AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #1 Skrevet 13. august 2023 Jeg har tatt av en del og har nå en bmi rett under 20. Etter at jeg har gått ned i vekt har jeg fått tunge hengende hud over øyelokkene, mørke poser underøynene som rynker seg samt veldig tydelige kråketær på siden av øynene. Jeg føler jeg ser 10 år eldre ut enn hva jeg er (er 36). Hva kan jeg gjøre formå forebygge mer av dette, eventuelt for å få tilbake huden rundt øynene som jeg hadde før? Anonymkode: 0df34...68d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #2 Skrevet 13. august 2023 Hvordan gikk du ned i vekt? Hva slags mat har du spist, og har du gått veldig i underskudd. med kalorier og næring generelt i prosessen? Hurtig eller langsomt vekttap? Anonymkode: b243b...017
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #3 Skrevet 13. august 2023 Jeg brukte skilsmisse,dietten 🙈 (altså ikke helt frivillig vektnedgang) . ned 15 kilo har skjedd over en periode på 1,5 år. Anonymkode: 0df34...68d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #4 Skrevet 13. august 2023 Kan ikke si jeg synes huden over øynene er så ille. Noen er jo født med slike øyne (meg blant annet). Når det begynner henge så mye at det forsyrrer synet - da kan vi snakke. Anonymkode: ef380...4cd
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #5 Skrevet 13. august 2023 Jeg ville anbefalt å dra til en hudspesialist (dermatologisk sykepleier, hudlege etc) for en konsultasjon. Botox, filler og laser kan hjelpe langt på vei. Anonymkode: 5a0c9...0d2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg ville anbefalt å dra til en hudspesialist (dermatologisk sykepleier, hudlege etc) for en konsultasjon. Botox, filler og laser kan hjelpe langt på vei. Anonymkode: 5a0c9...0d2 Noen å anbefale i stavanger/sandnes-området? Troe nesten det er dette som må bli løsningen. Føler jeg har prøvd alt av kremer, kjøle ned, massasje, med null effekt.. Anonymkode: 0df34...68d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen å anbefale i stavanger/sandnes-området? Troe nesten det er dette som må bli løsningen. Føler jeg har prøvd alt av kremer, kjøle ned, massasje, med null effekt.. Anonymkode: 0df34...68d Nei, jeg bor i Oslo. Har god erfaring med bruk av botox, laser og dermapen men har ikke hatt noe særlig behov for fillers enda. Ser at Velbehag har flere salonger på landsbasis, og tilbyr gratis konsultasjon. Du kan jo forsøke der Konsultasjon er uforpliktende, så du kan jo kjenne på vannet før du hopper uti https://velbehagklinikk.no/ Anonymkode: 5a0c9...0d2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #8 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg brukte skilsmisse,dietten 🙈 (altså ikke helt frivillig vektnedgang) . ned 15 kilo har skjedd over en periode på 1,5 år. Anonymkode: 0df34...68d Men hva spiser du? Det er mange næringsstoffer som er viktig for hud (også hudens spenst, rynker, osv), samt hydrering er viktig, og det å unngå visse ting som junk, ultraprosessert mat, godteri, etc. Mat rikt på kollagen, d vitamin, b12, sink, omega fettsyrer (fet fisk, rent kjøtt, egg) regelmessig, mye grønnsaker, hydrere godt gjennom dagen, er en veldig god start. Anonymkode: b243b...017 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #9 Skrevet 13. august 2023 Spiller liten rolle hva hun spiser eller ikke, volumtap i underhudsfettet som følge av vekttap og alder er helt normalt. Anonymkode: c2d62...fb9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #10 Skrevet 13. august 2023 Gratulerer med vekttap! ❤️ Når rynkene allerede er på plass fins det ingen kremer eller dietter som kan fjerne det som allerede eksisterer. Hadde jeg vært deg ville jeg dratt til en hudsalong før problemene eskalerer enda mer. Ser at botox og fillers er nevnt, og dette kan gjøre underverker. Man behøver veldig lite før man ser endring selv. Det er også lurt å inkludere proteiner og sunt fett i kosten. Laks, avocado, nøtter, frø etc. Dette vil ikke fjerne rynkene, men kan jo bidra til at det ikke blir verre. Retinol/Retinal er også lurt. Og spf 50 daglig, naturligvis. Anonymkode: 5a0c9...0d2 1
Jadaomatte Skrevet 13. august 2023 #11 Skrevet 13. august 2023 Jeg får poseøyne når jeg drikker lite vann. Synest nå ikke du hadde noe av betydning…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #12 Skrevet 13. august 2023 Dette ser jo ikke helt unormalt ut for en 36-åring da. Fett fyller ut rynker, derfor var huden din mindre rynkete før. Det at huden har vært tøyd har nok sannsynligvis også hatt innvirkning. Er du heldig, vil den gradvis trekke seg litt mer tilbake. Da er det viktig at du passer på å ikke ha tørr hud. Anonymkode: 0b0c0...3dd
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #13 Skrevet 13. august 2023 Filler i tinningene og botox for kråketær. Anbefaler også å ta sinnarynken i samme slengen. Det er et fint sted å starte. Daglig spf og retinolserum på kvelden. Anonymkode: 5a0c9...0d2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Spiller liten rolle hva hun spiser eller ikke, volumtap i underhudsfettet som følge av vekttap og alder er helt normalt. Anonymkode: c2d62...fb9 Jo det gjør det. Jeg har selv gått ned mye i vekt i perioder og fått samme problem, men så fant jeg ut at jeg fikk i meg for lite av visse næringsstoffer i maten, og det førte til ansiktet "sagget". Anonymkode: b243b...017
AprilLudgate Skrevet 13. august 2023 #15 Skrevet 13. august 2023 Jeg går utfra du smiler her? Huden sin ser helt normal ut. Fin glød, ser hydrert og frisk ut fra det lille jeg kan se. Midten av 30-årene er jo gjerne da endel begynner å merke mer forskjell en før på mye. Lavere vekt gir noe mer «dratt» ansikt hos de fleste fordi man jo dermed har mindre volum i ansiktet. Jeg merket det selv med den BMI’ en. Mer spisse trekk, mindre volum rett og slett. Du kan ikke gjøre noe med det utenom å øke vekten noe, eller det jeg ikke anbefaler: kosmetiske inngrep. Du ser helt normal ut for din alder. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå