AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #1 Skrevet 13. august 2023 Skal selge bolig og ikke ha interiørstylist. Har dere noen tips for interiør før bildene? Har gang, bod, bad, soverom som er veldig lite, stue, kjøkken og veranda. I stua er det sofa/tv, på samme vegg som sofaen er det et spisebord. Over sofaen henger det bilder, over spisebordet ingenting. Bør jeg henge opp noe der? Syns ikke det ser tomt ut selv, men vet ikke hva andre kan tenke. Og i gangen er det per nå kun en plante og knagg, ingenting mer. Anonymkode: f34de...30f
enkefru Skrevet 13. august 2023 #2 Skrevet 13. august 2023 Det er vel en fotograf som skal ta bildene? -denne vil si fra om du bør henge opp noe/fjerne noe.
Bombasi Skrevet 13. august 2023 #3 Skrevet 13. august 2023 (endret) I utgangspunktet tenker jeg at fåtallet av oss lar seg sjarmere av stylingen på bildene, og mye av stylingen er støy som folk irriterer seg av. At det står lys og blomster på senga og at det henger bilder over sofa er det ingen som bryr seg om. Rydd, støvsug og tørk støv, er mitt råd. I mindre rom kan det være en fordel å ta ut unødvendige ting for å gjøre rommet "større", før du tar bildet. Og skru på alt av lys, hold kameraet vertikalt og gå inn i en krå av rommet før du tar bildet. Endret 13. august 2023 av Bombasi
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #4 Skrevet 13. august 2023 Bombasi skrev (5 timer siden): I utgangspunktet tenker jeg at fåtallet av oss lar seg sjarmere av stylingen på bildene, og mye av stylingen er støy som folk irriterer seg av. At det står lys og blomster på senga og at det henger bilder over sofa er det ingen som bryr seg om. Rydd, støvsug og tørk støv, er mitt råd. I mindre rom kan det være en fordel å ta ut unødvendige ting for å gjøre rommet "større", før du tar bildet. Og skru på alt av lys, hold kameraet vertikalt og gå inn i en krå av rommet før du tar bildet. Årsaken til at de har bilder på stueveggene og soverom på bildene, er pga det skaper mer dybde sånn at det ikke ser flatt og todimensjonalt ut på bildene. Dekor skaper en stemning istedenfor at det er helt tomt. Velg noe moderne, enkelt. Det som nevnes over om renhold, er jo en selvfølge, og et minimum… Og nei, ikke nødvendig å skru på «alle lys», det tar fortografen seg av, og slår på lamper om det behøves. Heng opp et speil i gangen. Anonymkode: a7de2...587 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #5 Skrevet 13. august 2023 Fjugur skrev (6 timer siden): Det er vel en fotograf som skal ta bildene? -denne vil si fra om du bør henge opp noe/fjerne noe. Det er litt for sent å få beskjed om å henge opp bilder eller andre ting, når fotografen er der for å ta bildene... Små ting, som å fjerne en stol, ta bort et bilde, flytte på en plante el.l. kan selvsagt gjøres med fotografen til stede. Om fotografen er på befaring på forhånd kan man selvsagt gjøre større endringer, men det er vel ikke vanlig? Her i området er det i hvertfall kun megleren som er på besøk før selve bildene skal tas, men meglere har jo gjerne også noen tips til hva som burde gjøres. Bombasi skrev (6 timer siden): I utgangspunktet tenker jeg at fåtallet av oss lar seg sjarmere av stylingen på bildene, og mye av stylingen er støy som folk irriterer seg av. At det står lys og blomster på senga og at det henger bilder over sofa er det ingen som bryr seg om. Rydd, støvsug og tørk støv, er mitt råd. I mindre rom kan det være en fordel å ta ut unødvendige ting for å gjøre rommet "større", før du tar bildet. Og skru på alt av lys, hold kameraet vertikalt og gå inn i en krå av rommet før du tar bildet. Jo, det er skremmende mange som blir sterkt tiltrukket/påvirket av det som er kjempeenkelt å gjøre noe med (og bryr seg desto mindre om dyre, arbeidskrevende, "usynlige" ting), selv ting som ikke følger med boligen ved salg, som for eksempel blomster, pynt og annet som "skaper den gode stemningen". Det burde selvsagt ikke være viktig eller avgjørende, men det er det for mange. Derfor et det veldig viktig å få boligen til å se innbydende ut - og da er det ikke nok å bare rengjøre den! Som noen andre sa, at boligen er rengjort er "the bare minimum"! 😳 Anonymkode: 6d3e5...abe 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 Jeg vil tro at en litt styla bolig med preg av estetiske vibber vil fremstå litt mer attraktiv.. Absolutt verdt et forsøk. Rydd vekk små nipps og sett heller frem store vaser, pyntegjenstander. Grønn plante/palme på badet samt såpe flasker i stil med fargene på badet og hånkle. Gå gjerne for sort all over, det er litt inn nå virker det som. (Sorte vaser, boller, baderoms såper, puter, møbler. Kjøkkenet pyntes gjerne med urter og frukt/grønnsaker ev bakst. Rydd bort alt av sko og klær i entre. Sort speil i entreen. Friske blomster på spisestuebordet. Kanskje også et speil i spisestuen. Anonymkode: 88080...af5 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 Pluss tenk kontraster! Anonymkode: a7de2...587 1
Apekatten Skrevet 13. august 2023 #8 Skrevet 13. august 2023 Se på andre boligannonser for å få litt inspirasjon. ikke ha for mye ting og pynt, da ser det bare rotete ut. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #9 Skrevet 14. august 2023 Vi hadde delstyling da vi solgte bolig for noen år siden, og fikk med oss noen gode ideer videre. Noe av dette er muligens utdatert, men stylisten fjernet langt flere møbler enn jeg var forberedt på! Stuebordet ble fjernet, og erstattet av et lite sidebord. Nattbordene på soverommet sto litt trangt, så de måtte også bort. Alt av praktiske møbler som skittentøyskurver og dorullstativ ble ryddet bort. Hun hadde med veldig mange puter. På kjøkkenet beholdt hun én kokebok, og samlet litt pene oljeflasker, salt og pepper på en liten plate. Kun et par matchende såper i dusjen, og pene nye håndklær på håndklestativet og i åpne hyller - ingen håndklær som hang fra krok. Anonymkode: 107e6...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #10 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Vi hadde delstyling da vi solgte bolig for noen år siden, og fikk med oss noen gode ideer videre. Noe av dette er muligens utdatert, men stylisten fjernet langt flere møbler enn jeg var forberedt på! Stuebordet ble fjernet, og erstattet av et lite sidebord. Nattbordene på soverommet sto litt trangt, så de måtte også bort. Alt av praktiske møbler som skittentøyskurver og dorullstativ ble ryddet bort. Hun hadde med veldig mange puter. På kjøkkenet beholdt hun én kokebok, og samlet litt pene oljeflasker, salt og pepper på en liten plate. Kun et par matchende såper i dusjen, og pene nye håndklær på håndklestativet og i åpne hyller - ingen håndklær som hang fra krok. Anonymkode: 107e6...6bb Vi hadde ikke delstyling, men gjorde akkurat det du skrev. Mannen min mente jeg fjernet for mange møbler, men megler og fotograf ble meget fornøyd med bildene. Passet også på å fargekoordinere det vi hadde fremme i leiligheten, slik at det ikke var et virvar av farger fra rom til rom. Anonymkode: d7f64...6b6 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #11 Skrevet 14. august 2023 Bombasi skrev (På 13.8.2023 den 10.57): I utgangspunktet tenker jeg at fåtallet av oss lar seg sjarmere av stylingen på bildene, og mye av stylingen er støy som folk irriterer seg av. At det står lys og blomster på senga og at det henger bilder over sofa er det ingen som bryr seg om. Rydd, støvsug og tørk støv, er mitt råd. I mindre rom kan det være en fordel å ta ut unødvendige ting for å gjøre rommet "større", før du tar bildet. Og skru på alt av lys, hold kameraet vertikalt og gå inn i en krå av rommet før du tar bildet. Er desverre ikke sånn. Alle meglere, stylister og fotografer sier stort sett det samme = Middelandrende/eldre kjøpere er de med dårligst fantasti, og de man må dekorere for. Stu vekk det meste, gjør det nøytralt og delikat, for godt voksne klarer ikke ofte å se for seg kontoret eller gamingrommet som et soverom etc. Anonymkode: 43edd...aad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå