre kvalitet. Klærne jeg aldri bruker har jeg kanskje 500 plagg av, og nesten alle til salg. Men ingen gir bud eller er interessert. Hva gjør man? Har lyst til å selge de og blir sliten av å ta bilder hele tiden for å få de solgt. Hva anbefaler dere? Nei, jeg kan ikke gi de bort eller kaste de. Jeg er avhengig av å selge de pga økonomien. Jeg selger også mye fra den andre garderoben og de går fortere unna. Men er jo helst det jeg har mest av som jeg ønsker å kvitte meg med 

Bruker du sosiale medier og deler der? Lag stories og reels, få venner til å dele :)

Skrevet

Har du en avdeling av Kirpis der du bor? Der leier du en stand og priser klærne dine, så selger de dem for deg. 
Klær fra typiske billigbutikker som Cubus, Lindex, HM, BikBok osv må man vel nærmest gi bort for å bli kvitt dem. 

Anonymkode: 6fa1d...885

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du en avdeling av Kirpis der du bor? Der leier du en stand og priser klærne dine, så selger de dem for deg. 
Klær fra typiske billigbutikker som Cubus, Lindex, HM, BikBok osv må man vel nærmest gi bort for å bli kvitt dem. 

Anonymkode: 6fa1d...885

Merker at det nesten er det som må til. Kan ta flere måneder før noe forsvinner. 13 plagg på nesten 9 mnd sier litt om etterspørselen. Men veldig ergerlig å kaste/gi bort 500 plagg 🫣 

Skrevet

Vanskelig å få solgt kjedeklær, da har det i såfall vært noe som er hypet opp og utsolgt over alt. Zaraklær blir man gjerne kvitt, men Cubus, HM osv..har jeg gitt bort. Du kan prøve med stand om du har detgulehus i nærheten  (med det koster endel med leie av stand + de skal ha provisjon av hvert salg) eller finnet et bruktmarked du kan stille deg opp. 

Jeg selger litt på Finn, men da dyrere merker Det viktigste av alt; unngå å shoppe. Bruk det du har.  Må blir flinkere jeg og. 😉

Anonymkode: ecd02...fca

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har litt av samme problemstilling som deg. Selv klær fra Zara/H&M i dag koster fort over 1000kr (Ja, kommer veldig an på hva du kjøper) men de er ikke lengre like rimelige som de engang var. Nå kan man ikke plukke med seg favoritt jeansen i alle regnbuens farger 🤣 

Handler du fortsatt mye? Jeg tenker at det kan være sunt å gå gjennom de 500 plaggene du har og se hva du fortsatt kunne tenkt deg å bruke i dag. Det må vell være noe du fortsatt kan bruke? Selv om man ønsker Kashmir gensere i dag, så kan man ikke bare gå i de. 

Legg ut klærne du vet du kunne tenkt å bruke selv i dag og ikke pris de altfor dyrt. Ingen kjøper en Zara Tskjorte fra 2015 for 300kr. 

Et godt salgstips er å ta bilde av seg med klærne på. 

Med det sagt så blir du på et eller annet punkt nødt til å kaste / gi bort over halve garderoben din. Enten når du flytter eller når du rett og slett trenger mer skapplass. Sånn er livet. Kan ikke forvente å selge alle de 500 klærne. 

• Liker 4
Skrevet

Har samme problem. Billige klesmerket er håpløst å selge på nett. Står av og til på stand,  men selges det litt men prisen må være ekstrem lav. Det er rett og slett for mye klær i omløp. Beste er å slutte å shoppe.

Anonymkode: ed3c2...38f

• Liker 1
Skrevet

Det høres jo ut som du kan slutte å handle klær de neste 20 årene og bare jobbe deg gjennom klesskapet. Med så mange klær vil det alltid være mye der som er på moten. Uansett er jo bærekraft trendy i seg selv!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan type klær er det? Er det merkeklær? Eller er det mer HM, Cubus etc? Er det siste så må du prise det ekstrem lavt, er her det bedre med klespakker som for eksempel 10 t-skjorter for 200 kr

Anonymkode: b2375...01f

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvordan type klær er det? Er det merkeklær? Eller er det mer HM, Cubus etc? Er det siste så må du prise det ekstrem lavt, er her det bedre med klespakker som for eksempel 10 t-skjorter for 200 kr

Av merkeklær så er det: 

sandro, Maje og tilsvarende. 

Av andre klær er det mest Zara og litt h&m. Ingenting fra Cubus/Lindex. Har blitt kvitt alle kjolene men er mer bukser, tskjorter og bluser som er igjen. Mye er ganske fint! 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Av merkeklær så er det: 

sandro, Maje og tilsvarende. 

Av andre klær er det mest Zara og litt h&m. Ingenting fra Cubus/Lindex. Har blitt kvitt alle kjolene men er mer bukser, tskjorter og bluser som er igjen. Mye er ganske fint! 

Merkeklærene må du nok selge med minst 70% av nypris

På de andre så kan du ta ok for Zara jeans (omtrent ny pris hvis de ikke er i salg lenger) resten må du nok regne med "gi bort pris" så anbefaler klespakker så du slipper å måtte legge ut et og et plagg til 10, 20, 30 kr

Skrevet

Dette er sunk Cost. Hvor mye av din TID er disse ubrukte klærne egentlig verdt? Er de verdt alt stresset. Om jeg sier det vil ta deg 6 år å få solgt at, gir du da opp eller fortsetter du?

Hva om du våknet i morgen og alle disse klærne var forduftet i løse luften, hva hadde du følt? Sorg, lettelse? 

Anonymkode: cb498...2fc

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette er sunk Cost. Hvor mye av din TID er disse ubrukte klærne egentlig verdt? Er de verdt alt stresset. Om jeg sier det vil ta deg 6 år å få solgt at, gir du da opp eller fortsetter du?

Hva om du våknet i morgen og alle disse klærne var forduftet i løse luften, hva hadde du følt? Sorg, lettelse? 

Anonymkode: cb498...2fc

Hadde ikke blitt lei meg eller kjent på noe sorg. Men hadde syntes det var kjipt å miste så mye klær uten å engang prøve å selge de / tjene på det. Har jo solgt masse klær. Så det er jo mulig å få de solgt, tar bare lengre tid. Men er slitsomt å ta bilder, lage annonser osv. hadde masse ræl av smykker og solgte alle, så det er jo mulig. Tar bare litt lengre tid og i mellom det så tenker jeg at jeg bruker plaggene 

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, har bare litt mindre klær. Jeg trenger også pengene og kan ikke gi bort alt sammen. Jeg har gitt bort "kjedeklær" som jeg vet jeg mest sannsynlig ikke får solgt, jeg som deg synes det er veldig slitsomt å ta bilder, legge ut annonser osv. Mer spesielle klær og merkeklær legger jeg ut på Finn og Tise. Det viktigste er å ikke overprise! Mange legger ut til alt for høy pris. Og så prioritere å ta gode bilder, gjerne av klærne på, bilder av anmerkninger og vaskelappen med informasjon om plagget. 

• Nyttig 1
Skrevet
5 hours ago, Harlekin said:

Jeg er i samme situasjon som deg, har bare litt mindre klær. Jeg trenger også pengene og kan ikke gi bort alt sammen. Jeg har gitt bort "kjedeklær" som jeg vet jeg mest sannsynlig ikke får solgt, jeg som deg synes det er veldig slitsomt å ta bilder, legge ut annonser osv. Mer spesielle klær og merkeklær legger jeg ut på Finn og Tise. Det viktigste er å ikke overprise! Mange legger ut til alt for høy pris. Og så prioritere å ta gode bilder, gjerne av klærne på, bilder av anmerkninger og vaskelappen med informasjon om plagget. 

Helt enig, når jeg selger klær så prøver jeg å legge meg bland de aller laveste på Finn og Tise

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig, når jeg selger klær så prøver jeg å legge meg bland de aller laveste på Finn og Tise

Jeg også! Jeg har ikke fått solgt alt, selvsagt, men svært mye. Mitt inntrykk er at «alt kan selges» så lenge prisen er rett. 

• Nyttig 1
Skrevet

Kan du ikke pakke bort noe av det, og merke boksen tydelig med hva den inneholder i tilfelle salg? Jeg har hauger av klær, men kanskje bare 1/3 i skapet om gangen.

Anonymkode: 50f4e...9a4

Skrevet

Jeg er ikke så flink til å selge ting. Jeg bare leverer til Fretex. Men min datter er flink til å selge klærne. Er det merkeklær og prislappen henger på så ber jeg henne selge det. 

Anonymkode: 2f8d3...482

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...