Gå til innhold

Vektnedgang og slapp hud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 50 år og skal gå ned 25 kilo for å oppnå normal bmi, men jeg er redd for å bli fullstendig slapp og pløsete i huden og se tjue år eldre ut. Kan man motvirke slapp hud på noe vis? I ansiktet, på halsen, magen og armene? I så fall hvordan?

Anonymkode: be5c9...034

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har gått ned seksti kilo, og du kan ikke se det i ansiktet, på armer eller hals. Er noe slapp i mageområdet, men ikke slik at kirurgen anbefalte meg operasjon, så mitt forslag er å ihvefall ikke ta sorger på forskudd. Men lurt uansett å trene under vektnedgangen. 

Anonymkode: fef9b...48e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

jeg har gått ned seksti kilo, og du kan ikke se det i ansiktet, på armer eller hals. Er noe slapp i mageområdet, men ikke slik at kirurgen anbefalte meg operasjon, så mitt forslag er å ihvefall ikke ta sorger på forskudd. Men lurt uansett å trene under vektnedgangen. 

Anonymkode: fef9b...48e

Har du samme alder som meg?

Anonymkode: be5c9...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 24 kg nå siden februar og har ikke noe i ansiktet. Føler kanskje armene og magen er blitt litt slapp. Men er uansett bedre enn å være 24 kg tyngre så det får bare være. Jeg har 10 kg igjen. 

Anonymkode: 0d9e3...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er riktignok en del yngre enn deg (33), men jeg har gått ned over 50 kilo på et års tid, og har omtrent ikke løs hud. Har ei lita pose på magen, men ellers ingenting. Jeg tror dessverre ikke det er så mye du kan gjøre for å forhindre løs hud, for akkurat dette har mye med genetikk å gjøre, og jeg vil tro tempo på vekttap også har litt å si. Trener du har det også noe å si. 

Har du veldig mye løs hud etter vekttap, kan du få kirurgi for å stramme opp, og dette får du dekket hvis det er mye og i veien for det dagligdagse livet. 

Anonymkode: 22f6e...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å oppnå vekttap samtidig som man reduserer løs hud er mulig. Jeg tror hovedpunktene er å inkludere styrketreningsøvelser som kan bidra til å bygge muskler og forbedre hudens utseende. I tillegg kan det å holde seg hydrert, innta matvarer rike på kollagen, og bruke fuktighetskrem, støtte hudens elastisitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 49, fyller 50 i år, og har gått ned 14-15 kilo siden mars. Er ikke slappere i ansikt og armer foreløpig, ihvertfall! Og jeg bør ned 20 kg til!

Anonymkode: d76e2...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...