Snublefot62 Skrevet 15. august 2023 #61 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan i all verden klarer du å ringe partner når du ikke har mobilen? Når du har glemt den kan du ikke få åpnet døren. Kan du virkelig ringe med den da?? Her fungerer nøkkelen helt utmerket, takk og pris! Anonymkode: ea083...e04 Personlig hadde jeg bare ringt henne fra klokka. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #62 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan i all verden klarer du å ringe partner når du ikke har mobilen? Når du har glemt den kan du ikke få åpnet døren. Kan du virkelig ringe med den da?? Her fungerer nøkkelen helt utmerket, takk og pris! Anonymkode: ea083...e04 Man er da ikke den eneste i verden med telefon!? Selvfølgelig er det mulig å ringe sin samboer/ektefelle fra hvem som helst andre sin telefon, for eksempel naboen eller en forbipasserende person. Eller kanskje man står der med et par unger, som har hver sin mobiltelefon. Det er sjeldent man finner telefonkiosker nå til dags, men kjøpesentere har som regel én. Anonymkode: e3ce6...ebe 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #63 Skrevet 15. august 2023 Vi har også Yale Doorman og er veldig fornøyd av de samme grunnene som flere har nevnt: alle har hver sin kode, man kan enkelt opprette koder for håndverkere o.l. som slettes når de ikke trenger dem lenger, døra kan fjernstyres vis app hvis noen uventet kommer og skal slippes inn i huset, osv. Av beredskapshensyn (f.eks. langvarige strømbrudd) har vi valgt å beholde fysisk lås på bakdøra. Det eneste jeg er litt misfornøyd med er at varselet om lavt batteri kommer sent; når varselet kommer er det bare nok batteri til å låse opp en eller to ganger til før den tar kvelden. Så vi pleier å bytte batteri forebyggende et par ganger i året, før låsen selv ber om det. Anonymkode: 68b4e...98a 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #64 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Av beredskapshensyn (f.eks. langvarige strømbrudd) har vi valgt å beholde fysisk lås på bakdøra. Anonymkode: 68b4e...98a Hva har strømbrudd med dørlåsen å gjøre? Yale Doorman går jo på batteri, og blir ikke påvirket av strømbrudd ellers i heimen? Anonymkode: e3ce6...ebe 1
Brunhilde Skrevet 15. august 2023 #65 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har også Yale Doorman og er veldig fornøyd av de samme grunnene som flere har nevnt: alle har hver sin kode, man kan enkelt opprette koder for håndverkere o.l. som slettes når de ikke trenger dem lenger, døra kan fjernstyres vis app hvis noen uventet kommer og skal slippes inn i huset, osv. Av beredskapshensyn (f.eks. langvarige strømbrudd) har vi valgt å beholde fysisk lås på bakdøra. Det eneste jeg er litt misfornøyd med er at varselet om lavt batteri kommer sent; når varselet kommer er det bare nok batteri til å låse opp en eller to ganger til før den tar kvelden. Så vi pleier å bytte batteri forebyggende et par ganger i året, før låsen selv ber om det. Anonymkode: 68b4e...98a Min Yale Doorman går på batteri, så jeg kan ikke se hvordan langvarig strømbrudd har noen innvirkning på den i det hele tatt? Du skriver jo også at du bytter batteri, så jeg forstår ikke helt behovet for fysisk lås i forhold til akkurat strømbrudd? 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #66 Skrevet 15. august 2023 Disse åpnes lett med et 9V batteri, jeg vil fraråde alle å kjøpe det. Jeg skiftet ut min etter tidligere eier viste meg dette, trenger ikke skrive her hvordan det gjøres. Usikker på min versionen på min. Men den var over 5år gammel hvertfall... Livsfarlig. Anonymkode: 53002...e86
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #67 Skrevet 15. august 2023 Brunhilde skrev (17 timer siden): Skjer det hele tiden? Jeg har hatt Yale Doorman i mer enn 10 år og har enda til gode å oppleve at jeg bli låst ute. Du, derimot, har tydeligvis ikke denne typen lås, ergo vet du ikke hva du snakker om. Grunnen til at vi ikke har det er fordi venner og bekjente har opplevd så mye problemer med den. Dette er også tema for denne tråden, hvor flere forteller om sine erfaringer. Selv om du har vært heldig i 10 år, så regner jeg med at du selv ser at dette ikke gjelder alle andre… Anonymkode: 3d8a4...6a8 2
Brunhilde Skrevet 15. august 2023 #68 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Grunnen til at vi ikke har det er fordi venner og bekjente har opplevd så mye problemer med den. Dette er også tema for denne tråden, hvor flere forteller om sine erfaringer. Selv om du har vært heldig i 10 år, så regner jeg med at du selv ser at dette ikke gjelder alle andre… Anonymkode: 3d8a4...6a8 Nei, men det som er litt morsomt er at ingen av de jeg kjenner med Doorman har hatt problemer, og jeg kjenner en god del. Så nei, jeg har ikke vært heldig, jeg har kjøpt og bruker et produkt som tilfredsstiller mine behov. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #69 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Grunnen til at vi ikke har det er fordi venner og bekjente har opplevd så mye problemer med den. Dette er også tema for denne tråden, hvor flere forteller om sine erfaringer. Selv om du har vært heldig i 10 år, så regner jeg med at du selv ser at dette ikke gjelder alle andre… Anonymkode: 3d8a4...6a8 Les mitt svar lenger opp...hvor lett de kan åpnes. Anonymkode: 53002...e86
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #70 Skrevet 15. august 2023 Brunhilde skrev (43 minutter siden): Nei, men det som er litt morsomt er at ingen av de jeg kjenner med Doorman har hatt problemer, og jeg kjenner en god del. Så nei, jeg har ikke vært heldig, jeg har kjøpt og bruker et produkt som tilfredsstiller mine behov. Samme her. men har en venninne som har et av billigmerkene. Hun har måtte fått tilsendt ny motor fra produsenten 3 ganger på under et år fordi det ikke gikk an å åpne døren fra utsiden Anonymkode: a2c35...d4d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #71 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Og hva gjør du hvis mobilen ikke er tilgjengelig (glemt, mistet, stjålet, ødelagt)? Anonymkode: d5f36...9ea Bruker mannen min sin, eller barnas. Hva gjør du om du mister en fysisk nøkkel? Da må du jo låne mannen sin. Og kopiere opp ny nøkkel. Går mobilen min i stykker så må jeg jo kjøpe ny. På iPhone er alt lagret i sky så ny mobil blir en kopi av gammel med alt av apper osv. Anonymkode: 0fbd6...05f 2
Snublefot62 Skrevet 15. august 2023 #72 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Disse åpnes lett med et 9V batteri, jeg vil fraråde alle å kjøpe det. Jeg skiftet ut min etter tidligere eier viste meg dette, trenger ikke skrive her hvordan det gjøres. Usikker på min versionen på min. Men den var over 5år gammel hvertfall... Livsfarlig. Anonymkode: 53002...e86 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Les mitt svar lenger opp...hvor lett de kan åpnes. Anonymkode: 53002...e86 Slutt å dikte opp ting. 9V batteriet brukes for å gi strøm til låsen om den er tom for strøm. Ikke noe annet. 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #73 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ikke? Jeg trodde det var vanlig med reservenøkler nåde til bolig og bil. Anonymkode: d5f36...9ea Når man lager flere koder og flere har tilgang via app så blir det som flere nøkler. Anonymkode: 0fbd6...05f 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #74 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan i all verden klarer du å ringe partner når du ikke har mobilen? Når du har glemt den kan du ikke få åpnet døren. Kan du virkelig ringe med den da?? Her fungerer nøkkelen helt utmerket, takk og pris! Anonymkode: ea083...e04 Har jeg glemt mobilen så trykker jeg inn koden på døren. Skal mye til å glemme både kode og mobil på samme tid. Anonymkode: 0fbd6...05f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #75 Skrevet 15. august 2023 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Slutt å dikte opp ting. 9V batteriet brukes for å gi strøm til låsen om den er tom for strøm. Ikke noe annet. Helt feil. Anonymkode: 53002...e86
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #76 Skrevet 15. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Helt feil. Anonymkode: 53002...e86 Det er ikke feil. 😑 Du må jo bare prøve å bryte deg inn hvis du vil. Anonymkode: 8a9fe...bf5 1
Snublefot62 Skrevet 15. august 2023 #77 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt feil. Anonymkode: 53002...e86 Dokumenter det eller slutt å kom med falske påstander. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #78 Skrevet 15. august 2023 Snublefot62 skrev (1 time siden): Personlig hadde jeg bare ringt henne fra klokka. Må ikke klokka ha kontakt med tlf, for at det skal kunne gjøres? Eller har du eget SIM kort i klokka? For når tlf er lagt igjen et helt annet sted langt unna, har du ikke kontakt med den lengre. Anonymkode: ea083...e04
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #79 Skrevet 15. august 2023 ueifh9w8yf98wfnhw9 skrev (På 13.8.2023 den 10.40): Det er virkelig utrolig at folk fortsatt tror det er så mye enklere med en lås som styres av app og kan gå tom for strøm. En lås som sletter sine egne koder er det summeste jeg har hørt om😂 Eneste rette her er å skru ned dritten og skaffe en ordentlig lås. Har hatt Yale doorman i 4 år og har aldri klart å hverken slette noen kode eller å overse de 2-3 ukene med varsling du får når batteriet holder på å gå tomt 😂 Ingenting fungerer hvis idioter håndterer det. Ikke engang en nøkkel. Anonymkode: 51e52...3eb 2
newman01 Skrevet 15. august 2023 #80 Skrevet 15. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Disse åpnes lett med et 9V batteri, jeg vil fraråde alle å kjøpe det. Jeg skiftet ut min etter tidligere eier viste meg dette, trenger ikke skrive her hvordan det gjøres. Usikker på min versionen på min. Men den var over 5år gammel hvertfall... Livsfarlig. Anonymkode: 53002...e86 Tror du seriøst låsen hadde fått FG godkjenning om man kun trenger et batteri for å bryte seg inn? Man trenger 9V batteri pluss chip/kode for å komme seg inn. Batteriet er kun backup i tilfelle den er tom for strøm 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå