AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #1 Skrevet 13. august 2023 Barnehagelukt er en egen greie… og jeg synes det stinker sååå fælt!!!!! Spesielt nå når jeg er gravid og vi skal hente eldstemann i barnehagen, så brekker jeg meg SÅ mye og kvier meg veldig for å gå inn. Heldigvis tar mannen en del av henting og levering for tiden pga dette, MEN kiden stinker jo barnehage når h*n kommer hjem også... Er det noen måte å unngå at barna drar med seg den lukten hjem? Får lyst til å kaste hele ungen i dusjen med klærne på når vi kommer hjem…😂😂 Anonymkode: 6bfc4...87c 1 1 2
Million Skrevet 13. august 2023 #2 Skrevet 13. august 2023 Det er bare sånn det er å være gravid. Mange kvinner får da plutselig en supersterk luktesans. Den lukten du er blitt oversensitiv for nå, er det ingen andre som merker, og den bare er der. Du får prøve å leve med det og la mannen hente inntil videre, til fødselen er overstått og nesen din er blitt normal igjen. Du får bade ungen og vaske klærne hans så ofte du orker. Hadde samme oversensitive nese selv da jeg var gravid, kunne kjenne lukten (stanken!!) av alt mulig som jeg tidligere ikke hadde merket en gang. Blant annet har jeg aldri likt salami (aldri spist det, i motsetning til halve Norges befolkning), men da jeg var gravid gikk det over alle støvleskaft. Kjente stanken av salami på lang avstand. Måtte flytte meg fra setet mitt på toget inn til jobben om morgenen, hvis personene ved siden av eller midt i mot meg hadde salami på matpakken i vesken sin, eller hadde spist salami til frokost. De stinket! Jeg ble direkte kvalm av den salamistanken. Heldigvis forsvant det når poden ble født 😄 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #3 Skrevet 13. august 2023 Jeg skjønner deg! Jeg merker også at ungen lukter barnehage når han kommer hjem, og syns ikke det lukter noe godt. Merker det ikke sånn umiddelbart, men hvis han sitter på fanget merker jeg det godt. Og jeg er ikke gravid! Anonymkode: 29ee7...f0a 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #4 Skrevet 13. august 2023 Føler med deg 😂 jeg syntes katten vår STINKET når jeg gikk gravid. Klarte ikke å klappe henne gjennom 1. trimester. Samboeren min og alle andre kunne ikke skjønne hva jeg mente, for katten luktet jo ikke vondt 🙈 Anonymkode: 5e131...089 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #5 Skrevet 13. august 2023 Jeg hadde det på samme måte 🙈 merka lukten både før jeg ble gravid og da andremann begynte på samme base, likte den aldri, men da jeg var gravid var det uutholdelig 🙈 det verste var at lukta satte seg i håret og klærne til barnet også. Hadde det forsåvidt sånn med bæsjebleier også. Etter at jeg kom likblek ut fra badet etter bleieskift en dag fikk jeg fritak for bæsjebleier resten av graviditeten 😆 Anonymkode: ad7d7...821 2
kaleidoskop Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 Jeg synes barnehagen lukter ekkel, jeg er ikke gravid 😂 føler med deg 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 Jeg er barnehagelærer og da jeg var gravid slet jeg skikkelig med all lukta på jobb😂🤢 Husker flere ganger jeg måtte løpe ut på do og kaste opp når jeg skulle henge våte, sure votter i tørkeskapet! Anonymkode: 82642...905 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #8 Skrevet 13. august 2023 Jeg ble overveldet første dagen men vendte meg raskt til det. Er jo annerledes når man er gravid, skjønner at du sliter. Det er en spesiell lukt. Anonymkode: 25ed7...ac5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #9 Skrevet 13. august 2023 Jeg er barnehagelærer og har selv to barn i bhg. I bhg er det aldri helt rent. Det er sand, skitt, matrester og diverse kroppsvæsker over det hele. Jeg tror ikke foreldre nødvendigvis vet hvor skitne barna blir. Et eksempel på dette er når et av barns får skiftet bæsjebleie tar den hånden i egen avføring for så å smøre dette i håret på barnet som står og venter på tur for å få ny bleie.. Barna bør bades når de kommer hjem om dagene, sommer som vinter. Jeg dusjer alltid rett etter jeg kommer hjem og ville aldri brukt klær inne i huset mitt som jeg har brukt i bhg. Anonymkode: d81b7...16e 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #10 Skrevet 13. august 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er barnehagelærer og har selv to barn i bhg. I bhg er det aldri helt rent. Det er sand, skitt, matrester og diverse kroppsvæsker over det hele. Jeg tror ikke foreldre nødvendigvis vet hvor skitne barna blir. Et eksempel på dette er når et av barns får skiftet bæsjebleie tar den hånden i egen avføring for så å smøre dette i håret på barnet som står og venter på tur for å få ny bleie.. Barna bør bades når de kommer hjem om dagene, sommer som vinter. Jeg dusjer alltid rett etter jeg kommer hjem og ville aldri brukt klær inne i huset mitt som jeg har brukt i bhg. Anonymkode: d81b7...16e Er dette tull? Dette burde være enkelt å unngå, noe sånt skjedde aldri i barnehagen jeg jobbet i. Kanskje gå gjennom rutinene deres om dere ikke klarer å håndtere helt basic hygiene/smittevern spesielt rundt avføring. Anonymkode: 75fb0...71a 3 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #11 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er dette tull? Dette burde være enkelt å unngå, noe sånt skjedde aldri i barnehagen jeg jobbet i. Kanskje gå gjennom rutinene deres om dere ikke klarer å håndtere helt basic hygiene/smittevern spesielt rundt avføring. Anonymkode: 75fb0...71a I en ideell verden skulle det vært unngått, men med så mange barn per voksen er det ikke noe vi kan prioritere. Tørker kjapt over det jeg ser av avføring med en våtserviett, men det vil jo fortsatt være spor av avføring der.. Anonymkode: d81b7...16e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #12 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): I en ideell verden skulle det vært unngått, men med så mange barn per voksen er det ikke noe vi kan prioritere. Tørker kjapt over det jeg ser av avføring med en våtserviett, men det vil jo fortsatt være spor av avføring der.. Anonymkode: d81b7...16e Denne bhg burde blitt rapportert. Dette er faktisk hårreisende og heldigvis ikke normen. Anonymkode: b4931...04b 3 1 3
Kalikalinka Skrevet 13. august 2023 #13 Skrevet 13. august 2023 (endret) Mmm, størknet snørr og kaviar i skjønn forening. Endret 13. august 2023 av Kalikalinka 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 Har alltid syntes at den lukta er koselig😅Barna mine har elsket barnehagen så mye, og jeg har assosiert lukta med glade barn. Men når jeg leser hvor skittent og dårlige rutiner enkelte barnehager har🤢Jeg har selv jobbet i barnehage, og følte selv ikke det var så ille som beskrevet her? Hvorfor la det bli så ille? Man skal jo oppholde seg der selv også som ansatt? Plutselig forstår jeg jo hvorfor vi har vært konstant syke de årene vi har hatt barn i bhg.. All sympati med deg TS, håper du klarer å puste med munnen. Så får dere ta kveldsbadet litt tidligere i en periode, kanskje. Anonymkode: 202e8...ff1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #15 Skrevet 13. august 2023 Jeg synes veldig mange, både voksne og barn, lukter skyllemiddel. Det kan blir skikkelig kvalmende noen ganger. Anonymkode: d4ef9...64b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #16 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er barnehagelærer og har selv to barn i bhg. I bhg er det aldri helt rent. Det er sand, skitt, matrester og diverse kroppsvæsker over det hele. Jeg tror ikke foreldre nødvendigvis vet hvor skitne barna blir. Et eksempel på dette er når et av barns får skiftet bæsjebleie tar den hånden i egen avføring for så å smøre dette i håret på barnet som står og venter på tur for å få ny bleie.. Barna bør bades når de kommer hjem om dagene, sommer som vinter. Jeg dusjer alltid rett etter jeg kommer hjem og ville aldri brukt klær inne i huset mitt som jeg har brukt i bhg. Anonymkode: d81b7...16e Vent… HÆ?? Anonymkode: 6bfc4...87c 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #17 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes veldig mange, både voksne og barn, lukter skyllemiddel. Det kan blir skikkelig kvalmende noen ganger. Anonymkode: d4ef9...64b Jeg tar gjerne skyllemidddel over barnehagelukta😂😂 Anonymkode: 6bfc4...87c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #18 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er barnehagelærer og har selv to barn i bhg. I bhg er det aldri helt rent. Det er sand, skitt, matrester og diverse kroppsvæsker over det hele. Jeg tror ikke foreldre nødvendigvis vet hvor skitne barna blir. Et eksempel på dette er når et av barns får skiftet bæsjebleie tar den hånden i egen avføring for så å smøre dette i håret på barnet som står og venter på tur for å få ny bleie.. Barna bør bades når de kommer hjem om dagene, sommer som vinter. Jeg dusjer alltid rett etter jeg kommer hjem og ville aldri brukt klær inne i huset mitt som jeg har brukt i bhg. Anonymkode: d81b7...16e Hjelpe meg! Etter 16 år som barnehagelærer har jeg aldri opplevd det der! Anonymkode: 82642...905 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #19 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hjelpe meg! Etter 16 år som barnehagelærer har jeg aldri opplevd det der! Anonymkode: 82642...905 Ikke jeg heller. 21 år som barnehagelærer. Vi klarer å holde bæsj unna hår, altså. Anonymkode: 6bd27...dfa 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #20 Skrevet 13. august 2023 Både barna og jeg (jobber i barnehage), skifter klær når vi kommer hjem. Jeg vet i hvert fall at jeg er i hvert fall full av snørr og sikkel. Og barnehager har en egen lukt, barnas barnehage har en litt annen lukt enn min barnehage, men de ligner. Lukten har stort sett ikke plaget meg. Unntatt i svagerskapene. Jeg var generelt plaget med forsterket luktesans. Men barnehagelukt, og ikke minst lukten av snørr, det var helt forferdelig, og jeg føler virkelig med deg. Heldigvis mildnet den blodhund-luktesansen igjen når babyene var født. Anonymkode: a02d3...962
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå