Gå til innhold

Lavere oksygenopptak under anstrengelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt en del med pusten og føler trykk i brystet og smerter i øvre del av rygg. Oksygenopptak har vært normalt hos legen selv om jeg har hevet etter luft og hatt surkling i lungene, men jeg har likevel vært usikker på om jeg alltid får nok oksygen. Jeg testet hjemme om det var noen forskjell når jeg testet under anstrengelse, og oksygenopptaket sank da raskt til 91% ved bruk av pulsoksymeter kjøpt på apotek. 

Noen som kan noe om dette? Skal selvsagt ta det opp med legen og er under oppfølging/ utredning. 

Anonymkode: 56ba6...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oksygenmetningen faller jo en del prosenter ved anstrengelse og trening. Det er helt normalt. Bra du skal ta det opp med legen så slipper du å gå og bekymre deg unødig. 

Anonymkode: bbb77...9ed

• Liker 1
Skrevet

Hei, det at du synker til 91% er ikke unormalt i aktivitet. 
Så skal det sies at slike plusoksymeter har flere feilkilder og ikke er like presise, er du ikke trent til å se etter feilkildene så burde du heller ikke bruke de da du ikke vet hva du holder på med. 

Når det kommer til trykk i brystet og øvre del av rygg så er det litt viktig at du skiller om dette komme in anstrengelse eller ikke. Uansett så har du vært til lege med dette og det høres ut som at du er under utredning.
Det er flere grunner til at du kan bli tungpust selv med normale oksygennivå i blodet. 
Jeg tenker at du burde la legen din heller utrede deg fremfor at du skal ta saken i egen hender

Anonymkode: ccab5...76b

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Har selvfølgelig vært en del ganger til lege. Sykehus mener nå det er noen alvorlige bivirkninger jeg har gått med over lengre tid 

Anonymkode: 56ba6...4a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...