Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Inverto
Skrevet

Synes du personlig at det er "feil" eller "slemt" å slå opp med noen fordi de begynner å bli fet?
Her snakker vi ikke om overvekt eller en liten bulk,
vi snakker her om fedme som har nådd det punktet der utseendet er blitt radikalt forandret.
Der partneren ser ut som en widescreen-skjerm

Min personlige mening er at jeg ville slått opp med dem.
Ikke bare fordi det ser uattraktivt ut, men også fordi at jeg basicaly blir vitne til
min kjæres død. Spesielt hvis fedmen er relatert til en mental lidelse som spiseforstyrrelse,
hvor det forventes at vekten kommer til å fortsette oppover. Det blir for mye for meg

Hva er din mening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke søkt om skilsmisse, nei, men jeg ville selvfølgelig forsøkt å støtte og hjelpe min mann, antagelig lenge før det kom til fedme. Jeg er jo glad i han og vil gjerne at han skal ha så god helse som mulig. Håpet er jo en friskest mulig alderdom sammen ❤️

Anonymkode: 6fdfb...413

• Liker 6
Skrevet

Mistenker for øvrig at dette er nok en "la oss shame feite folk"-tråd. 

• Liker 9
  • Nyttig 12
Skrevet

Klart at en radikal utseendeendring, hvor den som er blitt feit viser liten vilje til å gjøre noe med det gjør at en begynner å telle på knappene.

Anonymkode: 77422...c61

• Liker 4
Skrevet
Inverto skrev (6 minutter siden):

Den var ny, det skal du ha.

Anonymkode: 5ce35...cd0

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere tar jo alt som shaming...gå et annet sted om gråten tar deg.

Jeg hadde slått opp ja. Hadde også forstått dersom jeg ble dumpa pga fedme.

Anonymkode: 87716...565

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Steng tråden. Nå er det nok hat mot overvektige.

Anonymkode: 367fc...1e9

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Syns det høres litt forstyrret og ekstremt kaldt ut å slå opp med noen pga vektendring. Med det sagt så syns jeg det er legit å slå opp fordi man ikke orker en annens selvdestruksjon samme om folk sulter seg syk, spiser seg syk, drikker, tar dop, gambler, overtrener, selvskader, horder, eller hva enn som flyter båten deres.

Anonymkode: c287f...f71

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er vel ikke akkurat sånn at du våknet en dag og din partner hadde lagt på seg 30 kilo over natten.

Hvis du har passivt sittet ved siden av din partner og tatt fram ny potetgullpose når det er tomt synes jeg det er forkastelig å gjøre det slutt på grunn av partners fedme.

Har du over lengre tid invitert med på tur, handlet og tilberedt sunne måltider og ellers oppfordret til sunn livsstil mens du finner din partner smugspise hele plater med melkesjokolade uten å oppsøke hjelp er det mer greit å avslutte.

Anonymkode: c7f0d...188

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Inverto skrev (21 minutter siden):

Synes du personlig at det er "feil" eller "slemt" å slå opp med noen fordi de begynner å bli fet?
vi snakker her om fedme som har nådd det punktet der utseendet er blitt radikalt forandret.

Ikke bare fordi det ser uattraktivt ut, men også fordi at jeg basicaly blir vitne til
min kjæres død. Spesielt hvis fedmen er relatert til en mental lidelse som spiseforstyrrelse,
hvor det forventes at vekten kommer til å fortsette oppover. Det blir for mye for meg

Hva er din mening?

Legger du ikke merke til at partneren din har utviklet en alvorlig spiseforstyrrelse før vedkommende ser ut som en tv? 

• Liker 6
Skrevet

Det er vel mer null vilje og tiltak for endring som er dealbreakeren. En ting er å være fet, men en annen er å fortsette å ødelegge helsen. 

Er enig med det over om partner. Mange partnere vil at den fete skal skjerpe seg, og så sitter de selv med nesa i potetgullposen. Vil man hjelpe partner med vektnedgang så må man være med å motivere. Ikke sitte å fråtse i fristelser og tro den andre skal avstå. 

Anonymkode: d0841...35c

• Liker 5
Gjest Mordina
Skrevet (endret)

Hvis du er 12 år i hodet kan du gjøre det slutt med kjæresten din om du synes hen er for tykk. 

Men ikke fortell det til noen at det er derfor. Da vil nok noen av de mer modne klassekameratene dine baksnakke deg og si du er helt nørd i hodet. Og da blir det vanskelig å få seg ny kjæreste. 

Å være nørd er mye verre enn å være tykk. 

Håper det var svar på spørsmålet ditt? 

Endret av Mordina
Skrevet

Hvis jeg var sammen med en person kun pga at han så bra ut, så ville jeg nok slått opp. Men hvis jeg hadde elsket han, hadde jeg tatt tak i helseproblemene før det gikk for langt, og støttet han underveis.

Anonymkode: 23e03...3db

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest Inverto
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er det DU som er problemet

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Den var ny, det skal du ha.

Anonymkode: 5ce35...cd0

Jeg vet det. Min elokvens og humor er guddommelig

Skrevet

Absolutt ikke. Jeg elsker min mann. Han er en nydelig sjel uansett om han skulle legge på seg. Bekymret ville jeg selvsagt vært, for helsa hans.

Anonymkode: 6e8bf...29b

• Hjerte 5
Skrevet
Mordina skrev (16 minutter siden):

Hvis du er 12 år i hodet kan du gjøre det slutt med kjæresten din om du synes hen er for tykk. 

Men ikke fortell det til noen at det er derfor. Da vil nok noen av de mer modne klassekameratene dine baksnakke deg og si du er helt nørd i hodet. Og da blir det vanskelig å få seg ny kjæreste. 

Å være nørd er mye verre enn å være tykk. 

Håper det var svar på spørsmålet ditt? 

Nørd faktisk...spesielt.

Anonymkode: 87716...565

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Inverto skrev (1 time siden):

Hva er din mening?

Min mening er at det er tusen årsaker til å ende relasjoner.

Er dette en reell problemstilling for deg siden du må spørre?

• Liker 2
Gjest Inverto
Skrevet
AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

Er dette en reell problemstilling for deg siden du må spørre?

Nei.....men det kan bli det, en dag

Skrevet

Selvfølgelig kan du gå fra partneren din hvis du ikke elsker ham/henne lenger og ikke er tiltrukket. Man må ikke søke om lov, liksom. Du trenger ikke si at det er fordi hun er feit, du kan si "det er ikke deg, det er meg."

Anonymkode: 30be5...749

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Inverto skrev (2 minutter siden):

Nei.....men det kan bli det, en dag

Fordi du er sammen med en med fedme og SF?

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...