Gå til innhold

Ordet «skål» stammar truleg frå ein morbid gest: – Tømte ut hjernen og hadde i noko smakfullt

Gjest Tycho Urke

Anbefalte innlegg

Gjest Tycho Urke

Medan dei fleste andre ønsker deg lykke eller helse når dei lyfter glaset, seier vi «skål». Det kan vi sannsynlegvis skulde nokre mistenksame vikingar.

Er du på sommarferie i Tyskland seier du «Prost!» når du løftar glaset.

Er du i Spania er det «Salud» som gjeld.

Det er ønsker om god helse eller lykke, og du finn det same dei fleste land i verda.

Men folk i Norden skålar ikkje med lykkønskingar.

Ordet vi bruker når vi løftar glaset har nemleg røter heilt tilbake til vikingtida.

https://www.nrk.no/nordland/ordet-skal-stammer-fra-vikinger-_-kanskje-drakk-vi-av-hodeskaller-1.16501216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Truleg? "ikkje heilt utenkeleg" sa han

Ordene er nok beslektet med skjell og skall også ser det ut som forresten.

Anonymkode: bfa78...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha hørt denne teorien før, men mye lenger tilbake enn vikingtida? Prøvde å finne det på nett, men fant ikke i farten.. 

Anonymkode: cb83d...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener å ha hørt denne teorien før, men mye lenger tilbake enn vikingtida? Prøvde å finne det på nett, men fant ikke i farten.. 

Eg har også høyrt at dette stammar frå tidlegare enn vikingtida. Har kanskje lese det for lenge sidan i ei bok, sidan eg ikkje finn det på nett?

Anonymkode: cadd7...3ab

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eg har også høyrt at dette stammar frå tidlegare enn vikingtida. Har kanskje lese det for lenge sidan i ei bok, sidan eg ikkje finn det på nett?

Anonymkode: cadd7...3ab

Ja, det er det jeg også tror er grunnen - jeg mener bestemt dette var noe jeg har hørt før. Muligens en eldgammel opprinnelse. Jeg mener også å ha lest dette med bruk av dyreskaller - at de feks sendte rundt skålen/skallen etter jakt ( jaktdrammen sendes jo fremdeles rundt i noen jaktlag i dag, men stort sett av lommelerke.). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...