Anonym6789 Skrevet 12. august 2023 #1 Skrevet 12. august 2023 (endret) Hei! Jeg fødte i februar og har i sommer begynt å løpe så smått igjen. Ikke mer enn 2-4 km i slengen, men lengre klarer jeg ikke løpe fordi da begynner jeg å lekke. Leser så mye forskjellig, ser noen steder at løping hjelper, mens noen skriver at løping er så stor belastning på bekkenbunn at lekkasjen kan bli verre. Noen som vet? Endret 13. august 2023 av Anonym6789
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #2 Skrevet 12. august 2023 Gjør du bekkenbunnsøvelser i tillegg? Anonymkode: ac420...fdb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #3 Skrevet 12. august 2023 Lurer på det samme. Fikk kjeft her inne da jeg skrev at jeg lakk som en sil da jeg begynte å løpe etter seks uker. 😅 Nå har det gått seks måneder, og lekker bare i nedoverbakke… Anonymkode: 38b69...a4f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 Hva lurer du egentlig på? Løping hjelper da ikke mot lekkasje, trening av bekkenbunnen gjør. Du vet du får tre ganger egen kroppsvekt presset nedover for hvert steg du tar under løping?? Anonymkode: ec94c...124
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #5 Skrevet 12. august 2023 Har du lest om å gjenoppta løping etter fødsel? Er fysioterapeuter som har forsket på hva man bør mestre først (type av gange, ettårings knebøy, tåhev, bekkenkontroll). Husker ikke detaljer, men var nyttig for meg før jeg begynte å løpe igjen. Anonymkode: 56310...ae4 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #6 Skrevet 12. august 2023 Dropp løping til bekkenbunnstreningen har gjort sitt. At du lekker er mer enn nok signal om at bekkenbunnen ikke er på stell enda. Sykle er gull i denne mellomperioden. Anonymkode: d5be1...442 1 1
Anonym6789 Skrevet 13. august 2023 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva lurer du egentlig på? Løping hjelper da ikke mot lekkasje, trening av bekkenbunnen gjør. Du vet du får tre ganger egen kroppsvekt presset nedover for hvert steg du tar under løping?? Anonymkode: ec94c...124 Ja, det er jo det jeg lurer på. Fordi jeg har lest noen steder at belastningen ved å løpe er så stor at det gjør bekkenbunnen verre, mens jeg også har lest at løping hjelper på å styrke opp kroppen igjen og da også bekkenbunnen
Anonym6789 Skrevet 13. august 2023 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gjør du bekkenbunnsøvelser i tillegg? Anonymkode: ac420...fdb Ja 😊
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #9 Skrevet 13. august 2023 Finnes masse fagfolk du kan spørre om dette TS, om du koster på deg et besøk hos fysioterapeut. Ellers så det mye info å finne på nettet. F.eks på instagram finnes etter hvert mange helsekontoer, f.eks https://www.instagram.com/p/Cn2IxWwqOJT/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Kan også anbefale bakingbabies.se, der er mye stoff om bekkenbunnen og trening. At du lekker er vel et signal på at du har overbelastet litt. Opp til deg om du gidder å ta det på alvor Det er jo ikke livsfarlig å lekke, men det kan være lurt å behandle bekkenbunnen sin bra. Den har vært igjennom en påkjenning og du vil jo at den skal komme seg godt og fungere langt opp i alderdommen. Anonymkode: 867f9...201 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #10 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Lurer på det samme. Fikk kjeft her inne da jeg skrev at jeg lakk som en sil da jeg begynte å løpe etter seks uker. 😅 Nå har det gått seks måneder, og lekker bare i nedoverbakke… Anonymkode: 38b69...a4f Det var nok velmente råd, det er din kropp og du må selv bestemme hvordan du vil behandle den. Anonymkode: 867f9...201
Anonym6789 Skrevet 14. august 2023 Forfatter #11 Skrevet 14. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (22 timer siden): Finnes masse fagfolk du kan spørre om dette TS, om du koster på deg et besøk hos fysioterapeut. Ellers så det mye info å finne på nettet. F.eks på instagram finnes etter hvert mange helsekontoer, f.eks https://www.instagram.com/p/Cn2IxWwqOJT/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Kan også anbefale bakingbabies.se, der er mye stoff om bekkenbunnen og trening. At du lekker er vel et signal på at du har overbelastet litt. Opp til deg om du gidder å ta det på alvor Det er jo ikke livsfarlig å lekke, men det kan være lurt å behandle bekkenbunnen sin bra. Den har vært igjennom en påkjenning og du vil jo at den skal komme seg godt og fungere langt opp i alderdommen. Anonymkode: 867f9...201 Takk! var mye nyttig på Instagramkontoen Endret 14. august 2023 av Anonym6789
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå