Gå til innhold

Naboen min rømmer inn hver gang hun ser meg, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i rekkehus, med mini-hager og lave gjerder mellom eiendommene. Hver gang jeg går ut løper naboen min inn, nærmest panisk. Hva kan være grunnen til det? Hun hilser heller ikke, men snur seg vekk når jeg kommer og går vekk. 

Jeg er en helt normal, dog ganske stille, person, har aldri gjort noe som kan plage eller forstyrre. 

Jeg tror ikke hun har sosial angst, hun har full jobb i alle fall. 

Anonymkode: 32027...2e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ønsker bare å ha en viss distanse overfor naboene, og foretrekker å ikke bli kjent med dem. Begynner man å hilse, er veien kort til at naboen da vil innlede litt tørrprat eller småprat innimellom, og det er antageligvis dette hun prøver å unngå.

Noen mennesker bare er sånn. Jeg ville bare trukket på skuldrene og ikke brydd meg mer med det. Latt henne være. Hun foretrekker å holde avstand, tydeligvis.

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet

Hun er vel bekymret for at du skal begynne å snakke til eller hilse på henne, og så har hun det gående.... 

Kanskje? 

Anonymkode: f174a...8cd

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Fordi hun ikke gidder å prate med deg, sikkert. 

Jeg gjør det samme, er ikke interessert i å ha samtaler med naboene. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er lov å ikke ønske å prate med naboer, men litt folkeskikk å ikke rømme som om naboen er spedalsk er lov å ha i tillegg. Mye rar oppførsel. Hadde jeg vært deg hadde jeg alltid latet som om jeg ikke så henne. 

Anonymkode: d0efd...5fe

• Liker 10
Skrevet
Athena Freyja skrev (8 minutter siden):

Ikke jeg heller. 

Anonymkode: f6c82...84e

• Liker 2
Skrevet
Million skrev (39 minutter siden):

Noen ønsker bare å ha en viss distanse overfor naboene, og foretrekker å ikke bli kjent med dem. Begynner man å hilse, er veien kort til at naboen da vil innlede litt tørrprat eller småprat innimellom, og det er antageligvis dette hun prøver å unngå.

Noen mennesker bare er sånn. Jeg ville bare trukket på skuldrene og ikke brydd meg mer med det. Latt henne være. Hun foretrekker å holde avstand, tydeligvis.

Respekterer det, er introvert og av mange betegnet som reservert selv. Men å ikke hilse på folk med i det minste et lite nikk er da veldig uhøflig? 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hun er vel bekymret for at du skal begynne å snakke til eller hilse på henne, og så har hun det gående.... 

Kanskje? 

Anonymkode: f174a...8cd

Jeg hadde nikket og smilt, sagt hei. Ikke noe mer. 

Athena Freyja skrev (13 minutter siden):

Hilser du ikke på naboen vegg i vegg?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er lov å ikke ønske å prate med naboer, men litt folkeskikk å ikke rømme som om naboen er spedalsk er lov å ha i tillegg. Mye rar oppførsel. Hadde jeg vært deg hadde jeg alltid latet som om jeg ikke så henne. 

Anonymkode: d0efd...5fe

Syns det blir rart å ignorere henne. Føles som jeg har gjort noe galt siden hun ikke hilser. Når hun har besøk av familien sin så hilser de på meg, mens hun snur ryggen til (!)

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke jeg heller. 

Anonymkode: f6c82...84e

Å ikke anerkjenne naboens eksistens med et lite nikk er både kleint og rart. Hvorfor ikke?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg bor i rekkehus, med mini-hager og lave gjerder mellom eiendommene. Hver gang jeg går ut løper naboen min inn, nærmest panisk. Hva kan være grunnen til det? Hun hilser heller ikke, men snur seg vekk når jeg kommer og går vekk. 

Jeg er en helt normal, dog ganske stille, person, har aldri gjort noe som kan plage eller forstyrre. 

Det har jeg begynt å gjøre også, fordi naboen mangler alt som heter sosiale antenner.

Jeg snakker mer enn gjerne med naboene mine, men ikke når det kan ta meg en time å gå ut med søpla, eller like lang tid å gå fra bilen og inn hvis hun oppdager meg når jeg kommer hjem.  Og hvis jeg sier at det ikke passer å snakke fortsetter hun likevel.

Derfor har løsningen blitt å unngå henne.

Nå sier du at du aldri har gjort noe som kan plage eller forstyrre, men er hun enig i den beskrivelsen?

Anonymkode: 18351...c57

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Respekterer det, er introvert og av mange betegnet som reservert selv. Men å ikke hilse på folk med i det minste et lite nikk er da veldig uhøflig? 

Jeg er enig i det, men som sagt er det ofte sånn at hvis man først begynner å hilse på naboene, er det umulig å forutsi hva de kan finne på å si de neste gangene man treffer på dem. Hilsing er ofte innledningen til bekjentskap og småprat.

Hun kan ikke vite at du ikke er interessert i dette, så hun avstår helt fra all kontakt, inkl hilsing.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det har jeg begynt å gjøre også, fordi naboen mangler alt som heter sosiale antenner.

Jeg snakker mer enn gjerne med naboene mine, men ikke når det kan ta meg en time å gå ut med søpla, eller like lang tid å gå fra bilen og inn hvis hun oppdager meg når jeg kommer hjem.  Og hvis jeg sier at det ikke passer å snakke fortsetter hun likevel.

Derfor har løsningen blitt å unngå henne.

Nå sier du at du aldri har gjort noe som kan plage eller forstyrre, men er hun enig i den beskrivelsen?

Anonymkode: 18351...c57

Vel, vi har bare snakket sammen en gang etter at hun flyttet inn, da oppsøkte hun meg. Kort håndhilsing og presentasjon, vanlige høflighetsfraser. Aldri hatt mer kontakt, men hun rømmer når hun ser meg. 

Jeg spiller aldri høy musikk, fester ikke, verken røyker eller drikker, har aldri besøk - lever et ekstremt kjedelig og stille liv med jobb og sofa, et par joggeturer i uka. Det er det. 

Million skrev (25 minutter siden):

Jeg er enig i det, men som sagt er det ofte sånn at hvis man først begynner å hilse på naboene, er det umulig å forutsi hva de kan finne på å si de neste gangene man treffer på dem. Hilsing er ofte innledningen til bekjentskap og småprat.

Hun kan ikke vite at du ikke er interessert i dette, så hun avstår helt fra all kontakt, inkl hilsing.

Jeg er heller ikke interessert i småprat, men klarer å avslutte samtaler med tilfeldige folk jeg ikke vil snakke med… men ok, selv om jeg synes det er spesielt og faktisk litt sårende. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Når jeg går ut i hagen min ser jeg ingen. Jeg har nok med mitt.  Og lever godt med det. Jeg er ikke rar fordi jeg holder avstand til naboene. Man velger sine omgangsvenner men ikke sine naboer. 

Anonymkode: 85f93...ba0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når jeg går ut i hagen min ser jeg ingen. Jeg har nok med mitt.  Og lever godt med det. Jeg er ikke rar fordi jeg holder avstand til naboene. Man velger sine omgangsvenner men ikke sine naboer. 

Anonymkode: 85f93...ba0

Men hun LØPER inn, nesten panisk. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har også en slik nabo. Og jeg sier deg dette, ts: intet er bedre enn en nabo som er introvert eller har sosial angst eller hva det nå enn er som driver dem. Alternativet er pratsomme naboer, nysgjerrige naboer etc. 

Gratuler deg selv med å ha sikret deg den komplette ro og fred fra naboen. Og lur ikke mer på dette. Dersom du velger å la deg plage av at folk ikke ønsker omgåes deg eller vite noe om deg så velger du et vanskelig liv.  Velg heller å tenke på folk som unngår deg som de beste folka - folk du slipper unngå.

Anonymkode: bf4d9...72f

• Liker 17
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan hende hun sliter sosialt. Da er man hèlt tom og gjør det man skal, uten overskuddet. Ofte hverken mer eller mindre.

Ikke ta det personlig :gruppeklem:❤️ 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke ta det personlig! 🥰 Det kan minne om meg. Jeg har full jobb og omgås ganske mye mennesker i jobben, men blir veldig folkesky på fritiden. :). Det har selvsagt ingenting med naboene å gjøre, men med meg å gjøre. Jeg hilser selvsagt om jeg treffer direkte på dem. Jeg er en sjenert person. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Eloise12345 skrev (13 minutter siden):

Jeg hilser selvsagt om jeg treffer direkte på dem.

Det gjør ikke min. Hun snur ryggen til. 

• Hjerte 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det gjør ikke min. Hun snur ryggen til. 

Det kan være pga sosial angst. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje hun sliter med angst? Psykiske sykdommer?

Anonymkode: d3b9f...d39

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har også en slik nabo. Og jeg sier deg dette, ts: intet er bedre enn en nabo som er introvert eller har sosial angst eller hva det nå enn er som driver dem. Alternativet er pratsomme naboer, nysgjerrige naboer etc. 

Gratuler deg selv med å ha sikret deg den komplette ro og fred fra naboen. Og lur ikke mer på dette.

This!

Jeg kan nesten garantere deg ts, at det ikke har noe med deg personlig å gjøre. Så ikke ta det til deg og bli såret. Naboen din sliter helt sikkert med noe.

Anonymkode: 6705c...6eb

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker said:

This!

Jeg kan nesten garantere deg ts, at det ikke har noe med deg personlig å gjøre. Så ikke ta det til deg og bli såret. Naboen din sliter helt sikkert med noe.

Anonymkode: 6705c...6eb

Ja, det er ofte slik. Jeg så en video om slike situasjoner på Internett en gang. Da handlet det om at slike ting betyr ofte at vedkommende sliter med et eller annet. Det var en video om psykologi og tanker, og også hva andre part tenker: Hvorfor hilset han ikke osv?  

Endret av Eloise12345

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...