AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #1 Skrevet 13. august 2023 Min venninnes sønn har påvirket henne til å slette Vipps. Det er jo litt tungvint og jeg lurer på hvilke ulemper dere mener det medfører å bruke denne appen? Jeg vet jo at navnet blir søkbart, men hva så? Hun er søkbar på 1881 og Gule sider. Transaksjonene blir jo sporbare, men vi driver ikke akkurat i narkobransjen heller, ei heller svart arbeid. Anonymkode: 9e8dc...fe5 4
Tanuki Skrevet 13. august 2023 #2 Skrevet 13. august 2023 har ikke fordi jeg bor i utlandet og ikke har norsk nummer lengre.
Million Skrevet 13. august 2023 #3 Skrevet 13. august 2023 Hva begrunnet din venninne og sønnen hennes denne merkelige handlingen med da? "Storebror ser deg og staten overvåker oss, vi må ta på oss tinnfoliehattene våre"? Det er ingen grunn til å være redd for å bruke noe som forenkler ting så veldig i dagliglivet som vipps. 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #4 Skrevet 13. august 2023 Lykke til med å intallere Vipps på min trofaste Nokia 3330, som kom på markedet i 2001 ... Anonymkode: 3a594...677 8 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 Det må da være vanvittig irriterende for omgangskretsen, familien og arbeidsplassen. Trur jeg hadde tiltet om en av fem ikke hadde vipps oppgjør sist vi var på helgetur. Og så er det jo flere steder man ikke får handlet, som rekoring, arrangement, markeder, inngang turstier med mer. Og tungvint å logge seg inn i nettbank hver gang en regning skal godkjennes. Eller knote med kortet om man skal kjøpe en enkeltbillett et sted man ikke har lagt inn kortinformasjon. Anonymkode: d7978...bc0 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 Mange som har en psykopat ex eller familiemedlemmer de ikke vil skal spore dem opp, har ikke vipps. Men man hører oftest ikke om disse tilfellene da det ikke er noe man forteller til alle man møter. Anonymkode: c06d4...e3f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #8 Skrevet 13. august 2023 Den eneste i familien min som ikke har Vipps er pappa..fordi han ikke har smarttelefon. Jeg vet faktisk ikke om en eneste i min omgangskrets MED smarttelefon som IKKE bruker Vipps. Men jeg er forøvrig enig med poenget til Anonymkode: c06d4...e3f over her. Man kan oppspores via slike apper, og det er ikke trygt/ønskelig for alle. Anonymkode: 87a28...e2c 1
Mardina Skrevet 13. august 2023 #9 Skrevet 13. august 2023 (endret) Har ikke behov for Vipps. Derfor har jeg ikke det. Endret 13. august 2023 av Mardina 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #10 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det må da være vanvittig irriterende for omgangskretsen, familien og arbeidsplassen. Trur jeg hadde tiltet om en av fem ikke hadde vipps oppgjør sist vi var på helgetur. Og så er det jo flere steder man ikke får handlet, som rekoring, arrangement, markeder, inngang turstier med mer. Og tungvint å logge seg inn i nettbank hver gang en regning skal godkjennes. Eller knote med kortet om man skal kjøpe en enkeltbillett et sted man ikke har lagt inn kortinformasjon. Anonymkode: d7978...bc0 Ja, om du hadde tiltet pga dette skulle du ha fått noe å tilte over 5 sek etterpå. Anonymkode: 2b735...63b 7 1
Sola de Skrevet 13. august 2023 #11 Skrevet 13. august 2023 Jeg har ikke vipps, og blir ikke til å skaffe meg det heller. Ser ikke noe god nok grunn til å skaffe meg det. Klarer meg fint uten. 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #12 Skrevet 13. august 2023 Sola de skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke vipps, og blir ikke til å skaffe meg det heller. Ser ikke noe god nok grunn til å skaffe meg det. Klarer meg fint uten. Sånn er det med meg også. Anonymkode: 2e657...1f5 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #13 Skrevet 13. august 2023 Har inntil nylig hatt en gammel Nokia, hvor det ikke var mulig å installere Vipps. Siden jeg har gått så mange år uten å ha behov for det, ser jeg ikke poenget med å få det nå heller. Anonymkode: c5c2f...e39 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 Vipps er kun tilgjengelig på de to største app-platformene, ikke den tredje største, så da blir det sånn. Ikke at jeg hadde Vipps på forrige telefon hvor det var mulig heller, for det er mange bedre apper man kan sende penger rett til bankkonto med som også kan brukes i utlandet. Trenger ikke en særnorsk en, og kommer jeg noen gang over en tursti som krever vipps så går jeg jaggu turen jeg hadde planlagt uten å betale. Anonymkode: d8ef3...b5d 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #15 Skrevet 14. august 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Det må da være vanvittig irriterende for omgangskretsen, familien og arbeidsplassen. Anonymkode: d7978...bc0 Hva har de med dette å gjøre? Jeg ser ikke noe behov for vipps. Tungvint å bruke til kjøp. Har aldri noe "oppgjør" med familie og venner. Og arbeidsplassen? De sender lønn på konto og ikke via vipps. Anonymkode: 6d79f...14b 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #16 Skrevet 14. august 2023 Jeg har ikke vipps eller annen bank app på telefonen fordi ... ... 2FA undergraves og gjør meg mer sårbart ... mindre utsatt for svindel og det er lettere å identifisere ... bedre batteritid på mobilen da det medfører mindre nett og skjermbruk ... har ikke hatt behov og livet funker greit uten det ... vipps er man-in-the-middle og du deler både bankdata og persondata med enda en aktør Anonymkode: cf463...348 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #17 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 11.54): Det må da være vanvittig irriterende for omgangskretsen, familien og arbeidsplassen. Trur jeg hadde tiltet om en av fem ikke hadde vipps oppgjør sist vi var på helgetur. Jeg har definitivt Vipps for egen skyld, så folk må bare godta at folk tar egne valg. AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 11.54): Og så er det jo flere steder man ikke får handlet, som rekoring, arrangement, markeder, inngang turstier med mer. Og tungvint å logge seg inn i nettbank hver gang en regning skal godkjennes. Eller knote med kortet om man skal kjøpe en enkeltbillett et sted man ikke har lagt inn kortinformasjon. Anonymkode: d7978...bc0 Anonymkode: 55b94...757
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #18 Skrevet 14. august 2023 Hvilken bank har de som synes det er mer tungvint å godkjenne en regning i bankappen enn i vipps? Veldig enkelt i min bank i hvert fall. Dessuten har jeg avtalegiro på de fleste. Anonymkode: 6d79f...14b 1
Million Skrevet 14. august 2023 #19 Skrevet 14. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvilken bank har de som synes det er mer tungvint å godkjenne en regning i bankappen enn i vipps? Veldig enkelt i min bank i hvert fall. Dessuten har jeg avtalegiro på de fleste. Anonymkode: 6d79f...14b Jeg godkjenner aldri regninger i Vipps. Da bruker jeg nettbanken, enten på mobil eller pc. Dette fordi regningene mine ikke skal belastes brukskonto (som Vipps har tilgang til), men de skal belastes en egen regningskonto jeg har hatt i alle år. Det tar under et minutt å logge på i mobilnettbanken og betale den regningen fra riktig konto, så det er null problem. Det er sikkert enkelt og greit med regningsbetaling i Vipps for de som bruker den kontoen til regningsbetaling også. Endret 14. august 2023 av Million 5
Gjest Tycho Urke Skrevet 14. august 2023 #20 Skrevet 14. august 2023 Ser ikke noe poeng med å ha det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå