Gå til innhold

Hadde du giddet å ha ekstrajobb med veldig lav lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ekstrajobb innen helse. Med tillegg og etter skatt har jeg utbetalt ca. 1100 kroner for 7.5 timers jobb uten matpause. Hadde du giddet det?

Jeg teller veldig på knappene om det egentlig er verdt å ofre så mye tid på noe så lite, og som jeg i tillegg belaster ryggen min veldig på. 

Anonymkode: 026cb...4f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter skatt sier jo ingenting. Hva har du brutto (før skatt)?

Anonymkode: c6dda...c0b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Etter skatt sier jo ingenting. Hva har du brutto (før skatt)?

Jo, det sier hva jeg faktisk får utbetalt. Og det er det som er relevant her. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en ekstrajobb med lav lønn. Jobber hvilende natt. Får betalt for å sove ett annet sted på natta. Det synes jeg er greit. 

Anonymkode: 20c54...d1d

• Liker 1
Skrevet

Hadde beholdt den for å evt kunne søke på stillunger intrrnt.

Anonymkode: 1931c...ad0

Skrevet

Kommer an på.

Jeg liker å ha noe å gjøre, så kunne lett jobbet gratis om alternativet var å gå hjemme. 

Om økonomien knep veldig, og dette gjorde at alt gikk rundt, er det en selvfølge at jeg hadde fortsatt.

Om jeg var dels arbeidsledig, og dette var det som på CV viste at jeg var villig til å stå på, så ville jeg fortsatt. 

Anonymkode: 150d2...b55

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, det sier hva jeg faktisk får utbetalt. Og det er det som er relevant her. 

Vi vet jo ikke om du har helt feil skattetrekk.

• Liker 5
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har ekstrajobb innen helse. Med tillegg og etter skatt har jeg utbetalt ca. 1100 kroner for 7.5 timers jobb uten matpause. Hadde du giddet det?

Jeg teller veldig på knappene om det egentlig er verdt å ofre så mye tid på noe så lite, og som jeg i tillegg belaster ryggen min veldig på. 

Du har ekstrajobb fordi du har en fulltidsstilling et annet sted? Så skatten din er tilsvarende, er det det du mener?

Hvis du er i desperat behov for de 1100 kronene er de verdt å jobbe for, hvis ikke, kan kanskje det å senke forbruket sitt i stedet være rimeligere i lengden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer an på.

Jeg liker å ha noe å gjøre, så kunne lett jobbet gratis om alternativet var å gå hjemme. 

Bra argument. Det er faktisk veldig viktig for meg også. Takk!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi vet jo ikke om du har helt feil skattetrekk.

Nei, men det har ikke noe med spørsmålet å gjøre. 

Skrevet
Vikarsykepleier skrev (Akkurat nå):

Du har ekstrajobb fordi du har en fulltidsstilling et annet sted? Så skatten din er tilsvarende, er det det du mener?

Hvis du er i desperat behov for de 1100 kronene er de verdt å jobbe for, hvis ikke, kan kanskje det å senke forbruket sitt i stedet være rimeligere i lengden.

Jeg har fulltidsstilling pluss ekstrajobb ja. Jeg lurer på om du hadde giddet å ha ekstrajobb i tillegg til fulltidsjobb for så lite utbetalt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde beholdt den for å evt kunne søke på stillunger intrrnt.

Anonymkode: 1931c...ad0

Hvorfor det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men det har ikke noe med spørsmålet å gjøre. 

Klart det har, hvis du skatter 50% så er det jo ikke rart du føler du har for lite utbetalt, mens det i realiteten ikke er dårlig betalt. 

Anonymkode: 371b4...847

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du sitter jo igjen med 146kr pr time etter skatt, og det på en bi jobb som skattes mye høyere enn vanlig jobb. 

Det er jo bare du å skaffe deg en annen ekstrajobb om du mener du jobber for hardt og tjener for dårlig.

Om du kan jobbe som nattevakt så er det vel ofte mindre jobb og mer tillegg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klart det har, hvis du skatter 50% så er det jo ikke rart du føler du har for lite utbetalt, mens det i realiteten ikke er dårlig betalt. 

Anonymkode: 371b4...847

Men jeg ber ikke om noens mening om jeg virkelig har lav lønn osv. Jeg spør om du hadde giddet å jobbe 7.5 timer for 11000kr utbetalt i en ekstrajobb i tillegg til full jobb. 

• Liker 1
Skrevet
Mt3 skrev (1 minutt siden):

Du sitter jo igjen med 146kr pr time etter skatt, og det på en bi jobb som skattes mye høyere enn vanlig jobb. 

Det er jo bare du å skaffe deg en annen ekstrajobb om du mener du jobber for hardt og tjener for dårlig.

Selvsagt kan jeg både forandre skattetrekk og skifte jobb, men det er ikke det jeg lurer på. 

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har fulltidsstilling pluss ekstrajobb ja. Jeg lurer på om du hadde giddet å ha ekstrajobb i tillegg til fulltidsjobb for så lite utbetalt. 

Da gjentar jeg: Hvis du er i desperat behov for de 1100 kronene er de verdt å jobbe for, hvis ikke, kan kanskje det å senke forbruket sitt i stedet være rimeligere i lengden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg ber ikke om noens mening om jeg virkelig har lav lønn osv. Jeg spør om du hadde giddet å jobbe 7.5 timer for 11000kr utbetalt i en ekstrajobb i tillegg til full jobb. 

*Sorry, en null for mye. 1100, som i hi. 

Skrevet
Mt3 skrev (1 minutt siden):

Eller du kan bare la være å ha ekstrajobben om du ikke er avhengig av inntekten, ofte langt lettere å kutte 1100kr i månedlige utgifter enn å slite seg ut med tunge løft og ikke ha nok fritid til å nyte livet.

• Liker 4
Skrevet
Vikarsykepleier skrev (Akkurat nå):

Da gjentar jeg: Hvis du er i desperat behov for de 1100 kronene er de verdt å jobbe for, hvis ikke, kan kanskje det å senke forbruket sitt i stedet være rimeligere i lengden.

Når du sier «du» mener du deg selv?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...