Gå til innhold

Rødt flagg at en voksen mann ikke har bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål: ville dere sett på det som et rødt flagg at en voksen mann ikke har egen bil? Lurer på det nettopp fordi jeg har truffet en fyr, men må si at jeg stusser noe veldig over akkurat dette. Han har nemlig ikke egen bil, og han er i 30-årene. Er ikke dette veldig spesielt da? I følge han så klarer han seg fint med buss, tog og lignende. Men hvis han skal noe annet da? Flytte ting eller hente noe? Han blir jo veldig bunnet og avhengig av andre. Noen ganger skjønner jeg bare ikke valgene til andre. Han bor litt utenfor sentrum.

Anonymkode: e39f7...23d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke bil. Bil er dyrt. Og jeg klarer meg fint med sykkel, stort sett. Drosje innimellom eller buss. Kan også leie bil om jeg trenger det.

Og det heter bundet, ikke bunnet. Kan misforstås.

Jeg føler jeg ikke bundet så lenge sykkelen funker. Er ikke avhengig av noen andre.

Endret av Tvist
  • Liker 31
  • Nyttig 2
Skrevet

Alt kan jo være rødt flagg bare du velger det. 

Nei, hvis han klarer seg uten så er jo det kjempeflott?

Verden ligger rett utenfor dørstokken nå. Skal han flytte kan han bare hyre noen som gjør det, eller leie bil rett rundt hjørnet, hos naboen. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Eh, grønt flagg vel?

Anonymkode: fb03c...bf7

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg har heller ikke bil. Bil er dyrt. Det går stadig vekk buss her jeg bor. Har heller ikke barn. Skal man hente noe større, kan man få det levert. Det er ikke så ofte vel?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er en kvinne i 30-årene og det er min drøm å ikke ha bil. Jeg har familie og vi bor relativt sentralt i en by. Det er min drøm å bo urbant, sykle rundt med barna i sykkelvogn. Men mannen min vil ha bil. Jeg syns det er unødvendig luksus, men jeg har gått med på det (ingen av oss trenger bil for å komme oss på jobb). 

Man kan ta mye taxi for kostnaden det er å ha bil. 

Anonymkode: b11bd...fec

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Bil er jo ikke annet enn utgift. Det finnes flere muligheter om en skal flytte ting (hvor ofte skjer det liksom?), ting som skal hentes kan like godt bli levert. Så finnes det leiebiler i alle størrelser om en må ha bil.

Anonymkode: 38326...9ba

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Trenger han bil? Da er det rødt flagg.

Ut over det er det ganske mange som har bil som kunne droppet det, og mange som klarer seg helt ypperlig (om ikke bedre) uten bil enn med.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Haha, beklager men dette blir for dumt...

Anonymkode: 464a4...be0

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Kanskje, om han bor på landsbygda og ikke kommer seg noen plass uten hjelp av andre. Bor han i en by med offentlig kommunikasjon trenger han ikke bil. Hadde kanskje vært ok å ha lappen,slik at man kan låne/leie bil ved behov 

Men du har vel lappen og bil selv, TS, så med mindre han forventer at du skal kjøre ham overalt, så spiller det vel ingen rolle?

For 40 - 50 år siden var det ikke så mange kvinner som hadde lappen og egen bil, så da måtte mennene stille opp som sjåfør.

Anonymkode: 6d043...cc6

• Liker 1
Skrevet

Hvis han eier egen bolig og har førerkort trenger han ikke ha bil fir min del. 

Anonymkode: 96989...bed

• Liker 1
Skrevet

Vi har kvittet oss med bilene. Vi har gangavstand til alt. Leier bil ved behov. Det er mye billigere.

Anonymkode: af845...d88

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Her vi bor i en liten by i nord, bør man ha bil. Lite offentlig transport, kun buss og dem går ikke særlig ofte heller. Her er det ikke noe problem med parkering utenfor boligene heller. Så her ville jeg sett det som litt negativt at han ikke hadde bil og i mitt stille sinn tenkt " dårlig økonomi/har mista lappen".

Hadde jeg bodd mer sentralt med godt utbygd kollektivtilbud samtidig som det i storbyer ofte er problematisk med parkering, hadde jeg ikke reagert på at en potensiell partner var uten bil. 

Tillegg: her jeg bor er det ikke alle mulige slags billeiemuligheter, kun type Hertz. Bor man et sted med felles bil tilgjengelig for leie i borettslag eller andre enkle muligheter for å leie av privatperson kan man jo lett klare seg uten egen bil med alle kostnadene det fører med seg.

Endret av Eneri
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer veldig an på hvor man bor da. Bor man i sentrum i Oslo så kan garasjeplass koste 1.5 mill og hvis alt du skal er 10 min gange, mens det å kjøre er evig mas med enveiskjørte gater og parkeringsproblemer så er det jo idioti å ha bil. Bor du ute på landet så må du nesten ha bil, og da kan det være et rødt flagg.

Litt utenfor sentrum? Kommer fortsatt an på, Bor han rett ved et kollektiv knutepunkt så er det noe helt annerledes enn om han et sted hvor det er klønete.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Spørsmål: ville dere sett på det som et rødt flagg at en voksen mann ikke har egen bil? Lurer på det nettopp fordi jeg har truffet en fyr, men må si at jeg stusser noe veldig over akkurat dette. Han har nemlig ikke egen bil, og han er i 30-årene. Er ikke dette veldig spesielt da? I følge han så klarer han seg fint med buss, tog og lignende. Men hvis han skal noe annet da? Flytte ting eller hente noe? Han blir jo veldig bunnet og avhengig av andre. Noen ganger skjønner jeg bare ikke valgene til andre. Han bor litt utenfor sentrum.

Anonymkode: e39f7...23d

spørs hvor han bor. Bor han i en større by så kan jeg skjønne at de ikke har bil. Men bor de som meg så hadde jeg stusset. 

Jeg datet en gang en kar fra en by som ikke hadde bil. For meg ble det veldig tungvindt når jeg måtte hente og levere på busstopp hver gang vi skulle møtes og kjente med en gang at dette her kom ikke til å funke for meg. Han ville bli sittende mye alene og var redd for at det ble mas om at jeg skulle kjøre han hit og dit kanskje etter jobb osv.. tok ikke sjansen. Ikke var de rette følelsene der heller så jeg takka for meg. 

Skrevet

Jeg hadde syntes det var rart. Helt ærlig blir det et rødt flagg for meg. Har han ikke planer å kjøpe seg bil? 

Anonymkode: adce5...874

Skrevet

Nei. 

Men det er et rødt flagg at en dame kommer på KG for å spørre om røde flagg. 

Anonymkode: 40764...d90

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Har ikke bil eller lappen. Dame 35. Med 3 barn. 

Bruker buss, tog og taxi uansett hvor jeg reiser. 

Må keg ha hjelp til noe spør jeg familie. Men det skjer kanskje 2 ganger i året. Da får de betaling også siden ddt faktisk er en tjeneste/situasjon jeg har satt meg i selv.

Ser heller deg på som rødt flagg som er så dømmende 🚩

Anonymkode: ece3d...9b0

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg bor et sted der jeg er helt avhengig av egen bil til og fra jobb og uansett hvor jeg skal (på landet). Men vil ikke si dette er et rødt flagg, så lenge mannen ikke blir helt avhengig av at andre skal kjøre ham rundt. 

Skrevet

Nei, det er ikke et rødt flagg. Ingenting å stusse over eller tenke at er spesielt.

Herregud, folk må få hodet ut av andres ræv altså! 

Men for all del, om det er bilen du ønsker kjærlighet fra, så er jo den veldig viktig. Mulig du burde sette deg ned og kjenne etter hva som er viktig for deg i livet. 

Anonymkode: 38e3c...1e8

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...