Gå til innhold

Skal gifte meg om noen uker, det skjer en krise

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er en krise 😫

Jeg får mest sannsynlig mensen på bryllupsdagen og har mensen på bryllupsreisen. 

Bruker spiral og rekker ikke å skifte prevensjon. 

Hva pokker gjør jeg? Sliter med ekstrem pms og blir veldig dårlig rett før mensen og par dager inn i mensen. 

stakkars kjæresten min som skal på bryllupsreise med en sur blødende dame. 
kan jeg spørre legen om hjelp? I så fall hva ? 

Anonymkode: 94de2...290

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen din

Finnes det tabletter for å utsette mensen?

Den månedlige menstruasjonsblødningen kan forskyves ved å gi Primolut N. Denne metoden skal imidlertid bare brukes hvis du er sikret mot graviditet i behandlingssyklusen. 1 tablett 2-3 ganger daglig, dog ikke lenger enn i 10-14 dager. Behandlingen starter 3 dager før forventet menstruasjon.

Anonymkode: d2a74...a68

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ring legen din

Den månedlige menstruasjonsblødningen kan forskyves ved å gi Primolut N. Denne metoden skal imidlertid bare brukes hvis du er sikret mot graviditet i behandlingssyklusen. 1 tablett 2-3 ganger daglig, dog ikke lenger enn i 10-14 dager. Behandlingen starter 3 dager før forventet menstruasjon.

Herregud, for en engel du er! 
Kan jeg spørre legen om dette pga bryllup ? Er redd jeg virker for hysterisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ring legen din

Du kan få dette om du så bare skulle på ferie TS. Men ha i bakhodet at den menstruasjonen du får etter dette gjerne er verre enn den vanlige mtp. smerter og blødning. Bare så du er forberedt på det.

Anonymkode: d83ed...87d

• Liker 4
Skrevet

Du trenger ikke informere legen om hvorfor. Du trenger utsette mens

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan få dette om du så bare skulle på ferie TS. Men ha i bakhodet at den menstruasjonen du får etter dette gjerne er verre enn den vanlige mtp. smerter og blødning. Bare så du er forberedt på det.

Anonymkode: d83ed...87d

Det går helt fint! Men hva med pms? Den er fortsatt der den uken jeg utsetter blødningen ? 

Skrevet

Primolut tok jeg flere ganger for å utsette mens pga ferie. Var en del år med uregelmessig mens, så det fungerte ikke alltid å planlegge ferie etter den kalenderen.

Du må starte på den noen dager før du tror mensen kommer, og skal maks ta den 10 dager, slik var det hvertfall før. Fungerte fint, men på slutten av perioden følte jeg meg kanskje litt oppblåst.

Anonymkode: ee2c1...749

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er en voksen dame, og kan spørre legen din om dette uavhengig av grunn ❤️ Det kan være du får kraftigere mens neste gang - men ikke alle gjør de. Legen din forklarer deg ang bruk og evt bivirkninger, så bare ring hen i morgen . Som det står er ikke dette et prevensjonsmiddel, men du bruker jo spiral. Gratulerer med bryllup 🥰 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er helt vanlig å gjøre pga ferie, bryllup, date, konkurranser osv. Det er ikke hysterisk. Men er ikke alltid det fungerer da, når du har spiral. Men er jo verdt å prøve. 

Anonymkode: 9deae...f21

• Liker 2
Skrevet

Det går helt fint! Men hva med pms? Den er fortsatt der den uken jeg utsetter blødningen ? 

Ingen erfaring med pms. Men du får vel forsøke å holde evt vonde følelser inni deg så godt det går.

Skrevet

Primolut tok jeg flere ganger for å utsette mens pga ferie. Var en del år med uregelmessig mens, så det fungerte ikke alltid å planlegge ferie etter den kalenderen.

Du må starte på den noen dager før du tror mensen kommer, og skal maks ta den 10 dager, slik var det hvertfall før. Fungerte fint, men på slutten av perioden følte jeg meg kanskje litt oppblåst.

Hadde du antydning til pms da? Hvis du til vanlig har det. Jeg er mer redd for selve pmsen på bryllupsreise enn blødningen. 

Skrevet

Hadde du antydning til pms da? Hvis du til vanlig har det. Jeg er mer redd for selve pmsen på bryllupsreise enn blødningen. 

Jeg har ikke vært plaget med pms, så vet ikke hvordan det er med det.

Skrevet

Du er en voksen dame, og kan spørre legen din om dette uavhengig av grunn ❤️ Det kan være du får kraftigere mens neste gang - men ikke alle gjør de. Legen din forklarer deg ang bruk og evt bivirkninger, så bare ring hen i morgen . Som det står er ikke dette et prevensjonsmiddel, men du bruker jo spiral. Gratulerer med bryllup 🥰 

Tusen takk. Bruker spiral uten hormoner. 

Skrevet

Tusen takk. Bruker spiral uten hormoner. 

Da vil det sannsynligvis fungere bra mot blødningen.

Pms vet jeg ikke noe om egentlig. 

Anonymkode: 9deae...f21

Skrevet

Jeg fikk btw Primolut-baby! Fikk en boost 😂🙈 

Skrevet
Sententia skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk btw Primolut-baby! Fikk en boost 😂🙈 

😂😂 Å Gud, det siste jeg trenger å bekymre meg for nå

• Hjerte 1
Skrevet

Hva med å bare skjerpe seg den ene dagen? Stakkars mann. 

Anonymkode: 6fd2a...5b1

• Nyttig 1
Skrevet

😂😂 Å Gud, det siste jeg trenger å bekymre meg for nå

Går vel greit om det er en spiral inni der :) 

Vi slet med å lage babyene våre, men nr 2 satt syklusen etter Primolut. Legen sa det var veldig normalt 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Huff, ja det er ikke spøk… Jeg tør ikke si noe om det, disse tablettene utsetter kun blødningene. Jeg tror bare du må ringe legen din, kanskje hen har noe tips om det? Dersom du er veldig plaget kan du kanskje få noen smertestillende selve bryllupsdagen, men da kan du jo ikke drikke noenting… Jeg hadde tatt kontakt med legen nå i god tid 😊 

Skrevet

Sur dame velger du vel selv om du vil være? Eller?

Anonymkode: c5a3f...75d

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...