Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dag 2 uten kvalme idag, etter 3 uker hvor det har vært helt ekstremt. Blir veldig bekymra! Er det vanlig at det slipper helt??

Anonymkode: c78f4...ec8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ikke tas som et sikkert tegn på noe. Noen vil si at kvalmen forsvant og så begynte de å blø og mistet, andre hadde kvalme som kom og gikk, andre mistet kvalmen og det gikk fint. Skjønner at du blir urolig, men det er rett og slett ikke så lett å tolke.

Det er mer sannsynlig at det går bra enn at det ikke gjør det :) Jeg var litt kvalm til visse tidspunkt, men så gikk det over og var knapt kvalm etter uke 8-9.

Anonymkode: 23634...456

• Hjerte 1
Skrevet

Hos meg ble alle symptomer (enn så lite symptomer jeg hadde) borte rundt uke 10. sitter nå her med ei lita frøken 😛 

Anonymkode: 76902...b57

• Hjerte 1
Skrevet

Det er nok veldig individuelt dette med kvalme og symptomer. Jeg mistet ikke kvalmen før i uke 13, men jeg merket en veldig merkbar endring da jeg var ca. 10+0, altså omtrent så langt du er på vei nå. Jeg gikk fra å være skikkelig kvalm døgnet rundt til å bare være litt kvalm i kortere perioder. 

Anonymkode: a3235...25a

• Hjerte 1
Skrevet

Første svangerskapet hadde jeg ikke noe kvalme. Andre svangerskapet var jeg utslått av kvalme, og våknet en morgen i uke 13 uten mer kvalme. 

Anonymkode: 16f35...c74

• Hjerte 1
Skrevet

Det er vanlig at de verste første-trimester symptomene avtar rundt da, det har å gjøre med at morkaka tar over hormonproduksjonen (eller noe sånt). Så det trenger ikke være noe tegn på noe som helst. Om du blir veldig urolig ville jeg spandert på meg en ultralyd, det er den eneste som kan gi deg noe sikkert svar på hvordan det står til der inne ❤

Anonymkode: 73bec...d48

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg var bare kvalm fra uke 7-10. 

Anonymkode: 10f0f...e3a

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, men den kan komme tilbake 😅 

Anonymkode: 2ecbe...997

• Hjerte 1
Skrevet

Ville tatt privat ultralyd! Mest sannsynlig er det ikke tegn på noen ting, for symptomer er så sykt individuelt og kvalmen blir ofte bedre en gang mellom uke 9-14, men det skjer også at symptomer forsvinner som tegn på at noe er galt. Du kan jo ikke gjøre noe fra eller til med det, men om usikkerheten plager deg mye kan det jo lett undersøkes.

Anonymkode: f974b...b70

Skrevet

Jeg opplevde at kvalmen stoppa en dag innimellom, varte totalt fra uke 5-15 ca, kanskje noe kroppen gjør for at man skal få i seg litt næring innimellom

• Hjerte 1
Skrevet

Mistet kvalmen i uke 8, var ikke noe galt her😊

Anonymkode: 2eb1d...640

• Hjerte 1
Skrevet

Helt vanlig når man er kommet så langt ☺ Som de andre sier, så tar morkaka over, noe som gjør at syntomene for mange bedres. Er du veldig bekymret kan du ta en UL privat. 

Anonymkode: 248b8...796

• Hjerte 1
Skrevet

Takk for betryggende svar dere ❤️ Var på ultralyd nå, og alt var heldigvis kjempefint! Og kvalmen kom tilbake med full styrke på morgenen🤢

ts

Anonymkode: c78f4...ec8

• Hjerte 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...