AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #1 Skrevet 13. august 2023 Jentene starter nå i 7.klasse og to av de har blitt uvenner over tid. De er en litt større gjeng, menisken så tette som disse. Min datter står midt mellom de og begge blir sure hvis hun er sammen med den andre. Nylig ringte den ene moren meg og sa at datteren var lei seg fordi min datter ville leke med hennes, etter at hun hadde vært sammen med den andre. Jeg sa som sant var at hun var sliten og ville være hjemme. Da foreslo moren at hun kanskje kunne dele opp dagen. Være litt med begge, men hver for seg. Jeg sa at det kan hun sikkert av og til, men ikke for at det er hennes ansvar å holde nøyaktig opptelling over hvor mye hun er sammen med hvem. Hun må ha like mye frihet til sitt sosiale liv som andre. Da ble moren sur! Hun ville også ta det med læreren når skolen åpner. Kalte det utestenging hvis hun ikke flere tiden likt. Hun foreslo sågar faste dater å henge sammen. Er det litt vilt eller? Anonymkode: 77be0...c14 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #2 Skrevet 13. august 2023 Kom henne i forkjøpet og snakk med læreren ASAP. Anonymkode: 4fb6b...9b5 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #3 Skrevet 13. august 2023 Blir sliten bare av å høre på maset. Datteren din vil nok bare velge andre etter hvert. Anonymkode: 77be0...c14 2 1
Firefine Skrevet 13. august 2023 #4 Skrevet 13. august 2023 Ååh. Stress Ville gitt datteren min en pause fra de begge og bedt de finne ut av det med hverandre. 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #5 Skrevet 13. august 2023 Hadde latt min datter leke med akkurat hvem hun ville. Men erting og aktiv utestengning, det er helt uakseptabelt! Anonymkode: a3d95...481 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 Jobber i «bransjen». En klassiker dette her. Skjønner at datteren din blir sliten. Ingen er så eiesyke som jenter i den alderen, og mødrene bruker «utestenging» hver gang egen datter ikke får det som hun vil. Oppfordre datteren din til å ta en pause. Ha fokus på andre venner og aktiviteter enn disse. Kanskje hun greier å være tydelig med jentene også, at hun ikke orker når de holder på slik. For nå handler kampen kun om hennes tid. Og fortell lærer, slik at det plutselig ikke er en 9A-mobbesak fra den såre mora. Anonymkode: 3979c...ee3 1 2
ESFP Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 All ære til lærere som skal få sommerens drama og umodne foreldre i fanget om noe dager. Det er ikke din datters jobb å fordele tiden sin mellom disse jentene. Hvis de to har en konflikt, så må foreldrene hjelpe dem å finne ut av det og ordne opp slik at de kan være sammen alle tre. Hvis det ikke løser seg, så er det de sure jentene som ekskluderer seg selv. 5 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #8 Skrevet 13. august 2023 Informer gjerne skolen/læreren, men ansvaret for å ordne opp her må dere hovedsaklig ta selv. Jentene har vært borte fra skolen i hele sommer, også store jenter er også veldig aktive på some. Skolen er bare én arena disse jentene møtes, og dere har hatt hele sommeren å snakke sammen på. Anonymkode: c1e14...339
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #9 Skrevet 13. august 2023 Takk for påminnelsen, hadde glemt hvor deilig det er være ferdig som lærer. Anonymkode: 0933b...56a 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #10 Skrevet 13. august 2023 ESFP skrev (1 minutt siden): All ære til lærere som skal få sommerens drama og umodne foreldre i fanget om noe dager. Det er ikke din datters jobb å fordele tiden sin mellom disse jentene. Hvis de to har en konflikt, så må foreldrene hjelpe dem å finne ut av det og ordne opp slik at de kan være sammen alle tre. Hvis det ikke løser seg, så er det de sure jentene som ekskluderer seg selv. Det som skjer på fritiden, har jeg heldigvis ikke noe med. Anonymkode: 5cc66...be1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #11 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jobber i «bransjen». En klassiker dette her. Skjønner at datteren din blir sliten. Ingen er så eiesyke som jenter i den alderen, og mødrene bruker «utestenging» hver gang egen datter ikke får det som hun vil. Oppfordre datteren din til å ta en pause. Ha fokus på andre venner og aktiviteter enn disse. Kanskje hun greier å være tydelig med jentene også, at hun ikke orker når de holder på slik. For nå handler kampen kun om hennes tid. Og fortell lærer, slik at det plutselig ikke er en 9A-mobbesak fra den såre mora. Anonymkode: 3979c...ee3 Ta en pause fra dem altså eller ansvaret? ts. Anonymkode: 77be0...c14
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #12 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ta en pause fra dem altså eller ansvaret? ts. Anonymkode: 77be0...c14 Fra jentene, mente jeg. Anonymkode: 3979c...ee3 1
fru Alving Skrevet 13. august 2023 #13 Skrevet 13. august 2023 Prøv at datteren din finner seg litt andre venner også så får dere tatt henne litt ut av trekantdramaet. Det er ikke din datters ansvar å fordele tiden sin mellom to motpoler i hvert fall, men samtidig så har alle et ansvar for klassemiljøet. tenker det blir bra med ungdomsskole neste år og nye klasse sammensetninger☺️ 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 Har selv en jente som skal starte i 7. omg sp mye drama det er der ute. Jeg er nesten glad for at min datter er litt utenfor den harde kjerne, selv om det er ensomt innimellom og hun gjerne skulle ha ønsket seg helt inn. Ett år igjen før ungdomsskole. Selv om denne gjengen her egentlig går på en 1.-10. skole. Jeg skal gjøre mitt beste for at hun skal få slippe det, og få litt nye impulser. Anonymkode: 0daeb...374 1
Raven.Writingdesk Skrevet 13. august 2023 #15 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det litt vilt eller? Anonymkode: 77be0...c14 JA det er vilt og det er ufattelig navlebeskuende!! Det er ikke din datter sin oppgave å imøtekomme disse ungene sine behov for sosialisering uten å treffe på hverandre!! Herregud hva faen feiler slike foreldre!!? De må jo heller møtes og snakke sammen da! Ta en laaaang prat med jenta di om grensesetting, negativ energi og balanse i relasjoner. Høres ut som disse to tenåringsjentene (med mødre på hver sin front) - driver en maktkamp med din datter i midten. Og det disse andre jentene trenger å høre er: 1.) «Hvorfor kan du ikke møte X»? 2.) »Hvis dere er i en konflikt/uenighet som gjør at dere ikke kan møtes, hva tenker du er årsaken til det»? 3.) »Hva kunne du gjort annerledes for å forhindre at det ble slik»? 4.) »ønsker du at det skal være slik»? 5.) »Kan du gjøre noe nå, for å endre situasjonen»?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå