Gå til innhold

Kollagen

Anonymus13

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Undersøkelser har vel vist at det ikke har effekt.

Jeg tar uansett. Kjøper rimelig i utlandet, og det gjør uansett ingen skade. Og nå i 40-årene hiver jeg på absolutt alt som mulig hjelper litt for å beholde spensten i huden. 

Om du har pengene ville jeg heller prioritert behandlinger hos hudpleier, det har direkte effekt. For eksempel Hydrafacial.

Anonymkode: e25cc...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen kan visst ikke ta opp kollagen til huden via pulver som inntas har jeg lest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som intas oralt, blir uansett brutt ned. Deretter setter kroppen sammen det igjen etter eget velbefinnende,

Anonymkode: 6e576...5f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er bortkastede penger. Det er fordi:

kollagen er et protein. Når vi spiser dette blir det brutt ned til aminosyrer. Dette er små byggesteiner som kroppen bruker til det den trenger, som reparasjon og vedlikehold av vev og celler. Derfor fungerer det like greit å sørge for et normalt og tilstrekkelig  inntak av proteiner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vel ingen dokumentert effekt og kanskje er det bare innbilning, men jeg synes huden får mer glød og spenst av kollagen. Jeg tar en collagen shot hver dag. 

Anonymkode: b054c...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har vel ingen dokumentert effekt og kanskje er det bare innbilning, men jeg synes huden får mer glød og spenst av kollagen. Jeg tar en collagen shot hver dag. 

Tro kan flytte fjell vet du. Collagen i pulver eller pilleform blir ikke tatt opp i huden,eller kroppen forøvrig. Det finnes absolutt ingen dokumentasjon på at det virker. Det finnes derimot haugevis av dokumentasjon på det motsatte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (39 minutter siden):

Tro kan flytte fjell vet du. Collagen i pulver eller pilleform blir ikke tatt opp i huden,eller kroppen forøvrig. Det finnes absolutt ingen dokumentasjon på at det virker. Det finnes derimot haugevis av dokumentasjon på det motsatte.

Ja, men så lenge jeg synes jeg ser freshere ut selv, så er det greit (til tross for det sannsynligvis er innbillelse 😅)

Jeg startet å ta en collagen shot (New nordic), vitamin a, 2 trankapsler og Multivitaminer i juni og huden har ikke vært så fin på mange år. Kan være de andre kosttilskuddene som gjør susen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tar hydrolysert collagen, vet ikke om det virker men kan jo ikke skade. 

Anonymkode: 94093...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/20/2023 at 7:14 PM, AnonymBruker said:

Ja, men så lenge jeg synes jeg ser freshere ut selv, så er det greit (til tross for det sannsynligvis er innbillelse 😅)

Jeg startet å ta en collagen shot (New nordic), vitamin a, 2 trankapsler og Multivitaminer i juni og huden har ikke vært så fin på mange år. Kan være de andre kosttilskuddene som gjør susen. 

Det kalles eventuelt placeboeffekten.

Anonymkode: 5beed...ede

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt kollagen og B vitaminer siden februar. Aldri hatt så fin hud og hår før. Om det kun er placebo, er det helt ok for meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...