Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har en fin brun hårfarge til hjemmebruk å anbefale? Har lyst brunt hår fra før av, men vil ha det mørkere, men ofte blir det for mørkt og enda flere ganger har jeg opplevd å få en del rødskjær i håret.

Har vært til innkjøp av loreal feria i fargen 4.33 French roast, men tror kansje at denne både har rødskjær og kansje en anelse for mørk..

Ikke forstår jeg helt dette tallsystemet på fargene heller, slik som denne fargen som har nummeret 4.33, hva betyr det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal prøve å forklare:Det første tallet står for tonehøyden,om det er feks sort el. mørk blond.

10-ekstra lys blond

9-lys blond

8-blond

7-mørk blond

6-lys brun

5-brun

4-mørk brun

3-brun/sort

1 og 2-sort

Det neste tallet etter punktum står for reflekser:

1-ask(blå)

2-irriserende(lilla)

3-gylden(gul)

4-kobber(orange)

5-mahogny(orange/rød)

6-rød

Hvis det står to tall etter punktum er det siste tallet en ekstra refleks.

Så den fargen du har valgt blir da en mørk gylden brun(eller brun,kan skille fra forskjellige merker)tilsatt litt ekstra gyldne pigmenter.Det siste tallet er det alltid minst av.Så det er da ikke noe rødt i den fargen du har valgt.

Håper dette var til litt hjelp :)

Skrevet
Skal prøve å forklare:Det første tallet står for tonehøyden,om det er feks sort el. mørk blond.

10-ekstra lys blond

9-lys blond

8-blond

7-mørk blond

6-lys brun

5-brun

4-mørk brun

3-brun/sort

1 og 2-sort

1-ask(blå)

2-irriserende(lilla)

3-gylden(gul)

4-kobber(orange)

5-mahogny(orange/rød)

6-rød

Så den fargen du har valgt blir da en mørk gylden brun(eller brun,kan skille fra forskjellige merker)tilsatt litt ekstra gyldne pigmenter.Det siste tallet er det alltid minst av.Så det er da ikke noe rødt i den fargen du har valgt.

Wow, takk for informativt innlegg :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg prøvde den fargen du har kjøpt for noen år siden, da den var helt ny, og jeg kan ikke huske at det ble noe rødskjær i håret av den. Men den var mørkere enn den ser ut til på pakken i alle fall.

Skrevet

10-ekstra lys blond

9-lys blond

8-blond

7-mørk blond

6-lys brun

5-brun

4-mørk brun

3-brun/sort

1 og 2-sort

1-ask(blå)

2-irriserende(lilla)

3-gylden(gul)

4-kobber(orange)

5-mahogny(orange/rød)

6-rød

dette hjalp utrolig mye, tror nesten jeg må printe ut det du skrev her sånn at jeg kan ha det neste gang jeg skal kjøpe hårfarge, tusen tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...