Gå til innhold

Overgang til naturlig deodorant. JEG LUKTER GAMMEL GRIS..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter mye med at hvite klær blir ødelagt av vanlig deodorant, alt blir gult under armene. Har lest meg fram til at det gjerne er stoffene i deodorantene som gjør det og ikke svetten i seg selv. Jeg ble rådet til å prøve å bruke naturlig deodorant og har nå kjøpt en på Life som er brukt i 1 uke.

Jeg STINKER. FYYYYYYY FADER for en lukt.

Ei venninne gjorde det samme for en stund siden og sa at hun også opplevde det i en periode men at det gikk over.

Dere som bruker naturlig deo; opplevde dere det samme og når går det over?? 🤢

Anonymkode: 290b9...bc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har også prøvd deodoranter som ikke skal gi flekker antar jeg? Da tror jeg at jeg heller hadde kuttet ned på å bruke hvite overdeler. Beklager mitt dårlige svar, men jeg hadde aldri orket å gå rundt og lukte vondt.

Anonymkode: dcadf...bd7

• Liker 7
Skrevet

Vask under armene med basiron wash to ganger i uka. Det hjelper på svettelukta.

Anonymkode: fb774...52a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har også prøvd deodoranter som ikke skal gi flekker antar jeg? Da tror jeg at jeg heller hadde kuttet ned på å bruke hvite overdeler. Beklager mitt dårlige svar, men jeg hadde aldri orket å gå rundt og lukte vondt.

Anonymkode: dcadf...bd7

Såklart, men de inneholder jo fortsatt alkohol og aluminium så de hjelper ikke i praksis.

Det lukter visstnok i en overgangsperiode før det gir seg, så det må man visst bare holde ut 🥲🥲

Skrevet

Hvordan type deodorant brukte du tidligere? Og hvordan type klar har du brukt. Jeg bruker deo hver dag og aldri opplevd en eneste flekk under armene på klær. Har du prøvd spray? 

Anonymkode: 13206...71f

Skrevet

Vask under armene med basiron wash to ganger i uka. Det hjelper på svettelukta.

Anonymkode: fb774...52a

https://apotekfordeg.no/produkter/basiron-ac-wash-gel-5-100-g/?gclid=CjwKCAjw_uGmBhBREiwAeOfsd2Hakq9_80e0nThprsw805L0vmToFmjOA4BHcLtB07BfMJUev_pSVxoCWQkQAvD_BwE

Denne? Har du prøvd, og hvor fort gikk det over?

Skrevet (endret)

Jeg bruker denne og blir ikke spesielt plaget av misfarging.

image.thumb.png.10d888c767084ac526e38f9833edc8ef.png

Har sluttet med roll-on siden det er både klissete og mer irriterende for huden og setter seg mer i klærne. Spray-deo virker å være mye mer vanlig i andre land  men jeg skjønner i grunnen ikke helt hvorfor, for det er veldig praktisk. 

Den inneholder selvsagt alt som er usunt, men det er jo uansett lite vits i å bruke en deo som ikke funker. 

Endret av Elle Melle
  • Nyttig 1
Skrevet

Den eneste naturlige deodoranten jeg har opplevd at funker, er de fra Soapwalla. Har prøvd så utrolig mange mineraldeodoranter og krystalldeodoranter som ikke gir noen effekt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan type deodorant brukte du tidligere? Og hvordan type klar har du brukt. Jeg bruker deo hver dag og aldri opplevd en eneste flekk under armene på klær. Har du prøvd spray? 

Anonymkode: 13206...71f

Hvis du aldri har fått en eneste gulvet flekk under armene på hvite klær så gratulerer jeg deg 😊

https://mutert.no/innlegg/gule-armhuler-til-besvaer/

Skrevet

Den eneste som  funker på meg er palmolive glamorous. Hvis jeg prøver noen andre så lukter jeg svette etter en arbeidsdag, mens glamorous holder hele dagen. Merkelig

Anonymkode: 2f9bf...2b8

Skrevet

Når du har vasket deg under armene så har du ren hud med svettekjertler. Deodoranten påvirker ikke mer enn akkurat mens du har den på. Hvis du nå hat gått over til et naturlig produkt, så antar jeg det ikke er noe som vil påvirke svettekjertlene og huden din i veldig stor grad utenom akkurat i det du har det på. Det gir ingen mening at hvordan denne deodoranten virker skal bli bedre over tid.

Enig med dem som sier at du kanskje må vurdere andre farger enn hvitt og hvis du vil bruke det heller prøve å finne tips til å vaske de hvite toppene.

Anonymkode: 4803f...a50

Skrevet
Elle Melle skrev (4 minutter siden):

Jeg bruker denne og blir ikke spesielt plaget av misfarging.

image.thumb.png.10d888c767084ac526e38f9833edc8ef.png

Har sluttet med roll-on siden det er både klissete og mer irriterende for huden og setter seg mer i klærne. Spray-deo virker å være mye mer vanlig i andre land  men jeg skjønner i grunnen ikke helt hvorfor, for det er veldig praktisk. 

Den inneholder selvsagt alt som er usunt, men det er jo uansett lite vits i å bruke en deo som ikke funker. 

Kan ikke folk bare svare på spørsmålet jeg stiller? At du bruker denne er jo på ingen måte relevant for spørsmålet 😊

Skrevet

Kan ikke folk bare svare på spørsmålet jeg stiller? At du bruker denne er jo på ingen måte relevant for spørsmålet 😊

Oisann... 

Personen har jo til og med lagt inn bilde av noe som kan være et godt alternativ.

Om du skal være så frekk når folk prøver å hjelpe, så kommer det ingen tips fra denne kanten. 

Anonymkode: a7d93...8f5

• Liker 5
Skrevet

Når du har vasket deg under armene så har du ren hud med svettekjertler. Deodoranten påvirker ikke mer enn akkurat mens du har den på. Hvis du nå hat gått over til et naturlig produkt, så antar jeg det ikke er noe som vil påvirke svettekjertlene og huden din i veldig stor grad utenom akkurat i det du har det på. Det gir ingen mening at hvordan denne deodoranten virker skal bli bedre over tid.

Enig med dem som sier at du kanskje må vurdere andre farger enn hvitt og hvis du vil bruke det heller prøve å finne tips til å vaske de hvite toppene.

Anonymkode: 4803f...a50

Anbefaler at du leser deg litt opp på problemstillingen hvis du lurer på hvorfor overgangen blir som den blir 😊

Jeg spør om råd fra de som har byttet og hvordan de opplevde overgangen 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Oisann... 

Personen har jo til og med lagt inn bilde av noe som kan være et godt alternativ.

Om du skal være så frekk når folk prøver å hjelpe, så kommer det ingen tips fra denne kanten. 

Anonymkode: a7d93...8f5

Jeg har ikke spurt om hjelp, jeg har spurt om erfaringer fra de som har prøvd det samme 😊 Om dere ikke tåler å få påpekt at dere hverken svarer på spørsmålet eller hva jeg snakker om og tar det som frekt så går det på egen kappe. Jeg har ikke svart frekt, jeg påpeker at svaret ikke har noe med det jeg spør om å gjøre. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Innlegget ditt beskriver et problem (misfarging).

Du har valgt en løsning på problemet som ikke funker fordi du ble tipset om det. 

Dette er et annet tips, der man muligens løser det originale problemet uten at du dermed får det nye problemet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rosa Dartle skrev (7 minutter siden):

Den eneste naturlige deodoranten jeg har opplevd at funker, er de fra Soapwalla. Har prøvd så utrolig mange mineraldeodoranter og krystalldeodoranter som ikke gir noen effekt. 

Takk for tips! Hadde du en overgang hvor du opplevde mer lukt eller fungerte den med en gang?

Skrevet
Elle Melle skrev (1 minutt siden):

Innlegget ditt beskriver et problem (misfarging).

Du har valgt en løsning på problemet som ikke funker fordi du ble tipset om det. 

Dette er et annet tips, der man muligens løser det originale problemet uten at du dermed får det nye problemet. 

Jeg spør ikke om råd til problemet 😊 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dere som bruker naturlig deo; opplevde dere det samme og når går det over??

Her er spørsmålet 😊

• Liker 2
Skrevet

Takk for tips! Hadde du en overgang hvor du opplevde mer lukt eller fungerte den med en gang?

Den fungerte godt, opplevde ingen lukt. Men den er ikke slik at den hindrer svette, og det er uvant og noe man må venne seg til. Må innrømme at jeg har gått tilbake til Cosmica uparfymert antiperspirant. 🙈 Men jeg brukte den fra Soapwalla i 2-3 år. 

Skrevet
Rosa Dartle skrev (3 minutter siden):

Den fungerte godt, opplevde ingen lukt. Men den er ikke slik at den hindrer svette, og det er uvant og noe man må venne seg til. Må innrømme at jeg har gått tilbake til Cosmica uparfymert antiperspirant. 🙈 Men jeg brukte den fra Soapwalla i 2-3 år. 

Kan godt hende det blir bytting for meg og etter hvert, evt botoxbehandling på sikt. Men jeg er villig til å prøve ihvertfall 😊 Vanlig deo har aldri gjort noe for svetten min uansett annet enn å kamuflere lukt. Svetter likevel 🤪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...