AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #1 Skrevet 13. august 2023 Jeg og kona har endt opp i et «praktisk» forhold, og vi er enige om at ting ikke er som det var. Vi er i 40 årene og vi har begge endt opp som « voksne « folk, men daddybod som det heter på meg. Og ja, etter mange år sammen er det jo ikke sånn at vi flørter eller romantiske sammen lenger. Vi har da endt opp stort sett uten romantikk, de gode samtalene og sex. Derfor kaller jeg det dt praktisk forhold. For hennes del så har hun gårt opp en del kilo, gitt opp utseende, sjarm og flørt. Hun er bare mamma til barna på en måte Jeg er den som prøver å snakke om dette mens kona prøver å unngå temaet. Jeg har fått høre at hun føler seg ekkel selv, hun tenner ikke på meg lenger osv. Jeg har til og med fått beskjed om å slanke meg og gjøre meg selv mer attraktiv for henne slik at hun kanskje får lyst på erotikk og sex igjen. Hun legger liksom alt på meg, og klarer ikke å engasjere seg selv på noe vis. Hun er ikke interesert eller i stand til å snakke om problemene, og med det så ender det bare opp med alt er min feil. Jeg maser om sex, jeg maser om flørt og jeg maser om å snakke sammen. Jeg gjør jo dette for å reparere forholdet, men hun vil ikke og som sagt legger slt ansvar på meg. Alt er min skyld og jeg er ikke attraktiv nok lenger. Jeg er rett og slett ikke bra nok lenger.! Hva tenker dere om hennes måte å takle det på? Jeg Har nå endt opp med å trene regelmessig, gått ned noen kilo og jobber masse med meg selv mentalt for å bli mer «våken og sterk» mentalt. Jeg har det bedre enn på mange år og føler meg ganske bra nå. Jeg skal fortsette med dette for å bli mer attraktiv for henne, men jeg kjenner at jo mer jeg tar tak i meg selv jo mer urettferdig kjenner jeg hennes fremferd er. Jeg føler det er urettferdig at hun kan si at hun ikke tenner på meg lemger, og ber meg fikse meg selv. Er ikke hun også medansvarlig for at gnisten i forholdet skal leve? Jeg møter mange kvinner gjennom jobb og merker at jeg «har draget» Jeg må innrømme at det frister å ta henne på ordet og innse at jeg ikke er bra nok for henne lenger og bare gå videre. Anonymkode: 222ff...5b3 1 6 2
Mustang Skrevet 13. august 2023 #2 Skrevet 13. august 2023 Fortsett det gode arbeidet med deg selv. Bonusen er at du blir mer attraktiv for andre, og det kan fort komme godt med. Sånn du beskriver det, er det vel bare en utvei? 9 6
Millinea Skrevet 13. august 2023 #3 Skrevet 13. august 2023 Kan jo krysse fingrene for at når hun ser innsatsen du gjør så får hun motivasjon til å gjøre en innsats selv også, gi henne en sjans til å finne motivasjon. Du har nå vist handling. I mitt hode hvis hun da ikke gjør noe etterhvert så er det dødt? Begge må gjøre noe. Sett deg en tidsfrist før du går videre? 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #4 Skrevet 13. august 2023 Begge må jobbe med seg selv og samlivet livet ut. Noen velger å leve sammen som venner, men da må jo begge være enige i det. Og dere har ikke gode samtaler/god kommunikasjon? Da ville jeg sagt at det var litt dødfødt å fortsette. Anonymkode: 80c8b...ad4
ESFP Skrevet 13. august 2023 #5 Skrevet 13. august 2023 Det hjelper ikke å bli fit for at hun skal bli tiltrukket av deg. Kvinner i lange forhold tenner ikke bare på en kropp, men mest på å "bli sett" emosjonelt. Hvis dere virkelig kunne snakket om problemene og vært sårbar og åpen for hverandre, ville dere kunnet snudd dette. Men da må dere begge være med. Hvis ikke hun vil "bli sett", kan du ikke tvinge henne. Dette handler om mer enn sex. Jeg ville foreslått parterapi over tid, hvis ikke hun er med kan det være du må gå fra forholdet. 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 Her er livet ditt fremover: du går ikke videre i livet. Du blir hos din kone. Du finner noen på si å ha sex med. For å holde på elskerinnen, må du si at du skal forlate konen din. Du har fremdeles ingen planer om å forlate konen. Fordi du bor bare sammen med henne praktisk for barna slik du sier til elskerinnen. Elskerinnen drar. Du bruker mye tid å søke etter ny, mens du fremdeles bor med din kone. Du blir hos din kone resten av livet, samtidig jakter du på sex med andre. Lykke til! Anonymkode: 9d1c4...3ff 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 Hvis min mann hadde sagt til meg at han ikke lenger tenner på meg, og bedt meg slanke meg og gjøre meg mer atraktiv, tror jeg at jeg hadde sagt takk og farvel. Iallefall hvis han selv ikke hadde gjort en innsats andre veien. Nei, hadde gjort det uansett. Hvis en sier sånn til partneren sin, er det over. Fortsett og ta vare på deg selv, for din egen del, og tenk nøye over om du vil være i et dødt forhold resten av livet. Alder og barn er ingen grunn til å ikke ha et levende og varmt forhold. Min mann og jeg er ikke like faste i fisken som vi en gang var, og vi har mange barn som krever sitt, men vi har et aktivt sexliv, og er spontane og romantiske. Anonymkode: 25883...125 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #8 Skrevet 13. august 2023 Det virker som om dere er i en dårlig sirkel hvor begge legger merke til hva den andre ikke gjør i forholdet. Trives dere i hverandres selskap? Hva bidrar dere med, praktisk og emosjonelt? Anonymkode: 38b8b...828 5 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #9 Skrevet 13. august 2023 Familievernkontoret. Anonymkode: 6ee06...407
Gjest Paramount Skrevet 13. august 2023 #10 Skrevet 13. august 2023 Når hun ikke føler seg sexy lenger, uansett hva hun finner på eller gjør, er de fleste forhold i praksis over. Da er det bare rutinearbeid igjen, det er også nok for mange. I et forhold er det meste begges ansvar. Også dette. At hun føler seg sexy. Noen kvinner påstår at de klarer seg helt fint uten å noensinne føle seg sexy også, da er forholdet i hvert fall over.
Blåtrå Skrevet 13. august 2023 #11 Skrevet 13. august 2023 Hun er ferdig i forholdet. Du må bare bestemme deg om du vil bruke livet ditt på å bo der av praktiske årsaker. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #12 Skrevet 13. august 2023 Hvor gamle er barna deres da? Er de gamle nok til å takle å pendle mellom to hjem, et hos mor og et hos far? Det er fremdeles håp om å finne seg en ny partner i deres alder, så hvorfor stagnere og finne seg i et liv der partneren ikke ser ut til å bry seg om noe, ikke en gang sitt eget utseende og vekt? Det er det første som skal tas tak i om en kvinne skal føle seg attraktiv og få lyst på sex igjen. Det nytter ikke om hun føler seg tykk og utilpass, med mange gamle babykilo på kroppen fremdeles. Du får ta et valg. Jeg synes egentlig det høres ut som du har tatt valget allerede, men du har bare ikke sagt det til kona ennå. Gjør det FØR du bestemmer deg for å gå ut på kjøttmarkedet igjen. Utroskap skal du holde deg for god for. Da kan hun (kona) i det minste ikke bli bitter og sint for DET, og bruke det mot deg og legge kjepper i hjulene og gjøre alt for å være kjip senere. Sånn kan bedratte kvinner bli. Anonymkode: 134c0...a9f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #13 Skrevet 13. august 2023 Kanskje sette dere ned og være ærlige med hverandre. Å gå videre er vel ikke så lett? Er ikke mye romantisk med barn i to hjem? Du skriver ikke hvor gamle barna er. Kan dere finne på noe ilag? Mannen og jeg går tur sammen hver dag. Drikker kaffe alene hver dag etter middag, der vi forteller hvordan dagen vår har vert. Etter over 20 år sammen er ting ganske forutsigbart, men han er likevel min beste venn. Anonymkode: 33937...59d 2
Ardenus Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 Dra a med på trening, så har dere noe å gjøre sammen. Gå turer osv 3
Virrevirrevapp Skrevet 13. august 2023 #15 Skrevet 13. august 2023 Kan dere ikke være mer aktiv som familie? Sykkeltur, fjelltur, familiepark, fiske? Dere skal jo også lære barna å være i bevegelse. Og få inn litt minimum hverdagstrim selv. Og sette av tid til date og nærhet. Da kan lysten på flørt og sex komme. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #16 Skrevet 13. august 2023 ESFP skrev (3 timer siden): Det hjelper ikke å bli fit for at hun skal bli tiltrukket av deg. Kvinner i lange forhold tenner ikke bare på en kropp, men mest på å "bli sett" emosjonelt. Hvis dere virkelig kunne snakket om problemene og vært sårbar og åpen for hverandre, ville dere kunnet snudd dette. Men da må dere begge være med. Hvis ikke hun vil "bli sett", kan du ikke tvinge henne. Dette handler om mer enn sex. Jeg ville foreslått parterapi over tid, hvis ikke hun er med kan det være du må gå fra forholdet. Dette! Jeg var gift med en mann med en flott kropp som sikkert mange damer så på som attraktiv. Men hva hjelper vel det når fyren var en dott og alt i forholdet var helt kaos. Jeg innså at jeg hadde et voksent barn i hus som aldri ville modnes, mens problemet for han var mangel på sex. Jeg forsøkte å sette ord på problemene fra mitt ståsted, men hans eneste fokus var fortsatt kun mangel på sex. Sex, sex, sex var alt det handlet om. Jeg har det så mye bedre etter skilsmissen. Det er umulig å hente frem tenning og ha sex når man har fått avsmak på en mann som kun har sex i fokus. Tror ikke det finnes noe mer avtennende enn menn som klager over mangel på sex uten evne til å lytte til hva som er årsak til at kona/samboer/kjæreste ikke orker eller har lyst til å ha sex. Når det er sagt ville jeg ikke giddet parterapi med en sånn mann. Skilsmisse er iblant beste løsning! Anonymkode: d3a61...6f1 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #17 Skrevet 13. august 2023 Men hva gjør du for st hun skal føle seg vel? En ting er å snakke om det, men hva gjør du faktisk? Vi kvinner trenger å føle oss sexy, ikke fordi at mannen skal gripe tak i rompa vår og ha sex med oss men for å kjenne oss deilige, bare fordi. Så å starte å bekrefte hennes tross noen ekstra kilo er en start. Fortell henne at hun er fin. Fortell henne ofte st hun er den fineste, for deg. Vi trenger alle å høre det. Dette kan være en begynnelse. Mange menn tar alt for enkelt på vårt kvinners behov for å føle oss verdsatt av dere. Tar for lett på vårt behov for bekreftelse på at vi er kvinnen med stor K for akkurat deg. Dette gjøres ikke vis sex, sex er det som kan komme etter du har klart å få henne til å føle deg så vel. For deg. Anonymkode: 74f50...1df 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #18 Skrevet 13. august 2023 Er bare å forlate henne, når hun har låst seg fra å kommunisere så er det ikke vits å prøve lengere, det som kommer i livet ditt fremover er at du forsøker å fikse forholdet men at hun allerede har lagt forholdet bak seg. Hun er i en sorg prosess nå og bruker tid på å sørge seg igjennom det sammens med deg samtidig som hun setter seg opp for fremtiden. Det tar kanskje 6mnd-2år før hun er klar for å forlate deg, så jeg ville bare forlatt henne nå og begynt å finne meg selv Anonymkode: 92148...e8c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #19 Skrevet 13. august 2023 Sutrekopp. Så lite mandig som du virker, er det lett å skjønne at hun ikke har lyst. Anonymkode: 4addb...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #20 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg og kona har endt opp i et «praktisk» forhold, og vi er enige om at ting ikke er som det var. Vi er i 40 årene og vi har begge endt opp som « voksne « folk, men daddybod som det heter på meg. Og ja, etter mange år sammen er det jo ikke sånn at vi flørter eller romantiske sammen lenger. Vi har da endt opp stort sett uten romantikk, de gode samtalene og sex. Derfor kaller jeg det dt praktisk forhold. For hennes del så har hun gårt opp en del kilo, gitt opp utseende, sjarm og flørt. Hun er bare mamma til barna på en måte Jeg er den som prøver å snakke om dette mens kona prøver å unngå temaet. Jeg har fått høre at hun føler seg ekkel selv, hun tenner ikke på meg lenger osv. Jeg har til og med fått beskjed om å slanke meg og gjøre meg selv mer attraktiv for henne slik at hun kanskje får lyst på erotikk og sex igjen. Hun legger liksom alt på meg, og klarer ikke å engasjere seg selv på noe vis. Hun er ikke interesert eller i stand til å snakke om problemene, og med det så ender det bare opp med alt er min feil. Jeg maser om sex, jeg maser om flørt og jeg maser om å snakke sammen. Jeg gjør jo dette for å reparere forholdet, men hun vil ikke og som sagt legger slt ansvar på meg. Alt er min skyld og jeg er ikke attraktiv nok lenger. Jeg er rett og slett ikke bra nok lenger.! Hva tenker dere om hennes måte å takle det på? Jeg Har nå endt opp med å trene regelmessig, gått ned noen kilo og jobber masse med meg selv mentalt for å bli mer «våken og sterk» mentalt. Jeg har det bedre enn på mange år og føler meg ganske bra nå. Jeg skal fortsette med dette for å bli mer attraktiv for henne, men jeg kjenner at jo mer jeg tar tak i meg selv jo mer urettferdig kjenner jeg hennes fremferd er. Jeg føler det er urettferdig at hun kan si at hun ikke tenner på meg lemger, og ber meg fikse meg selv. Er ikke hun også medansvarlig for at gnisten i forholdet skal leve? Jeg møter mange kvinner gjennom jobb og merker at jeg «har draget» Jeg må innrømme at det frister å ta henne på ordet og innse at jeg ikke er bra nok for henne lenger og bare gå videre. Anonymkode: 222ff...5b3 Fortsett det bra arbeidet med deg selv, forsøk fvk (familievernkontoret) der en trrdje part kan hjelpe dere med kommunikasjonen! Hjelper ikke det så gå videre, om hun ikke er villig til å jobbe eller gjøre noe for forholdet selv. Dere er to om det! Anonymkode: 1e23e...ea0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå