Gå til innhold

Styrketrening, er det løsningen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble ganske syk i 2016, har siden den gang prøvd ut mye medisiner. Hatt mye bivirkninger, samt fått flere diagnoser og sykdommer pga utprøvning av medisiner. 
Jeg ble tatt et bilde av i bare shorts og t-skjorte denne sommeren og jeg fikk sjokk av å se meg selv. Jeg viste jeg hadde gått opp i vekt, men det er mye mer på kortere tid enn jeg trodde. 
Jeg er pløsete og virker hoven i hele kroppen, spesielt beina. Puppene har blitt store, tunge og vonde, har fått innvilget operasjon som skal redusere de i størrelse, men resten av kroppen må jeg gjøre noe med. 
Jeg har holdt på med kaloritelling, lå på underskudd i lang tid og ingenting skjedde med vekten min. 
Jeg går nå på medisiner som vi vet lite om, men jeg har økt appetitt på de, jeg er også kronisk forstoppet pga medisiner. 
Har vært mer eller mindre aktiv de siste årene, merker at jeg mangler styrke, men det er mye tur på meg i skog og ulendtterreng, og enda mer nå som jeg har medisiner som gir mer flere goder dager. 
Jeg har i kveld sitter å sett på bilder av meg selv og det er i 2021 man for alvor begynner å se vektoppgangen min, før det var jeg fin i kroppen, ganske stram og tynn. 

Har tatt det opp med legen min, men har tidligere hatt begynnelsen på spiseforstyrrelse da jeg var tenåring og legen spør bare om jeg er tilbake der igjen. 
Det er jeg ikke, men jeg er ikke komfortabel i min egen kropp.
Når slanking er nytteløst for jeg går mye sulten da og det forverrer sykdommen min, kan trening fungere? Og hva slags trening er best for en dvask kropp?

Trening er vanskelig for meg for det gir ikke energi det tar, men jeg må prøve å få orden på denne kroppen? Noen tips?  

Anonymkode: 8267e...d88

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

høres jo neste ut som om du blir brukt som prøvekanin. 

Har du håp om å kunne slutte med medikamenter en gang i framtida? 

Anonymkode: 21f32...47f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

høres jo neste ut som om du blir brukt som prøvekanin. 

Har du håp om å kunne slutte med medikamenter en gang i framtida? 

Anonymkode: 21f32...47f

Slik er det med nye medisiner som har kommet ut på markedet, men jeg har blitt friskere så da må jeg på en måte finne ut hvordan leve best mulig med dette. 
Jeg tror ikke jeg blir å slutte så lenge de virker på meg, men håper jo på å bli frisk en dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, nei, trening vil ikke hjelpe deg med å slanke deg. 

Men mulig det vil få deg til å føle deg bedre i den kroppen du har? 

Anonymkode: 35112...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening øker min apetitt, så vil heller anbefale deg å fortsette å gå turer. Og heller fokusere på maten. Prøv å spis mest mulig rene råvarer, så blir du mettere og spiser i tillegg mindre kalorier. Syns det er dårlig gjort av legen din å bruke tidligere psykisk ubalanse på den måten. Du har jo åpenbart ikke spiseforstyrrelse nå. Men uansett, det er jo ikke så mye legen kan gjøre med dette. Medisinen gir økt apetitt, men det betyr ikke at du MÅ spise mer. Planlegg dagen din matmessig og hold deg til de måltidene.

Anonymkode: 7f45b...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke slanke deg (sulte deg) for å gå ned i vekt. Du kan spise godt med kalorier, så lenge du spiser riktig. Det er stor forskjell på å spise en burger fra mcdonalds med pommfrites, og 300 gram laks med ovnsstekte poteter og grønnsaker. 

Trening er også viktig, både styrketrening og kondisjon. Men trener man feil så kan man fort miste motivasjonen, det gjelder å få et program som er tilpasset din kropp og din helse - fra der du er her og nå. Så bygge seg forsiktig opp. Anbefaler at du kontakter en dyktig fysioterapeut for dette. 

At du er hoven i beina er en indikasjon på at du har mye opphopning i lymfesystemet. Kosthold kombinert med lymfedrenasje er hjelpsomt. Husk å hydrere godt gjennnom dagen, ikke spis for mye salt og prosessert mat. Og la kroppen få tid til å tilpasse seg endringer. 

Anonymkode: e5a44...90c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Når slanking er nytteløst for jeg går mye sulten da og det forverrer sykdommen min, kan trening fungere? Og hva slags trening er best for en dvask kropp?

Hvorfor må du gå mye sulten? Er det slik at du har vansker med å føle deg mett når du spiser?

Eller har du spist unødvendig lite, slik at du har følt deg sulten og dermed gått på en smell?

Man har ulik sultfølelse, og det virker som noen blir fortere mett enn andre. Noen sliter med at de "aldri" blir mette, og da er det nok best å snakke med legen om dette.

Man skal i utgangspunktet ikke trenge å sulte seg for å gå ned i vekt. Man trenger bare å innta færre kalorier enn man forbruker. Jo lavere kaloriunderskudd man går i, desto mindre sult trenger man å føle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt ærlig, nei, trening vil ikke hjelpe deg med å slanke deg. 

Men mulig det vil få deg til å føle deg bedre i den kroppen du har? 

Anonymkode: 35112...8d6

Ja, kanskje det kan hjelpe å bli litt strammere i det minste. Men det vekta blir og trives ikke med den heller. 

Styrketrening øker min apetitt, så vil heller anbefale deg å fortsette å gå turer. Og heller fokusere på maten. Prøv å spis mest mulig rene råvarer, så blir du mettere og spiser i tillegg mindre kalorier. Syns det er dårlig gjort av legen din å bruke tidligere psykisk ubalanse på den måten. Du har jo åpenbart ikke spiseforstyrrelse nå. Men uansett, det er jo ikke så mye legen kan gjøre med dette. Medisinen gir økt apetitt, men det betyr ikke at du MÅ spise mer. Planlegg dagen din matmessig og hold deg til de måltidene.

Anonymkode: 7f45b...291

Nei, det betyr ikke at jeg må spise mer og sånn egentlig så spiser jeg ikke mer heller. Heller mindre. Fortsatt må mannen spise opp mine porsjoner når vi er ute å spiser f.eks klarer ikke mer enn halv tallerken. 
Jeg spiste mye før da jeg var tynn, jeg vet ikke om de øker appetitten men forbrenningen min er mye dårligere enn før. 
Du blir mer sulten av styrke ja, jeg føler ikke at disse turene mine gjør mye for musklene mine. 
Kanskje bare kondisen? Men jeg kan ikke dette med trening da. 

Du trenger ikke slanke deg (sulte deg) for å gå ned i vekt. Du kan spise godt med kalorier, så lenge du spiser riktig. Det er stor forskjell på å spise en burger fra mcdonalds med pommfrites, og 300 gram laks med ovnsstekte poteter og grønnsaker. 

Trening er også viktig, både styrketrening og kondisjon. Men trener man feil så kan man fort miste motivasjonen, det gjelder å få et program som er tilpasset din kropp og din helse - fra der du er her og nå. Så bygge seg forsiktig opp. Anbefaler at du kontakter en dyktig fysioterapeut for dette. 

At du er hoven i beina er en indikasjon på at du har mye opphopning i lymfesystemet. Kosthold kombinert med lymfedrenasje er hjelpsomt. Husk å hydrere godt gjennnom dagen, ikke spis for mye salt og prosessert mat. Og la kroppen få tid til å tilpasse seg endringer. 

Sykdommen min blir verre om jeg spiser for lite, symptomene på sykdommen kommer før sultfølelsen. 
Jeg lå på 900-1000 kalorier hver dag i over 2 måneder, det var ikke enormt vanskelig og gjorde ikke enorm innsats for det er litt sånn jeg har spist i mange år tror jeg. Jeg gikk ikke ned mer enn 800gram. 
Jeg har vært så tynn at jeg fikk ernæringsdrikke på blåresept for jeg klarte aldri å få i meg nok kalorier. Appetitten har ikke økt, men mulig litt mer søtsug enn før. Jeg har derimot vært mer inaktiv pga sykdom og jeg tror forbrenningen min har blitt skikkelig dårlig. 
Må jeg under 1000 kalorier så blomstrer sykdommen min, derfor jeg sier jeg kan ikke spise mindre. 
Men kanskje spise mer grønt og det sunne og få hjelp til å komme igang med skikkelig trening. Jeg merker at muskler jeg hadde før er bare ikke til stede lenger. Og bare å få strammet litt opp vil gjøre det litt bedre kanskje? 
Jeg er ikke overvektig enda, men jeg kan ikke fortsette slik. Er på øvre nivå av normalvekt. 
Lymfedrenasje, fungerer det? Har tenkt litt på dette for jeg virker litt hoven og låre og knær varierer fra dag til dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (51 minutter siden):

Hvorfor må du gå mye sulten? Er det slik at du har vansker med å føle deg mett når du spiser?

Eller har du spist unødvendig lite, slik at du har følt deg sulten og dermed gått på en smell?

Man har ulik sultfølelse, og det virker som noen blir fortere mett enn andre. Noen sliter med at de "aldri" blir mette, og da er det nok best å snakke med legen om dette.

Man skal i utgangspunktet ikke trenge å sulte seg for å gå ned i vekt. Man trenger bare å innta færre kalorier enn man forbruker. Jo lavere kaloriunderskudd man går i, desto mindre sult trenger man å føle.

Nei, mett blir jeg med engang. Forklarte det litt i innlegget over her. 
Alt ved meg har endret seg, og jeg kan ikke spise noe særlig mindre enn jeg gjør, for da blir jeg sykere for jeg får mer symptomer, selv om jeg ikke har sult følelse. Kroppen min viser sult på en annen måte enn før. 
men jeg har nok mer søtsug enn før, før drakk jeg ikke noe annet enn vann. Nå elsker jeg et glass cola, før spiste jeg kanskje en sjokolade i måneden, nå minst 2 ganger i uken. 
Men blir veldig trist om jeg må gi opp det lille colaglasset mitt. Men det er kanskje sånn det er? 
Legen min ser ikke problemet, jeg er ikke overvektig enda. Men det er forsent når jeg er der, og jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg får ikke til noe verken med mat eller trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva med "nattfaste"? Er det forenlig med medisinane/sjukdommen din å kun innta mat mellom 11.00 og 19.00 feks?

Anonymkode: 8492d...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Sykdommen min blir verre om jeg spiser for lite, symptomene på sykdommen kommer før sultfølelsen. 
Jeg lå på 900-1000 kalorier hver dag i over 2 måneder, det var ikke enormt vanskelig og gjorde ikke enorm innsats for det er litt sånn jeg har spist i mange år tror jeg. Jeg gikk ikke ned mer enn 800gram. 
Jeg har vært så tynn at jeg fikk ernæringsdrikke på blåresept for jeg klarte aldri å få i meg nok kalorier. Appetitten har ikke økt, men mulig litt mer søtsug enn før. Jeg har derimot vært mer inaktiv pga sykdom og jeg tror forbrenningen min har blitt skikkelig dårlig. 
Må jeg under 1000 kalorier så blomstrer sykdommen min, derfor jeg sier jeg kan ikke spise mindre. 
Men kanskje spise mer grønt og det sunne og få hjelp til å komme igang med skikkelig trening. Jeg merker at muskler jeg hadde før er bare ikke til stede lenger. Og bare å få strammet litt opp vil gjøre det litt bedre kanskje? 
Jeg er ikke overvektig enda, men jeg kan ikke fortsette slik. Er på øvre nivå av normalvekt. 
Lymfedrenasje, fungerer det? Har tenkt litt på dette for jeg virker litt hoven og låre og knær varierer fra dag til dag. 

Men det er jo nettopp det jeg sier, at du ikke trenger å drive med voldsomt kalori restriksjon for å holde sunn vekt. Det som er viktig er HVA du spiser, altså kvaliteten på maten. Jeg ga deg et eksempel på forskjeller: Burger fra mcdonalds med fries, vs stor porsjon med laks og ovnsbakte poteter, evnt grønnsaker.

Ha mer fokus på balanse i måltidene, og ikke spise for mye karbohydrater/stivelsesrik mat. Balanse mellom proteiner, fett, karbohydrater. Velge langsomme karbohydrater. Fullkornsris/pasta, og ikke spis for mye av det. Lymfedrenasje er flott og virker bra, men helheten med kosthold og hydrering spiller inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kva med "nattfaste"? Er det forenlig med medisinane/sjukdommen din å kun innta mat mellom 11.00 og 19.00 feks?

Anonymkode: 8492d...c89

Hadde egentlig vært supert, men sliter litt på jobb uten mat på kveld/natt. Så hadde et prøveprosjekt på det i april og det var vanskelig å være på jobb med lite mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men det er jo nettopp det jeg sier, at du ikke trenger å drive med voldsomt kalori restriksjon for å holde sunn vekt. Det som er viktig er HVA du spiser, altså kvaliteten på maten. Jeg ga deg et eksempel på forskjeller: Burger fra mcdonalds med fries, vs stor porsjon med laks og ovnsbakte poteter, evnt grønnsaker.

Ha mer fokus på balanse i måltidene, og ikke spise for mye karbohydrater/stivelsesrik mat. Balanse mellom proteiner, fett, karbohydrater. Velge langsomme karbohydrater. Fullkornsris/pasta, og ikke spis for mye av det. Lymfedrenasje er flott og virker bra, men helheten med kosthold og hydrering spiller inn. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er nok litt dårlig på kosthold, synes mye "sunt" smaker vondt synes jeg. Så da henger jeg meg liksom kun opp i det lille jeg liker og blir matlei. 
Det kan jeg nok bli flinkere på, så må øve meg på det. Betyr det at man alltid må spise sånn, eller kan man skeie ut i blant?
Som hjemmelaget burger med storfe på grillen og god dressing f.eks.
Jeg har alltid spist hva jeg vil så dette er uvant for meg, også en av grunnene til jeg synes kaloritelling var slitsomt. Det å alltid må tenke vekt og hva som kan eller ikke kan spises. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde egentlig vært supert, men sliter litt på jobb uten mat på kveld/natt. Så hadde et prøveprosjekt på det i april og det var vanskelig å være på jobb med lite mat. 

Meg igjen.. kan man droppe fasting et par dager i uken, eller må det gjøres hele tiden for å ha en virkning? Jeg kan fint la være å spise før leggetid og frem til 11 på vanlige dager eller mer normale vakter på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er nok litt dårlig på kosthold, synes mye "sunt" smaker vondt synes jeg. Så da henger jeg meg liksom kun opp i det lille jeg liker og blir matlei. 
Det kan jeg nok bli flinkere på, så må øve meg på det. Betyr det at man alltid må spise sånn, eller kan man skeie ut i blant?
Som hjemmelaget burger med storfe på grillen og god dressing f.eks.
Jeg har alltid spist hva jeg vil så dette er uvant for meg, også en av grunnene til jeg synes kaloritelling var slitsomt. Det å alltid må tenke vekt og hva som kan eller ikke kan spises. 

Det går nok mye på manglende kunnskap om hvordan du kan tilberede mat på en god måte. Hjemmelaget burger med salat, løk etc, og grillspyd med grønnsaker (squash, paprika, løk), og lær deg å lage dressing fra bunnen. Litt creme fraiche, dijonsennep, litt krydder, sitron. Dropp burgerbrødet, eller ihvertfall velg fullkorn. Og dette er ikke hverdagsmat.

Det er stor forskjell på ihjelkokt gulrot, og ovnsbakte rotgrønnsaker. Det er også stor forskjell på tørr fisk som smaker ingenting, og stekt laks som i forkant har blitt marinert med litt olje og krydder. Det er så små ting som skal til for at et måltid smaker bedre. 

Og igjen, ha mer fokus på kvaliteten på maten fremfor kaloritelling. Karbohdyratene er vel så viktig, for spiser du mye dårlige karbohydrater så brytes det ned som sukker i kroppen. Jeg føler du trenger en del veiledning fra kyndige, lære deg mer om mat og ernæring. Hvordan spise balansert og godt, uten å sulte deg. Kanskje ta kontakt med en ernæringsterapeut?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det går nok mye på manglende kunnskap om hvordan du kan tilberede mat på en god måte. Hjemmelaget burger med salat, løk etc, og grillspyd med grønnsaker (squash, paprika, løk), og lær deg å lage dressing fra bunnen. Litt creme fraiche, dijonsennep, litt krydder, sitron. Dropp burgerbrødet, eller ihvertfall velg fullkorn. Og dette er ikke hverdagsmat.

Det er stor forskjell på ihjelkokt gulrot, og ovnsbakte rotgrønnsaker. Det er også stor forskjell på tørr fisk som smaker ingenting, og stekt laks som i forkant har blitt marinert med litt olje og krydder. Det er så små ting som skal til for at et måltid smaker bedre. 

Og igjen, ha mer fokus på kvaliteten på maten fremfor kaloritelling. Karbohdyratene er vel så viktig, for spiser du mye dårlige karbohydrater så brytes det ned som sukker i kroppen. Jeg føler du trenger en del veiledning fra kyndige, lære deg mer om mat og ernæring. Hvordan spise balansert og godt, uten å sulte deg. Kanskje ta kontakt med en ernæringsterapeut?

Altså jeg lever med en som kan lage mat og er veldig flink, jeg begrenser han pga jeg liker lite og mat smaker mye hos meg. Jeg er nok en av de som er en supersmaker og alltid hatt problemer med visse typer mat og har gått fast til en ernæringsfysiolog pga undervekt. Nå har jeg motsatt problem og det er litt nytt for meg. Jeg vet ikke om jeg klarer å gjøre så mye med maten min, for jeg er vanskelig og kaster opp om maten ikke passer min smak. 
Jeg kan stå opp en morgen, spise mitt knekkebrød så skeier jeg ut med egg i tillegg den dagen og da kan jeg brått kaste opp alt jeg har spist for det ble helt feil. Dette har vært slik siden jeg var liten, måtte ofte løpe på do som liten om mamma lagde noe nytt som ikke magen tok i mot. 
Ovnsbakte grønnsaker/poteter liker jeg, så det lager vi mye f.eks. Men at jeg fra nå alltid må tenke på hva jeg dytter inn er vanskelig å akseptere, med tanke på at det jeg liker best er biff, hamburger osv, det er kaloririk mat.
Men ja dette kan jeg bli bedre på, så jeg må øve litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Altså jeg lever med en som kan lage mat og er veldig flink, jeg begrenser han pga jeg liker lite og mat smaker mye hos meg. Jeg er nok en av de som er en supersmaker og alltid hatt problemer med visse typer mat og har gått fast til en ernæringsfysiolog pga undervekt. Nå har jeg motsatt problem og det er litt nytt for meg. Jeg vet ikke om jeg klarer å gjøre så mye med maten min, for jeg er vanskelig og kaster opp om maten ikke passer min smak. 
Jeg kan stå opp en morgen, spise mitt knekkebrød så skeier jeg ut med egg i tillegg den dagen og da kan jeg brått kaste opp alt jeg har spist for det ble helt feil. Dette har vært slik siden jeg var liten, måtte ofte løpe på do som liten om mamma lagde noe nytt som ikke magen tok i mot. 
Ovnsbakte grønnsaker/poteter liker jeg, så det lager vi mye f.eks. Men at jeg fra nå alltid må tenke på hva jeg dytter inn er vanskelig å akseptere, med tanke på at det jeg liker best er biff, hamburger osv, det er kaloririk mat.
Men ja dette kan jeg bli bedre på, så jeg må øve litt :) 

Aha, skjønner! 

Det høres jo kanskje ut som du trenger å få hjelp mtp ditt forhold til mat? For det høres ut som det er noe her som må jobbes med. Kan det også være at du har noen matintoleranser du ikke er klar over, eller er det kun psykosomatisk?

Vet du, verken biff eller hamburger er usunn mat. Det er proteinrik mat med mye viktige næringsstoffer.
Det er tilbehøret som avgjør om maten blir usunn eller ikke. Så hvis du kan spise en biff og holde tilbehøret til ovnsstekte grønnsaker, så har du et godt måltid. Og hvis du kan variere proteinkilden slik at du kanske spiser stekt torsk/laks også, så er dette bare bra. Og du kan lage super dressing som tilbehør med creme fraiche som base. 

Jeg må forøvrig også tenke på hva jeg dytter i meg pga kronisk sykdom. Det er en lang liste med ingredienser som trigger, så jeg må ligge unna mye. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Aha, skjønner! 

Det høres jo kanskje ut som du trenger å få hjelp mtp ditt forhold til mat? For det høres ut som det er noe her som må jobbes med. Kan det også være at du har noen matintoleranser du ikke er klar over, eller er det kun psykosomatisk?

Vet du, verken biff eller hamburger er usunn mat. Det er proteinrik mat med mye viktige næringsstoffer.
Det er tilbehøret som avgjør om maten blir usunn eller ikke. Så hvis du kan spise en biff og holde tilbehøret til ovnsstekte grønnsaker, så har du et godt måltid. Og hvis du kan variere proteinkilden slik at du kanske spiser stekt torsk/laks også, så er dette bare bra. Og du kan lage super dressing som tilbehør med creme fraiche som base. 

Jeg må forøvrig også tenke på hva jeg dytter i meg pga kronisk sykdom. Det er en lang liste med ingredienser som trigger, så jeg må ligge unna mye. 

Mye intoleranser også (jeg vet om de, er godt utredet pga dette med oppkast), og mye mage problemer. Gikk jo litt inn på det i hi da jeg skriver jeg er kronisk forstoppet pga medisiner. 

Så mye er vanskelig, men mye kan også jobbes med og jeg må gjøre endringer. 
kjipt med sykdom som begrenser oss mye på så mange måter. 
Takker for gode råd, vi har nok noe å jobbe med  her hjemme også når det kommer til mat. 
I ferien har vi spist mye ute og jeg er helt ødelagt i magen, med mye smerter. Så ting må normaliseres her ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mye intoleranser også (jeg vet om de, er godt utredet pga dette med oppkast), og mye mage problemer. Gikk jo litt inn på det i hi da jeg skriver jeg er kronisk forstoppet pga medisiner. 

Så mye er vanskelig, men mye kan også jobbes med og jeg må gjøre endringer. 
kjipt med sykdom som begrenser oss mye på så mange måter. 
Takker for gode råd, vi har nok noe å jobbe med  her hjemme også når det kommer til mat. 
I ferien har vi spist mye ute og jeg er helt ødelagt i magen, med mye smerter. Så ting må normaliseres her ;) 

Du sa du hadde problemer med mat og reaksjoner allerede som barn, derfor jeg måtte spørre om intoleranser. Kan du fortelle hva slags sykdom du har som gjør at du må ta medisiner? Er medisinene helt nødvendig, eller kan det finnes alternativ?

Min erfaring er at mange medisiner tuller til bakteriefloraen i tarmen, og at det derfor kan være nødvendig med en periode med probiotika. I tillegg kan det være at tilskudd av enzymer kan være nyttig, slik at fordøyelsen din klarer å bryte ned maten skikkelig. Når du uavhengig av medisinene i tillegg har store tarmforstyrrelser, og har hatt siden barn, så er det alene en grunn til å sjekke det ut.

Jeg tok begge deler over flere måneder og tarmen fikk et nytt liv. Men jeg personlig fikk lite nytte av probiotikaen fra helsekost. Hvis du googler megasporebiotic (fåes fra nettside i Norge), så var det noe HELT annet. Hører flere si det. Nå vet jeg såklart ingenting om det er restriksjoner på sånt i forhold til visse medisiner. Enzymer kjøpte jeg fra iherb (syns de hadde bedre produkter)

Og til det du spør om - trening. Ja trening fungerer veldig fint til å stramme opp en dvask kropp. Trening er viktig for alle, ikke bare for å stramme opp, men for å ha en sterk kropp. Det er viktig for helsen. Men tren forsiktig. Ta kontakt med fornuftig P.T eller fysioterapeut som gir deg et realistisk treningsopplegg som er sunt for DIN kropp.
Jeg har gjort det selv, etter sengeleie i mange år er jeg svært dvask. Treningsregimet er latterlig enkelt og tar lite tid (trener hjemme). Og jeg øker intervaller/styrke når fysio sier det er ok.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening gjorde meg ikke tynn, men lykkelig. Plutselig endret fokus seg fra «tynn» til «sterk». Og kroppen er super! Den kan gjøre hva som heldt i timesvis! Den er blitt et vidunderlig vesen som kan det utroligste. Hva gjør det da at man er litt tjukk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...