Gå til innhold

Fikk du tinnitus i forbindelse med utbrenthet/stress og ble det bedre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, vil ha noen gode historier om folk som fikk tinnitus i disse situasjonene og det gikk over med tiden når dere kom dere

Anonymkode: 33ffd...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg fikk jævlig tinitus i en stressende periode og det gikk over når jeg roet ned. Det var så ille at jeg ble henvist til ørelege og han sa det ikke var noe å gjøre, heldigvis gikk det bort når livet roet seg. 

Anonymkode: 78303...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tinnitus etter vold (han likte å holde meg fast og brøle meg i øret at jeg var dum og udugelig og at nå måtte jeg fxxn meg lære å høre etter). Det ble litt bedre da jeg gikk fra ham, men merker at det kommer tilbake i stressende situasjoner og om jeg utsetter meg selv for høy lyd. 

Anonymkode: d7bf2...040

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg fikk jævlig tinitus i en stressende periode og det gikk over når jeg roet ned. Det var så ille at jeg ble henvist til ørelege og han sa det ikke var noe å gjøre, heldigvis gikk det bort når livet roet seg. 

Hvor lenge plagdes du med tinnitusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk tinnitus etter vold (han likte å holde meg fast og brøle meg i øret at jeg var dum og udugelig og at nå måtte jeg fxxn meg lære å høre etter). Det ble litt bedre da jeg gikk fra ham, men merker at det kommer tilbake i stressende situasjoner og om jeg utsetter meg selv for høy lyd. 

Anonymkode: d7bf2...040

Jævla verdiløse svin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge plagdes du med tinnitusen?

Like lenge som jeg var anspent og stresset, hadde vel skuldrene plantet ved tinningen omtrent.. men 5-6 mnd kanskje ca. Sykdom og dødsfall i nærmeste familie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Like lenge som jeg var anspent og stresset, hadde vel skuldrene plantet ved tinningen omtrent.. men 5-6 mnd kanskje ca. Sykdom og dødsfall i nærmeste familie

Jeg har hatt par mnd nå. Er sykmeldt og «gjør ingenting» men systemet er vel anspent og stressa antagelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva slags lyd hadde du? Var det ganske konstant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt par mnd nå. Er sykmeldt og «gjør ingenting» men systemet er vel anspent og stressa antagelig?

Ja, feks spenninger i nakke og skuldre gir tinitus og hvis man er stressa så får en gjerne litt høyere blodtrykk og det også skaper det. 

Jeg kjenner det nå også, hvis jeg blir enormt stresset eller anspent, så kjenner jeg det starter igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags lyd hadde du? Var det ganske konstant?

Ja jevn konstant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja jevn konstant

Jeg føler jeg har sånn statisk lyd i hodet. Varierer hvilken side som er dominerende. Men ikke tone i øret liksom. verre når ligger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg føler jeg har sånn statisk lyd i hodet. Varierer hvilken side som er dominerende. Men ikke tone i øret liksom. verre når ligger.. 

Jeg husker jeg lå mest på den ene siden den perioden, kan ha vært pga ulyden ja, det er lenge siden så husker ikke helt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg husker jeg lå mest på den ene siden den perioden, kan ha vært pga ulyden ja, det er lenge siden så husker ikke helt

Håper min også går over. Fikk du beskjed om at d kom pga overaktivt nervesystem eller muskler ellernoe sånt?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Håper min også går over. Fikk du beskjed om at d kom pga overaktivt nervesystem eller muskler ellernoe sånt?

Nei jeg visste ikke at det var pga stress og da jeg tok den hørsel testen så sa han bare at jeg hadde tinitus og drt var det. Det var først når stresset avtok, jeg roet meg ned, og lyden forsvant at jeg forstod at det kan trigges og påvirkes av stress. Leste mye om det på nettet på den tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ca en uke bare. Kanskje litt svakt i uke 2. Ble redd det skulle vare, for det var ille. Barnegråtlyd og pipelyd og trompetlyd. Var veldig stresset og sliten. Husker jeg spurte en pasient på jobb om han hørte en lyd, så var det bare meg😳 Gled over helt av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei jeg visste ikke at det var pga stress og da jeg tok den hørsel testen så sa han bare at jeg hadde tinitus og drt var det. Det var først når stresset avtok, jeg roet meg ned, og lyden forsvant at jeg forstod at det kan trigges og påvirkes av stress. Leste mye om det på nettet på den tiden. 

Ja det kan jo det. Men jeg syns d ee rart det varer og varer.. men systemet er vel overload selv om man «roer ned» med noe. Og blir jo stressa av den lyden og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det kan jo det. Men jeg syns d ee rart det varer og varer.. men systemet er vel overload selv om man «roer ned» med noe. Og blir jo stressa av den lyden og

Ja det er spenninger i muskler, høyt blodtrykk osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...