AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #1 Skrevet 12. august 2023 Vi har vært sammen i snart 2 år, og vi er begge godt voksne. For en stund siden så snakket vi om våre tidligere erobringer. Da kom det opp at han synes eksen er penere enn meg. Ble litt satt ut der og da og har forsøkt å slette det fram minne. Allikevel dukker opp i hodet hver gang jeg ser han. Det gjør vondt. Selv synes jeg han er den fineste, flotteste mannen som finnes. Hvordan kan jeg få bort tankene om at han sikkert fortsatt sikler etter eksen? Anonymkode: 45013...2b2 5 1
PM75 Skrevet 12. august 2023 #2 Skrevet 12. august 2023 Spør han hva han mente med å si dette. Det er ikke sikkert at pent er det samme som attraktivt for han. Man kan være pen, men fremdeles lite attraktiv hvis ikke personligheten er noe å skryte av. Uansett - veldig korttenkt av han å si noe slik!! 7 1 4
SPOCA Skrevet 12. august 2023 #3 Skrevet 12. august 2023 Jeg ville spurt rett ut hva han mente med dette. For meg ville dette vært så ødeleggende at jeg hadde revurdert hele forholdet. 4 9
Siljes_tanker Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vi har vært sammen i snart 2 år, og vi er begge godt voksne. For en stund siden så snakket vi om våre tidligere erobringer. Da kom det opp at han synes eksen er penere enn meg. Ble litt satt ut der og da og har forsøkt å slette det fram minne. Allikevel dukker opp i hodet hver gang jeg ser han. Det gjør vondt. Selv synes jeg han er den fineste, flotteste mannen som finnes. Hvordan kan jeg få bort tankene om at han sikkert fortsatt sikler etter eksen? Anonymkode: 45013...2b2 Hvor ofte ser du ham da?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #5 Skrevet 12. august 2023 Så frekt. Ville blitt sur og dumpet. Bli sammen med eksen da. Anonymkode: 1031d...84d 1 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #6 Skrevet 13. august 2023 Tåpelig av han å si det, men det burde ikke være ett problem for deg om det er sant. Dine ekser er vel heller ikke lik i attraktivitet? Man må tåle å høre at andre mennesker er penere enn en selv. Det gjelder jo for alle mennesker uansett. Det er jo noens utseende man blir glad i uansett. Anonymkode: 2956d...a0a 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 *ikke noens utseende Anonymkode: 2956d...a0a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #8 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tåpelig av han å si det, men det burde ikke være ett problem for deg om det er sant. Dine ekser er vel heller ikke lik i attraktivitet? Man må tåle å høre at andre mennesker er penere enn en selv. Det gjelder jo for alle mennesker uansett. Det er jo noens utseende man blir glad i uansett. Anonymkode: 2956d...a0a Føler det er en uskrevne regel om å slippe å høre det fra kjeresten. Helt naturlig at det er et problem for noen å høre det. Anonymkode: dfc88...03c 4 6
Jaane doe Skrevet 13. august 2023 #9 Skrevet 13. august 2023 Skjønner godt at du går å tenker på dette. Jeg hadde blitt knust om partneren min hadde sagt noe sånt. Når jeg var sammen med mine ekser så syntes jeg jo at de var pene. Hadde jo ikke ville vært sammen med de om jeg ikke hadde likt de i det hele tatt, men med en gang forholdene tok slutt og følelsene begynte å forsvinne etter litt kjærlighetssorg så syns jeg jo ikke at de var så attraktive lengre. Syns min nåværende partner er den mest attraktive mannen jeg har vært sammen med. Det er jo han jeg har følelser for og ELSKER. Da syns jeg jo såklart at han er den peneste mannen jeg vet av. Hvis han hadde sagt noe slikt til meg hadde jeg ikke følt at han elsket meg så mye lengre. Da hadde jeg følt han hadde mistet følelser for meg hvis han ikke lengre mente at jeg var mer attraktiv enn ekser og andre damer. 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #10 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Føler det er en uskrevne regel om å slippe å høre det fra kjeresten. Helt naturlig at det er et problem for noen å høre det. Anonymkode: dfc88...03c Selvfølgelig tonedøvt av han å si det, men voksne kvinner må takle å høre at de ikke er vakrest i verden. Anonymkode: 2956d...a0a 1
Gjest Mordina Skrevet 13. august 2023 #11 Skrevet 13. august 2023 Snakket dere om "tidligere erobringer"? En ting er uttrykket, en annen er at dere diskuterer det. Det er vel litt uvanlig, tror jeg. Og jeg tenker at om dere sitter og snakker om deres tidligere sexpartnere er det kanskje vanlig blant mennesker som dere å rangere de også. Eller? Kanskje det er best å la være å snakke om ekser? Jeg vet ikke hvordan du skal få det ut av hodet. Særlig ikke nå som du har tenkt så mye på det.
Gjest Mordina Skrevet 13. august 2023 #12 Skrevet 13. august 2023 Og forresten. Jeg synes du skal finne han som synes du er finest i verden. Eller en av dem. 2 år er ingenting.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #13 Skrevet 13. august 2023 Hadde ikke klart å slette det fra minnet. Ville dratt. Anonymkode: 4fd34...623 2 1
Sannhetsøkende Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 Det var stygt sagt av han. Trenger ikke å spørre hva han mente engang. Så hjernedød type. Du fortjener en som syns du er en av de fineste for han. Sånt hadde vært dumpegrunn for meg altså. 2 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #15 Skrevet 13. august 2023 Altså, eksen min er 100% mer utseendemessig attraktiv/pen enn nåværende kjæreste, så om hun hadde vært dum nok til å spørre eller at jeg var dum nok til å sitte og diskutere det så vet jeg ikke hva jeg skulle svart. Hun jeg er sammen med nå er jo ikke blind og ser det nok selv. Jeg ville fortsatt valgt nåværende kjæreste (og eksen min er gift med barn, så det er ikke noe valg) Hvorfor grave i ting man ikke egentlig vil vite? Jeg unngår slike samtaleemner så langt det er mulig. Det er en grunn til at hun har valgt meg og ikke eksen sin. Anonymkode: 79581...9ca
Hannah80 Skrevet 13. august 2023 #16 Skrevet 13. august 2023 Mordina skrev (54 minutter siden): Og forresten. Jeg synes du skal finne han som synes du er finest i verden. Eller en av dem. 2 år er ingenting. Jeg har hatt noen kjærester i mitt liv. Men ingen av dem har vært den fineste i verden. Man mister jo ikke fullstendig gangsynet selv om man er forelsket:) 1
Fremmed fugl Skrevet 13. august 2023 #17 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har vært sammen i snart 2 år, og vi er begge godt voksne. For en stund siden så snakket vi om våre tidligere erobringer. Da kom det opp at han synes eksen er penere enn meg. Ble litt satt ut der og da og har forsøkt å slette det fram minne. Allikevel dukker opp i hodet hver gang jeg ser han. Det gjør vondt. Selv synes jeg han er den fineste, flotteste mannen som finnes. Hvordan kan jeg få bort tankene om at han sikkert fortsatt sikler etter eksen? Anonymkode: 45013...2b2 "Du er for meg den fineste, flotteste mannen som finnes. Men når du sa at du synes at eksen din er penere enn meg, da gjorde du meg utrygg. Jeg føler at du nok kan tenke deg tilbake til eksen." Noe slikt som start. Det er kjæresten din som kan hjelpe deg å få bort de tankene du har, ikke vi anonyme personer på KG. 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #18 Skrevet 13. august 2023 Dumt av han og si det. Dumt av deg og spørre om sånne ting. Anonymkode: fd2df...5b9 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #19 Skrevet 13. august 2023 Hvordan kom dere til å snakke om dette temaet da? Var det du som spontant spurte hvem som er mest modellpen? Eller han som spontant delte dette? Tenker du at penest er best? Eller at å synes noen er vakre betyr at man er forelsket? Selv om eksen min var lav med helt greit utseende og nåværende er høy, mørk og modellkjekk, så er det nåværende som måtte slette minnet mitt av eksen som verdens vakreste mann. For så flott var han jo i mine øyne da jeg var forelsket i ham. Mens selv om nåværende er veldig pen, tok det også lenger tid å falle for ham fordi jeg ikke var like emosjonelt mottagelig pga sår etter eksen. Anonymkode: d2402...930
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #20 Skrevet 13. august 2023 Pen er ikke nødvendigvis det samme som attraktiv. Rent utseendemessig er eksen min penere enn nåværende samboer. Min samboer er likevel hundre ganger mer attraktiv enn eksen pga. personlighet og stabilitet. Anonymkode: 932ff...f2b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå