Leo Skrevet 17. januar 2006 #1 Skrevet 17. januar 2006 Jeg tenkte jeg skulle bake brød, men etter å ha flyttet er jeg ikke i stand til å finne brødformene mine. Det ser derfor ut til at jeg må investere i nye Var og kikket på brødformer i ettermiddag og ble plutselig veldig i tvil. Hun som ekspederte skrøt veldig av silikonformene, men disse er jo ganske mye dyrere enn de vanlige med "slipp-belegg" som jeg hadde tidligere. (Og den lille økonomen inni meg, som desverre vanligvis er svært så tilbakeholden i slike sammenhenger, hvisket at jeg måtte bake temmelig mange brød før prisforskjellen var inntjent ). Jeg ser selvfølgelig fordelene med silikonformer, men er de virkelig så mye bedre enn vanlige former?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #2 Skrevet 17. januar 2006 Du slipper å smøre utover første gang de skal brukes = fordel. Etter bruks puttes de rett i oppvaskmaskinen og blir gullende rene = fordel. De er dyre = bakdel. De er faktisk uforsvarlig dyre - mener de koster kr. 200 - 300 pr. stk. Jeg har kjøpt kakeform i silikon og er storveis fornøyd - går og tygger på det med brødformene pga. prisen, men havner nok opp med sånne til slutt.
Koalan Skrevet 18. januar 2006 #3 Skrevet 18. januar 2006 Nå ble jeg skikkelig lurt. Trodde dette handlet om silikonpupper. Forøvrig veldig bra at dere damer fortsatt tar ansvar på kjøkkenet, og generobrer deres egentlige teritorium.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #4 Skrevet 18. januar 2006 Nå ble jeg skikkelig lurt. Trodde dette handlet om silikonpupper. Forøvrig veldig bra at dere damer fortsatt tar ansvar på kjøkkenet, og generobrer deres egentlige teritorium. ← Jøss, skaff deg kunnskap. Silikonpupper lages ikke i former - ei heller bruker pupper å bli debattert på mat og drikkeforumet.
Leo Skrevet 18. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2006 (endret) Trodde dette handlet om silikonpupper. Forøvrig veldig bra at dere damer fortsatt tar ansvar på kjøkkenet, og generobrer deres egentlige teritorium. ← Jeg kan trøste deg med at på en måte handler dette om pupper, siden årsaken til at jeg skal bake er et ønske om å redusere dem og en del andre kroppsdeler både hos meg selv og min bedre halvdel. Jeg må også skuffe deg litt, siden det like gjerne kan hende at det er sistnevnte som ender opp med å bake :ler: Ellers tusen takk til første gjest for lynraskt og konstruktivt svar! Endret 18. januar 2006 av Leo
Arkana Skrevet 18. januar 2006 #6 Skrevet 18. januar 2006 Jeg synes silikonformene er bra, men må innrømme at jeg har ingen problemer med vanlige kakeformer, så jeg kjøper som oftest disse. Ser ingen grunn til å bruke mer penger på noe som egentlig ikke gjør livet spesielt mye lettere. Det tar meg et halvt minutt å smøre en form eller legge bakepapir i bunnen og da løsner kakene like lett som i silikonformer. Og vanlige former går i oppvaskmaskinen de også.
salsera Skrevet 18. januar 2006 #7 Skrevet 18. januar 2006 Jeg har bare en silikonform, men jeg er ikke så glad i den. Jeg liker ikke konsistensen på den. Mulig det er jeg som er gammeldags når det gjelder former, men jeg foretrekker de vanlige!
Leo Skrevet 18. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2006 Tenkte meg vel at du hadde et godt svar, Arkana ! Tusen takk! I dag fant jeg imidlertid silikonformer til 79 kroner stykket (Av merket "Funktion")hos den lokale Jernia-butikken. (Tror det var Eva Trio jeg så på i går), så da ble valget enklet likevel! (Ja, de var feilpriset, så jeg fikk dem til ca. halv pris ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå