AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #1 Skrevet 13. august 2023 Jeg har i flere måneder søkt på finn etter bolig. Men alle annonser uke etter uke inneholder: "sentralt beligende" "sentrums nær" "kort vei til sentrum". Folk bor jo opp på hverandre. Det er akkurat som man skal trykke seg inn i en knøttliten leilighet / bolig - hvor det alt er for trangt. Hvor er de boligene som er på landet? Hvor man ser kun jorder og skog rundt? Hvor er de? Hvor er de som ikke ligger i sentrum, som ligger for seg selv. Ser jeg på feil plattform? Men, helt ærlig... er jo helt umulig! Vi er en liten familie som virkelig savner landet. Bor i det i hus litt utenfor Bergen. Hagen til huset er ikke vår, men naboen sin. Naboer er rundt oss på alle kanter. Man kan ikke nyte en kaffe stille morgen uten at noen ser på deg. Man hører gressklippere og masse bråk rundt om kring. Hunden kan ikke gå løs og pus kan bli påkjørt. Dette er ikke slik jeg ønsker å bo! Er kanskje ikke finn den rette plattformen for oss som ønsker å bo landelig til? Alle råd og tips tas i mot. Vi er leier og ikke kjøper. Drømmestedet ville vært litt lengere i innlandet, Heidal eller Hardangervidda eller rundt Odda.... bort fra sivilasjonen Anonymkode: 15d09...312
Mt3 Skrevet 13. august 2023 #2 Skrevet 13. august 2023 Hva med å ta kontakt med ulike eiendomsmeglere som opererer i området, kanskje de har noen eiendommer som de vet kommer for salg eller tips til hvor/hvordan du skal lete.
Tvist Skrevet 13. august 2023 #3 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har i flere måneder søkt på finn etter bolig. Men alle annonser uke etter uke inneholder: "sentralt beligende" "sentrums nær" "kort vei til sentrum". Folk bor jo opp på hverandre. Det er akkurat som man skal trykke seg inn i en knøttliten leilighet / bolig - hvor det alt er for trangt. Hvor er de boligene som er på landet? Hvor man ser kun jorder og skog rundt? Hvor er de? Hvor er de som ikke ligger i sentrum, som ligger for seg selv. Ser jeg på feil plattform? Men, helt ærlig... er jo helt umulig! Vi er en liten familie som virkelig savner landet. Bor i det i hus litt utenfor Bergen. Hagen til huset er ikke vår, men naboen sin. Naboer er rundt oss på alle kanter. Man kan ikke nyte en kaffe stille morgen uten at noen ser på deg. Man hører gressklippere og masse bråk rundt om kring. Hunden kan ikke gå løs og pus kan bli påkjørt. Dette er ikke slik jeg ønsker å bo! Er kanskje ikke finn den rette plattformen for oss som ønsker å bo landelig til? Alle råd og tips tas i mot. Vi er leier og ikke kjøper. Drømmestedet ville vært litt lengere i innlandet, Heidal eller Hardangervidda eller rundt Odda.... bort fra sivilasjonen Anonymkode: 15d09...312 Kanskje på finn under fritidsbolig til leie? Eller Airbnb. Men det er stort sett ikke langtidsleie, men man kan kanskje få til en avtale.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #4 Skrevet 13. august 2023 Det er jo flere boliger jo tettere på byene man kommer, så kan tenke meg at det er et flertall av dem på Finn. Men det vil jo hjelpe å snevre inn søket, du vet du kan filtrere det? For eksempel på geografi, størrelse, enebolig etc. Jeg elsker finn og blar ofte gjennom litt på måfå og synes det til stadighet ligger boliger der som er langt uti gokk. Ikke søk på bolig i Bergen, du må nok lengre ut på landet. Anonymkode: ac861...ae5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #5 Skrevet 13. august 2023 Finner du landlige kommuner, så finner du bolig på landet. Lettest hvis du søker i en og en kommune. Mange kommuner som min, t til og med sentralt er rimelig landlig da det ikke er en by hr kun et sentrum. Anonymkode: b4b6b...968 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 Hvis du nettopp har begynt å lete er kartsøket til finn kjempebra. Brukte 4 minutter nå, og fant blant annet: https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=308649255&ci=3 https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=313965391&ci=5 Anonymkode: c2a12...454
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå