Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bekjent som er ganske krevende å forholde seg til. Snakker som en miltrajøse - intensivt og høyt - og overdøver alle rundt. Går i sykdom og hennes ting hele tiden. Jeg ser hun sliter psykisk og hun er i «apparatet» så jeg føler jeg må være støttende. Men jeg jobber med folk hele dagen og har flere som krever min oppmerksomhet. Så hvordan kan jeg ivareta / skjerme meg selv - uten at hun føler seg helt avvist? Hun er hyggelig, men jeg blir utslitt …

Anonymkode: cee8f...04b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grusomt slitsomt med sånne mennesker.😒Har ingen råd for de to jeg kjenner som er sånn, har null selvinnsikt på området.

Anonymkode: 0495c...041

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har en bekjent som er ganske krevende å forholde seg til. Snakker som en miltrajøse - intensivt og høyt - og overdøver alle rundt. Går i sykdom og hennes ting hele tiden. Jeg ser hun sliter psykisk og hun er i «apparatet» så jeg føler jeg må være støttende. Men jeg jobber med folk hele dagen og har flere som krever min oppmerksomhet. Så hvordan kan jeg ivareta / skjerme meg selv - uten at hun føler seg helt avvist? Hun er hyggelig, men jeg blir utslitt …

Begrens kontakten. Ta kun kontakt når du er opplagt og har energi å gi av. Samtidig lurer jeg på hvorfor du absolutt føler du må gjøre dette? Har ikke personen andre rundt seg? Hva slags relasjon har dere? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Full Ugle skrev (2 timer siden):

Begrens kontakten. Ta kun kontakt når du er opplagt og har energi å gi av. Samtidig lurer jeg på hvorfor du absolutt føler du må gjøre dette? Har ikke personen andre rundt seg? Hva slags relasjon har dere? 

Takk, det er en Eks-nabo. Jeg føler med henne fordi hun ikke har det bra…

Skrevet

Hva med å skifte tema? Hun har godt av å lære seg at det ikke bare er henne hele tiden. 

Anonymkode: 8d71b...488

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...